Volvo 850 gtl -93 starta inte!!!

piison
12 augusti 2008 · 26 Inlägg

Jag har gnista på den och det kommer soppa till fördelningsröret eller vad det heter o den går runt som den ska på startmotorn. Men startar inte som sagt. Den har stått helt utan bensin hemma en vecka utomhus typ så jag har fått lite tips att det kan vara kondens i motorn o så vidare. O jag tänkte eftersom det kommer bensin ända fram dit så kanske det är nåt med spridarna?? Efter vad jag har förstått så är det nåt relä som kan ge sej?? Nån som vet var det sitter isåfall?? Tack på förhand ;)

Viktor_med_R NoFuckNoRide
12 augusti 2008 · 474 Inlägg

Ta dän en spridare o kolla sen kolla om du får ström till den  smile

Sug Performance Club
Ando162 Volvo 162
13 augusti 2008 · 26 Inlägg

Annars ett vanligt fel är att ventilerna hänger sig i öppet läge..
De kan hända vid t:ex ett misslyckat startförsök (att motorn brummar igång men stannar direkt)
Men de brukar höras när man startar att motorn går ganska snabbt runt...
Ja vet att de låter lite sjukt men har råkat ut för de på ett par bilar speciellt när motoroljan inte varit bytt på ett tag eller av billig modell..

Ända lösningen på detta om de nu är de är att ha ett fullt laddat batteri trycka plattan i mattan och mata på starten länge själv har ja matat tills man börjar höra viss antydan till kompression och låtit starten svalna och sedan har den gått detta händer även på s70 modellerna...

piison
13 augusti 2008 · 26 Inlägg

Har vart ute o mätit spänningen på spridarna nu o det var ingen spänning alls när man drog på tändningen.. vet nån om det finns ett relä till spridarna o isf var sitter det??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang