5277
Sök

Hur mycket vågar jag skruva upp laddtrycket?

457 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Ute och provade 9-3an nu efter att man satt i laddtrycksmätaren. Vart en hel del besviken då den endast visade 0.4 bar som mest! Hur mycket vågar man skurva upp trycket till, har en 9-3 2.0T.

På gamla 900 var overboosten på 1.5, men den var ju chippad. Men, som sagt, hur mycket vågar jag skruva upp den till innan jag skjuter ut spisen?

//Mvh

8 928 Inlägg
13 augusti 2008
Mitt råd är att du inte fipplar med laddtrycket utan gör det ordentligt med ett chip.

Fotograf på Tierp iDag

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
13 augusti 2008
styrsystemet kommer dra ner trycket igen.... saab motorer och fiffel brukar sluta i dyra verkstadkostnader

2slow

4 824 Inlägg
13 augusti 2008
Aern skrev:
Hej!

Ute och provade 9-3an nu efter att man satt i laddtrycksmätaren. Vart en hel del besviken då den endast visade 0.4 bar som mest! Hur mycket vågar man skurva upp trycket till, har en 9-3 2.0T.

På gamla 900 var overboosten på 1.5, men den var ju chippad. Men, som sagt, hur mycket vågar jag skruva upp den till innan jag skjuter ut spisen?

//Mvh

Är inte 9-3 2.0T en lätt trycksturbo? isåfall är det ju inte så konstigt att den "bara" laddar 0,4 om den är orginal.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

457 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Tack för svaren. Jo det blir nog ett chip ändå, läst lite mer angånde med att skruva på "armen". Nej det är en fulltryckare!

1 019 Inlägg
13 augusti 2008
Aern skrev:
Tack för svaren. Jo det blir nog ett chip ändå, läst lite mer angånde med att skruva på "armen". Nej det är en fulltryckare!

Laddar den barar 0,4bar och är en fulltryckare så är det något som är fel.

Sök