5392
Sök

Startproblem Audi 100

3 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Har ett problem med min Audi 100. Ibland när jag vrider av tändningen "tappar" jag strömmen i bilen och kan inte starta bilen och centrallås, larm funkar inte. Efter en stunds försök kommer strömmen tillbaka och jag får igång bilen.
Det lustiga är att problemet kommer och går. Ibland funkat allt som det ska ett par dar för att sedan upprepa sig. Någon som har någon aning om vad som kan vara felet?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 augusti 2008
Låter som det är larmet som spökar tycker jag. Testa koppla ur den och se vad som händer.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Det är så att jag inte har nånting när felet väl är. Batteri och batterikablar är kollade och ok. Jordanslutningen likaså. Har precis bytt kodsändare till larmet också. Programmerade in den och det funkade ca 1 dygn innan strömmen i bilen försvann när jag vred av tändningen igår. Efter lite försök brukar strömmen återkomma och bilen startar igen.

Det började för ca 1-2 månader sen med att klockan nollställdes ibland när jag vred av tändningen (strömmen går och kommer tillbaka direkt). Sedan ett par veckor har det fyllts på med att jag ibland inte kan starta bilen alls.

Hade funderingar på om det är larmet som strular på nåt sätt eller om det är nåt fel med tändningen? För det är oftast just när jag vrider av tändningen som det uppstår.

3 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Det är den senare versionen av -91

Sök