5208
Sök

Spridar offset och duty cycle

Sir
201 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Jag har köpt spridare Från R.C Engenering. Men dom Har ju ingen information om spridarna mer än att dom svarar så här. The injector lag time for the SH4-750 is about 1.4 ms at 13.5 volts..

När jag skriver att jag behöver veta vad om har mellan fler punkter från (7Volt till 15Volt) + att jag måsta veta Duty Cycle så skriver dom att dom inte har denna info för dom är bara testade vid 13,5Volts..

Går det att räkna ut resterande värde på nått sätt. Detta ska ju vara ganska noga enlight vad det står i mitt Nira sprut för att få en jämn gång på lägra varrv osv.

Hur har ni gjort?
Senast redigerat av Palander (15 augusti 2008)

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

1 311 Inlägg
15 augusti 2008
men om det är 750cc så mäts väl de på 100% dc @ 3 bar va? 90% borde alltså bli 675cc? eller tänkte jag fel?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sir
201 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
nja.. jag tror aldrig dom kör på 100% tror det är typ 80 90 %men vet ju inte och R.C själva verkar inte ha en aning..

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 augusti 2008
Corpze skrev:
men om det är 750cc så mäts väl de på 100% dc @ 3 bar va? 90% borde alltså bli 675cc? eller tänkte jag fel?

ja...  de flödar 750cc/min helt öppna.   dock är DC, alltså duty cykeln betydligt kortare än hela tiden.  varvar motorn 7000rpm så har du insugstakten på dig att spraya in soppa.  dvs ett halvt varv. du har alltså 4.3ms på dig att spraya in soppan vid 7000rpm.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 augusti 2008
Palander skrev:
Hur har ni gjort?

Wizarden...

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sir
201 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
svårt när inte spridarna finns med i wizarden bara,,och dom som gör dom inte kan svara på saker so dom borde kunna utantill tycker man..

men då är dc i alla fall 100% vid 750CC..
och vid 13,5Volt så har dom 1,4ms .. Då får jag väll kolla på dom andra spridarna hur mycket dom ändrar sig vid olika volt för att få ett ungefärligt offset table
Senast redigerat av Palander (15 augusti 2008)

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 augusti 2008
Palander skrev:
svårt när inte spridarna finns med i wizarden bara,,och dom som gör dom inte kan svara på saker so dom borde kunna utantill tycker man..

men då är dc i alla fall 100% vid 750CC..
och vid 13,5Volt så har dom 1,4ms .. Då får jag väll kolla på dom andra spridarna hur mycket dom ändrar sig vid olika volt för att få ett ungefärligt offset table

Finns standardfall i wizarden du kan använda.  sen kan du ju räkna fram rätt offset med formuläret.

(Nira är arslen, mycket korta, otrevliga och allmänt störda i telefon. "Du kan inte ringa hit"  -eeeh nummret står ju på eran hemsida liksom...)

Sir
201 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Asså ja dom tar allt genom sinna återförsäljare.. Men tråkit då att dom inte ens har ett forum på sin sida där man kan ställa frågor eller har tips på förbättringar eller önskningar på framtida system.

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 augusti 2008
http://www.lowbudgetrides.com/forum/   lite info finns här:

Sir
201 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
exackt vad menas med med offset tiden på spridarna?

Alla bränslespridare, hög eller lågohmiga, har en fördröjning innan de från tillslag börjar spruta bränsle. Detta är INTE samma sak som offset står det i nirat.

Men vad är det då?

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 augusti 2008
Palander skrev:
exackt vad menas med med offset tiden på spridarna?

Alla bränslespridare, hög eller lågohmiga, har en fördröjning innan de från tillslag börjar spruta bränsle. Detta är INTE samma sak som offset står det i nirat.

Men vad är det då?

läser man manualen så står där vid minsta osäkerhet använd "typical injector"

synd att skapa problem som inte finns, kör enl typical och får du problem med lambda om generatorremmen hoppat av så kan du alltid justera då.

Sir
201 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
ja jag vet att man kan välja det .. Men jag vill ju veta vad dom menar med det ,,

Men det är kanske ingen annan som vet det det häller..?

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 augusti 2008
Palander skrev:
ja jag vet att man kan välja det .. Men jag vill ju veta vad dom menar med det ,,

Men det är kanske ingen annan som vet det det häller..?

Det är lite luddigt, jag antar att det är en väldigt insatt person som skrivit manualen och den får olika innebörd beroende på vilken vinkel man tittar ifrån...  som nybörjare läser man ju texten rakt upp och ner.

Jag har alltid trott att offset justerar spridaren så den ger samma mängd bränsle oavsett spänning.  Exakt hur spridaen beter sig på lägr spänning vet jag inte, om det är så att den flödar mindre eller som den bara tar längre tid på sig att öppna.

Synd att inte nira har ett supportforum faktiskt.

Sir
201 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
jupp jupp.. jaja ,, jag skicka ett mail till trollspeed så får vi se om dom kan förklara vad det är..

Det står ju i nira att detta är jäklit viktig inställning och att det  måste vara rätt på 0.10 för att det ska fungera bra och enligt wizarden och den standard offseten man kan köra är på 0,64 vid 13.5Volt .. Enligt R.C så ska det vara 1.4 vid 13,5V  och då är det rätt stor skillnad om nu R.C vet vad Offset är ,, Jag funderar på om dom menar  1.4 vid 13.V är fördröjningstiden så dom fattat det lite fel..

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Sök