volvo 740 gl problem med insprut.. en nöt för dom duktiga att klura på.....

smasken
21 augusti 2008 · 24 Inlägg

Hej  jag har ett problem med min bil det är så att när man ligger på tomgång så tänder den inte på fjärde cylindern. men om jag gasar till lite så smäller den igång..  jag har bytt tändstift tändkablar rotor fördelar lock har även gjort komptest och det är inget fel på det.  När jag gjort allt detta läste jag på mig lite hur man felsöker en 740 och gjorde detta. felkoden var då att den får för mycket eller för lite bensin. Så nu har jag bytt spridare nummer 4 och även gjort rent lite kontakt stycken här o var.. men problemet kvarstår o jag har slut på ideer?????   

MVH Mats

snabbare än oljan o halare än blixten
262turbo
21 augusti 2008 · 1 004 Inlägg

kolla så inte btr läcker i membranet då blir fenomenet att den suger bränsle igenom vakumslangen och går fett på en cylinder... oftast... ryck loss slangen och se så det inte är bränsle i den... bara en tanke?kan även vara att spridaren inte stänger.... /jimmy

Senast redigerat av 262turbo (21 augusti 2008)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
21 augusti 2008 · 991 Inlägg

har du provat bytt tändmodul ??  har du provat både att felsöka på tändning och soppa delen??   uttag 2=soppa och 6 = tändning   // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
smasken
21 augusti 2008 · 24 Inlägg

262turbo skrev:
kolla så inte btr läcker i membranet då blir fenomenet att den suger bränsle igenom vakumslangen och går fett på en cylinder... oftast... ryck loss slangen och se så det inte är bränsle i den... bara en tanke?kan även vara att spridaren inte stänger.... /jimmy

jag har kollat vacum slangar och hittar ingen fukt nu..  fast jag är inte säker på vad du menar med  btr..  jag har bytt spridaren så den ska det inte vara fel på..  jag kan tänka mig något el fel någonstans det luriga är var..

snabbare än oljan o halare än blixten
CC72
21 augusti 2008 · 1 661 Inlägg

Btr = Bränsletrycksregulator

262turbo
21 augusti 2008 · 1 004 Inlägg

smasken skrev:

262turbo skrev:
kolla så inte btr läcker i membranet då blir fenomenet att den suger bränsle igenom vakumslangen och går fett på en cylinder... oftast... ryck loss slangen och se så det inte är bränsle i den... bara en tanke?kan även vara att spridaren inte stänger.... /jimmy

jag har kollat vacum slangar och hittar ingen fukt nu..  fast jag är inte säker på vad du menar med  btr..  jag har bytt spridaren så den ska det inte vara fel på..  jag kan tänka mig något el fel någonstans det luriga är var..

bränsle trycks regulator.....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
smasken
21 augusti 2008 · 24 Inlägg

vart sitter den ´mer exakt.. den konstiga tycker jag ar att den bara har problemet på en cylinder. nummer fyra då..

snabbare än oljan o halare än blixten
smasken
21 augusti 2008 · 24 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:
har du provat bytt tändmodul ??  har du provat både att felsöka på tändning och soppa delen??   uttag 2=soppa och 6 = tändning   // Emil

tänd moduler vart sitter den??  kan den påverka en cylinder..

snabbare än oljan o halare än blixten
smasken
21 augusti 2008 · 24 Inlägg

262turbo skrev:
kolla så inte btr läcker i membranet då blir fenomenet att den suger bränsle igenom vakumslangen och går fett på en cylinder... oftast... ryck loss slangen och se så det inte är bränsle i den... bara en tanke?kan även vara att spridaren inte stänger.... /jimmy

j


ingen fukt i btr èn hitta den forut..

snabbare än oljan o halare än blixten
vullen Mr White
21 augusti 2008 · 1 072 Inlägg

Bränsletrycksregulatorn sitter på spridarbryggarn.Är rund och går in en slang i den...Kolla upp oxå så inte soppa filtret är igensatt på den.

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang