2461
Sök

Sportsystem Bmw e34

82 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Hej, nu har vi tagit ner avgasröret från katten och bakåt. Va kan man säga... det är inte i världens bästa skick:/
Finns det något ställe som man kan få tag i sportsystem till bmw 525 e34 med m20m25 motorn i?
Antar nästan att det är billigare än orginal med?tongue
Senast redigerat av Persson_90 (17 augusti 2008)

1 688 Inlägg
17 augusti 2008
Kolla med Simons sportsystem, billigare än Ferrita. Ferritas rostfria håller dock längre, livstids garanti. Men ungefär 2 x så dyrt som Simons vanliga sportsystem.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

82 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Ojoj, Var rätt dyrt med nytt:P Sportsystem kosta dryga 4,5k och nytt orgninal gick på nästan 4k. Men har hittat lite intressanta delar på skroten som jag ska kolla upp.

Plattan i mattan !
305 Inlägg
17 augusti 2008
kolla även http://www.amotek.se/ dom har bra priser.

Mvh
D...........

82 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Ny fråga.. Gåre o få den igenom besiktningen med raka rör efter kat och mitt ljuddämparen, alså skita i den bakre dämparen? smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 augusti 2008
Persson_90 skrev:
Ny fråga.. Gåre o få den igenom besiktningen med raka rör efter kat och mitt ljuddämparen, alså skita i den bakre dämparen? smile

det hoppas jag för så kör jag på 535an tongue
o jävlar va den mullrar fint wink

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
23 augusti 2008
ja en dämpare räcker

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

12 086 Inlägg
23 augusti 2008
Köp mitt, egenbyggt 3½" med orginaldämparen mittre samt en simons längst bak och 2x3½" rostfria utblås!
2000 spänn!

82 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Köp mitt, egenbyggt 3½" med orginaldämparen mittre samt en simons längst bak och 2x3½" rostfria utblås!
2000 spänn!

Tack men nej tack, köper nog eget o bygge;)
Låter ju bra det ni sa.. då bygger jag nog vidare från mitten ljuddämparen med 2st 2" rör och avslutar eventuellt med en simons ljuddämpare:cool:

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 augusti 2008
lånar tråden en snabbis

eftersom japsdämpare brukar få fram ett lite mullrigare ljud

skulle det funkar att sätta en japs som en vanlig ljuddämpare
alltså inte så att den sitter längts bak och syns utan ett rör går in ett går ut sen ett snyggare utblås längst bak ?

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
24 augusti 2008
ja självklart funkar det med en japs dämpare under bilen men då kan man även köra med en vanlig simonsdämpare .själv föredrar jag och köra med en dämpare längst bak ,brukar låta bäst då.
Persson varför köper du inte ett byx rör så kan du köra ett enkelt rör resten av vägen 2x2till 3tum blir ju kanon .bara ett tipps

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

82 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
M3Tim skrev:
ja självklart funkar det med en japs dämpare under bilen men då kan man även köra med en vanlig simonsdämpare .själv föredrar jag och köra med en dämpare längst bak ,brukar låta bäst då.
Persson varför köper du inte ett byx rör så kan du köra ett enkelt rör resten av vägen 2x2till 3tum blir ju kanon .bara ett tipps

Okej har jag inte tänkt på:P hehe, tack för iden:)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
24 augusti 2008
M3Tim skrev:

jo kanske man kan
hehe vill ju inte ha en japs på BMWn yikes pinsamt roll

Sök