5328
Sök

Var ska turbo nålen stanna på en 9-3'a?

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Ja var ska turbonålen stanna på en saab 9-3 original?
En bekant till mig säger att min inte går så långt som den ska och säger att min magnetventil är kass. Tänkte dock höra med er om vart den ska stanna igentligen innan jag skickar efter en ventil.

/Tribbe.

1 019 Inlägg
24 augusti 2008
På gränsen mellan gult och rött om den är original.

247 Inlägg
24 augusti 2008
Denna killen har en begagnad fullt fungerande magnetventil till salu för 500:- inkl frakt. Carfreak_Tk@hotmail.com

Den är till T5 systemet, har för mig att du har just det.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
mickey skrev:
Denna killen har en begagnad fullt fungerande magnetventil till salu för 500:- inkl frakt. Carfreak_Tk@hotmail.com

Den är till T5 systemet, har för mig att du har just det.

Jag har T7 så den är lite dyr för min motor smile Men tack för tipset.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Garfield skrev:
På gränsen mellan gult och rött om den är original.

Hmm, det är just där min stannar.. i det svarta mellan gult och rött.. Men han jag känner säger att den ska stanna en bit in på det röda.

2 164 Inlägg
24 augusti 2008
Nålen stannar olika på olika effekt utag.
om du har en T7 motor så är de inte laddtrycket nålen visar utan luftmängden den mäter upp.
En t5 orginal kan även stanna halva in på gula om de är en LTT och till gränsen på de röda om de är en FTT.
En T7 orginal har inget exakt laddtryck utan är variabelt för dom yttre omständigheterna för att motorn alltid ska leverera den utlovade effekten.

MVH

F

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Så ni tror inte att en ny ventil behövs?

1 019 Inlägg
24 augusti 2008
Fredrik-79 skrev:
Nålen stannar olika på olika effekt utag.
om du har en T7 motor så är de inte laddtrycket nålen visar utan luftmängden den mäter upp.
En t5 orginal kan även stanna halva in på gula om de är en LTT och till gränsen på de röda om de är en FTT.
En T7 orginal har inget exakt laddtryck utan är variabelt för dom yttre omständigheterna för att motorn alltid ska leverera den utlovade effekten.

MVH

F

Lättryckare har ingen turbomätare. Nålen ska stanna på gränsen mellan gult och rött på alla Saabar (som är original).

277 Inlägg
24 augusti 2008
Tribbe skrev:
Ja var ska turbonålen stanna på en saab 9-3 original?
En bekant till mig säger att min inte går så långt som den ska och säger att min magnetventil är kass. Tänkte dock höra med er om vart den ska stanna igentligen innan jag skickar efter en ventil.

/Tribbe.

På syrrans 9-5a så stannade nålen på det gula,Men när farsan och jag blåste ur den stannade den på det röda,Hon hade alltså samma problem,Vet inte hur det är på 9-3orna,men torde nästan vara likadant.

Kan tillägga satt det är en 2.3 t (220 hk)

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Okej, men då struntar jag i att beställa en ventil då. Kan tillägga att han som påpekade att den var dålig och sa att den ska gå in en kort bit på det röda jobbar på en saab verkstad.

Sök