2898
Sök

volvo 745 tic laddar inte fullt förrens 4 000 rpm

108 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
#1
vad är det jag ska göra för att få turbon o ladda fullt redan vid 2500-3000 rpm ??


16 197 Inlägg
23 augusti 2008
#2
skaffa en turbo från en diesel elle ett väldigt litet avgashus till den turbon du har .

"Testar man inte så får man aldrig veta"

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 augusti 2008
#3
tror du har en spräckt laddluftslang eller otät wastegate ventil....


108 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
#4
turbon är helt ny en T04E enligt förra ägaren sitter det en orginal wastgate på den han menade att det bara var att sätta dit hårdare fjäder i den kan det vara så enkelt ? alla slangar är täta.. den är chippad med viking chip o har gröna spridarna o sen To4E turbo och laddar 1.0 bar kanske kan hjälpa o veta...
Senast redigerat av Volvo_74o (23 augusti 2008)


One Man Clan
4 287 Inlägg
23 augusti 2008
#5
en sån turbo får du inte igång tidigare med orginal styrsystem...en vassare topp å annan kam samt ändrad tändning kanske få ingång den tidigare...även ett riktigt grenrör...

lättare om du skriver vad du vill direkt istället för att få de å låta som om turbon har börjat ladda sent...


108 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#6
jag vill få turbon att ladda fullt vid 2500-3000 rpm det är vad jag vill ha ut av den.... vad är det jag behöver exakt för grejer för att få den som jag vill ? tacksam för svar ..


3 714 Inlägg
25 augusti 2008
#7
dieselturbo är det du ska ha om du vill ha fullt laddtryck vid 2500-3000 rpm

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

xladz
25 augusti 2008
#8
Fixa ett bättre avgashus kanske wink....

10 287 Inlägg
25 augusti 2008
#9
Anpassa turbo efter tänkt effektuttag. Har du planerat 250 Hkr så skall du ha en turbo för det. Sätta 19" däck på en 17" fälg funkar liksom inte....

/Göran

Volvo_74o skrev:
turbon är helt ny en T04E enligt förra ägaren sitter det en orginal wastgate på den han menade att det bara var att sätta dit hårdare fjäder i den kan det vara så enkelt ? alla slangar är täta.. den är chippad med viking chip o har gröna spridarna o sen To4E turbo och laddar 1.0 bar kanske kan hjälpa o veta...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

7 281 Inlägg
25 augusti 2008
#10
Varför behöver du fullt ladd vid så låga varv?


Saabvilde!
1 708 Inlägg
25 augusti 2008
#11
Brains88 skrev:
Varför behöver du fullt ladd vid så låga varv?

Möjligtvis för att han tycker det är skoj ? smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
25 augusti 2008
#12
Min volvo orginal turbo ger fullt tryck vi 3000 ungefär, så om de är orginal turbo ti den maskin så ska de nog ge tidigare....


10 287 Inlägg
25 augusti 2008
#13
Räknar man på utväxlingarna på tvåan och trean så vill man ha fullt laddtryck senast vid 3000 rpm. En "normalt" trimmad 230FT brukar ha effekttopp runt 5200-5500 rpm så annars blir det extremt korta register.

/Göran

Brains88 skrev:
Varför behöver du fullt ladd vid så låga varv?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök