1867
Sök

Tvättstugan - Hur har ni det?

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Kul att höra olika versioner.

Tur att de har snabbtvättar. Hade vart fint med 2.5 timme per tvätt i stugan wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Professional dreamer
398 Inlägg
24 augusti 2008
När jag bodde i lägenheten (har ju flyttat hem till mamms igen) så
fick jag boka låång tid i förväg.
Vet inte hur många lägenheter som delade på tre stycken tvättmaskiner,
men många var vi!
Ofast fanns det tid tidigt på söndag morgon tongue
Ofta tog jag hem en hel del tvätt och tvättade hos mamms,
då slapp jag tänka på tider etc smile

Lyx hos er med både tvättmaskin och tummlare i lägenheten!!

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

Lagerhjon
178 Inlägg
25 augusti 2008
Bor i hyreslägenhet och har separat tvättstuga. Tvättar ca 1 gång/vecka. Lite mera på höst/vår när min son skitar ner ett antal plagg om dagen.
Bokningscylinder gäller hos mig. Tvätttid på 2,5tim med 2 stora maskiner och en stor tummlare + torkskåp. Bokar oftast sista tiden (17.30-20.00) så man kan köra lite längre om man behöver.
Brukar bli 1 maskin 40 mörk, 1 maskin 40 vitt tvätttid 40 min. 1 eller 2 maskiner 60 tvätttid 60 min så jag har inga problem att hinna. Brukar även hinna mangla mina sängkläder. Hur många gör det nuförtiden wink

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
25 augusti 2008
T16_AeRo skrev:
Va f*n.. orka tvätta kuddarna. Är ni så rädda för kvalster lr?

Fast kvalster försvinner inte i tvätten, framförallt så ligger de döda kvalsterna och deras avföring kvar i täcken och kuddar även om man tvättar dem.

Hm, vad är det, efter 3 år består 50% av kuddens innehåll av kvalsteravföring? big_smile

/ichi

C(^^,)
453 Inlägg
25 augusti 2008
maximus skrev:
jag bor i ett hus,så jag borde väl egentligen inte skriva här..blev bara nyfiken då du skrev att du hade sju maskiner

asså shit. Han menade ju att det går 7 tvättar!

526 Inlägg
25 augusti 2008
Jag tycker att sjukskrivna, pansionärer och övrigt folk borde tvätta på vardagarna fram till kl 16:00, så att vi som jobbar kan tvätta på kvällar och helger.
Men jag brukar tvätta hemma, orkar inte med tvättstugan..

Dock är det bra att endast dom som har tvättpasset kommer in i tvättstugan. Bokar gör man utanför eller via internae.

Skattlösa bergen
213 Inlägg
25 augusti 2008
Vi tvättar i regel 3 maskiner varje vecka.. Han ligger ute med lastbilen om veckorna så på helgerna blir det en hel del från honom som man ska tvätta o då har jag samlat på meej en massa jag med. Har den turen att vi bor i villa med egen tvätmaskin o eget torkskåp sen så kan vi alltid hänga ut lite med när solen väl är framme.. Blir väl mer sen när lill*n har kommit i december!

Ace Ventura
1 240 Inlägg
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
25 augusti 2008
Aruzo skrev:
mamma tvättar åt mig.. tongue

HAHA:lol: eller du kanske bor hemma än?

Själv tvättar jag för fullt, det suger verkligen, skulle hemskt gärna låta min mamma tvätta åt mig
Men skulle jag ens nämna det så blir det väll en rak höger på en gång haha tongue

Låt henne tvätta så länge du kan wink

Ace Ventura
1 240 Inlägg
25 augusti 2008
Dark_Angel skrev:
Aruzo skrev:

Själv tvättar jag för fullt, det suger verkligen, skulle hemskt gärna låta min mamma tvätta åt mig
Men skulle jag ens nämna det så blir det väll en rak höger på en gång haha tongue

Nepp bott själv sen september 2003 tongue men hon erbjöd sig själv så de får gå... Brukar muta henne då och då med godis cigg å ibland en pizza för att inte min tvättmaskin ska gå i strejk! lol
Senast redigerat av Aruzo (25 augusti 2008)

Med lem
624 Inlägg
25 augusti 2008
Hool skrev:
MrL skrev:
Jag har lägenhet och har både tvättmaskin och torktumlare på toan smile

Jag med smile

Använder områdets stora maskin till mattor och annat tyngre..

Fint det smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
25 augusti 2008
Aruzo skrev:
Dark_Angel skrev:
Aruzo skrev:

Nepp bott själv sen september 2003 tongue men hon erbjöd sig själv så de får gå... Brukar muta henne då och då med godis cigg å ibland en pizza för att inte min tvättmaskin ska gå i strejk! lol

Há ha okay smile jo visst det är ju bra att spara på sina egna grejer och slita på andras wink då kommer man billagast undan i längden hehe

3 Inlägg
25 augusti 2008
har förbrukat mina chanser i tvättstugan;> altid lyckats blanda felfärger=P

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
25 augusti 2008
Vi är inte så många om maskinen i detta hyreshuset.. Man har tvättid en hel dag, dock är det hushållsmaskin så det tar ca 1h 40min per maskin.. Sen är det bara att hänga upp i det enorma torkrummet smile

911 Inlägg
25 augusti 2008
Funkar fin fint här ^^  Finns alltid ledigt när jag ska gå för jag går alltid från 2100 till 0000 wink 
vi har en bricka som öppnar dörrar samt aktiverar bokningen. och bokningen görs Digitalt som finns på väggen.

pic up the phone, wazzzaaa

3 059 Inlägg
25 augusti 2008
Asså de e så jädra skönt sen man byggde hus och slippa tvättstugor o kösystem..

German Engineering
9 083 Inlägg
26 augusti 2008
Jag bor kvar hemma och där finns en tvättstuga som man bokar själv minst 1 gång i veckan. Jag tvättar själv och då använder jag 3 maskiner som det tar 45-50 min att tvätta, sen in med kläderna i torkskåpet och torktumlaren och det tar ungefär 40-60 min och sen är det klart smile Men från och med okt-nov kommer jag flytta till en egen lägenhet och där finns det ingen tvättstuga så jag får tvätta hemma eftersom det finns torkmaskin och tvättmaskin i toan. Det ska nog gå bra det smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

246 Inlägg
26 augusti 2008
Har som tur är tvättmaskin i lägenheten. Dock ingen torktumlare etc så jag får hänga tvätten men men.. Tvättstugan ligger i källaren i huset bredvid men stort ork att gå dit tongue

Sök