6835
Sök

montera bort katalysator med lambdasond som sitter efter katten?

\m/(><)\m/
742 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Tänkte snickra ihop en 3" downpipe och köra utan katalysator men hur blir det med den bakre lambdasonden som ska sitta efter katalysatorn? kommer bilen gå illa iom att lambdan skickar konstiga signaler eller kommer det bara att indikera i bilen att det är nått galet med avgasreningen? Bilen är en S40 T4 -98 tacksam för svar

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 augusti 2008
t4racing skrev:
kommer det bara att indikera i bilen att det är nått galet med avgasreningen?

exakt så blir det, inget mer.  Nackdelen bortsett från klimathotet är att om du medvetet kör runt med tänd motorlampa så vet du ju inte om det dyker upp fler fel iom lampan redan lyser

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 augusti 2008
den lambdan sitter nog där av miljöskäl för att få så rena avgaser som möjligt tar du bort katten är det möjligt att sprutet kan få lite problem men jag är inte 100 eftersom jag aldrig haft bilar med mer än 1 lambda...

355 Inlägg
29 augusti 2008
Vet inte hur det är på Volvos men jag har en spacermutter på min å det fungerar fint. Ingen motorlampa har tänts ännu efter 500mil:)

http://www.jrm-racing.se/ Finns på första sidan, CELFIX heter det.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
torpis skrev:
t4racing skrev:
kommer det bara att indikera i bilen att det är nått galet med avgasreningen?

exakt så blir det, inget mer.  Nackdelen bortsett från klimathotet är att om du medvetet kör runt med tänd motorlampa så vet du ju inte om det dyker upp fler fel iom lampan redan lyser

tack för bra svar.. då va det som jag trodde

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Sök