7739
Sök

Toyota Celica GT Passat Calica GT4 Toppen på den motorn?

MarcusHansson
763 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan.
jag å en polare har rive hans Calica GT -94 Motor
Toppen var sprucken på 4 ställen hmm
Så nu undrar jag om GT4ans topp passar över ?
Någon som vet ? smile

// Marcus

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

183 Inlägg
7 september 2008
Jag har en 87:a med gt:4 topp absolut ingen skillnad mer än att den är lite planad.....

1 703 Inlägg
7 september 2008
Toppen från en 3s-gte passar, men det är inget bra alternativ eftersom kammarna i gte´n inte är lika vassa som i ge´n. Du kommer alltså tappa kusar på det smile

183 Inlägg
7 september 2008
Kammarna, har ingen som helst skillnad på sig mellan 3sge och 3sgte!

2 021 Inlägg
7 september 2008
Celica89 skrev:

JO det är det, folk brukar byta till sugmotor kammar i gte'n av den enkla anledningen att dom är vassare, är så med de flesta turbomotorer, att motsvarande sugmotor har vassare kammar, därför man sätter gti kammar i gt4, Glt kammar i volvo t5 osv..

183 Inlägg
7 september 2008
Höm låter ju opraktiskt på sätt och vis, fast jag kan dock säga att jag märkte bättre skillnad från att ta turbomotorns kammar än mina orgina ivilket fall=)

1 703 Inlägg
8 september 2008
Celica89 skrev:
Höm låter ju opraktiskt på sätt och vis, fast jag kan dock säga att jag märkte bättre skillnad från att ta turbomotorns kammar än mina orgina ivilket fall=)

Vilket är lite märkligt wink Placeboeffekt när den är som bäst big_smile

Förvisso verkar du ha planat toppen, annars brukar toppar som är monterade på turbobilar ha "snälla" kammar samt högre kompression, vilket på en bil utan turbo ger en helt klar försämring av prestandan.

9 108 Inlägg
8 september 2008
Celica89 skrev:

Celica89 skrev:
jag kan dock säga att jag märkte bättre skillnad från att ta turbomotorns kammar än mina orgina ivilket fall=)

hmm? smile

1 703 Inlägg
8 september 2008
haha visst ja... den motsägelsen missade jag helt big_smile

183 Inlägg
15 september 2008
Ja jo det låter ju dumt haha, mitt fel från början menade inte att de inte är skillnad på kammarn menade på toppen vilken det inte är praktiskt sätt, kammarna är det skillnad på men med tanke på att jag har planad topp kanske det blir bättre resultat? Ber iallafall om ursäkt för min miss innan=)

Sök