min volvo 740 vägrar starta hjälp mig !!

alex__volvo
16 september 2008 · 18 Inlägg

;)tjenare jag har en 740 en 87a som jag har bytt fördelare, rotor, bensin pump, spridar relä, alla säkringar och relä som sitter inne i bilen under sterion . och motorn går runt skit fint och sånt men vägrar att starta hon startar me startgas och soppan kommer fram för jag har rengjort hella soppa systemet. så orkar inte leta mer nu. har slut på ideer. tack så länge.
ha de gött

mrbuggy Entreprenör
16 september 2008 · 1 784 Inlägg

alex__volvo skrev:
;)tjenare jag har en 740 en 87a som jag har bytt fördelare, rotor, bensin pump, spridar relä, alla säkringar och relä som sitter inne i bilen under sterion . och motorn går runt skit fint och sånt men vägrar att starta hon startar me startgas och soppan kommer fram för jag har rengjort hella soppa systemet. så orkar inte leta mer nu. har slut på ideer. tack så länge.
ha de gött

Tjenare..om den får soppa å tändning e rätt så går den ju...men varför har du bytt allt då...hur börja de då...starta den inte  eller la den av när du körde...

Sharky
16 september 2008 · 10 287 Inlägg

Mät att du har spänning till spridarna. Även när du vrider nyckeln till startläget.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Korf
16 september 2008 · 24 Inlägg

kan det inte vara filtret då? har du bytt ut nått av soppafiltrerna? det kan bli stopp i dom med. eller så står tändningen fel. kanske måste vrida den några grader för att den ska starta.

Volvo 740 GL/SE-PKT "Volvo 740 SE" (1992)
Farleykarley
16 september 2008 · 406 Inlägg

Testa o byt tändmodulen!.. Sitter på vänster framskärm. Mycket vanligt fel att dem ger sig..

Volvo 745 GL "Lågmilarn" (1986)
Volvo 745 GLT "Militärarn" (1991)
Volvo 745 GLT "The Globetrotter" (1991)
Sharky
16 september 2008 · 10 287 Inlägg

Läs inlägg ett en gång till........

/Göran

Karlie skrev:
Testa o byt tändmodulen!.. Sitter på vänster framskärm. Mycket vanligt fel att dem ger sig..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Farleykarley
16 september 2008 · 406 Inlägg

Sharky skrev:
Läs inlägg ett en gång till........

/Göran

Karlie skrev:
Testa o byt tändmodulen!.. Sitter på vänster framskärm. Mycket vanligt fel att dem ger sig..

Ok då smile Bommade att den faktiskt startade med startgas smile Skall klura lite till och återkomma..

Senast redigerat av Karlie (16 september 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang