TURBO KONVERTERING av Opel Corsa A 88.a

BboyLuna
21 september 2008 · 261 Inlägg

hejsan!


har en liten corsa som jag som ett projekt..har plockat ut hela innredningen som ska göras iordning dels lackas..sen till det roliga..jag e sugen på sätta in turbo i den men grejen är den att jag e är okunning til det! så om nån eller nårra som kan ge mej lite fakta eller tips hur jag ska gå till väga med det.

Det hade vatt såå kul för den väger inget asåå synd att den e framhjuldriven bara men men..

jag e tacksam för svar

mvh

ps bilder kommer big_smile

Me-BboyLuna
Blida
21 september 2008 · 654 Inlägg

Finns gått om trådar som rör detta ämne,framför allt om SBP och själva grunderna etc etc vid T-konvertering.

xenopsy N/A
21 september 2008 · 141 Inlägg

Säger bara en sak. Omöjligt att få igenom en turbokonvertering genom besiktningen. Fast man kan ju alltid ta veck turbon när det ska besiktas.

BboyLuna
22 september 2008 · 261 Inlägg

xenopsy skrev:
Säger bara en sak. Omöjligt att få igenom en turbokonvertering genom besiktningen. Fast man kan ju alltid ta veck turbon när det ska besiktas.

jag har förståt det..synd vahh..!Men det går o plocka bort som du säger hehe

Me-BboyLuna
CorsaManiac
22 september 2008 · 3 Inlägg

Nåt som blir både enklare och roligare är att stoppa i en 18E eller C20NE inkl låda från kadett gsi 8v i den...  den enda stora modifieringen man behöver göra är drivaxlar. 
Rätt meningslöst att konvertera originalmotorn då den inte kommer ge nån våldsam effekt vid måttliga laddtryck.

Trabant 601 S "Trabbi" (1985)
BboyLuna
22 september 2008 · 261 Inlägg

CorsaManiac skrev:
Nåt som blir både enklare och roligare är att stoppa i en 18E eller C20NE inkl låda från kadett gsi 8v i den...  den enda stora modifieringen man behöver göra är drivaxlar. 
Rätt meningslöst att konvertera originalmotorn då den inte kommer ge nån våldsam effekt vid måttliga laddtryck.

visstt du kan ha rätt...men går det ihop o sätta in motorn från Gsi-in?

Me-BboyLuna
CorsaManiac
23 september 2008 · 3 Inlägg

BboyLuna skrev:

CorsaManiac skrev:
Nåt som blir både enklare och roligare är att stoppa i en 18E eller C20NE inkl låda från kadett gsi 8v i den...  den enda stora modifieringen man behöver göra är drivaxlar. 
Rätt meningslöst att konvertera originalmotorn då den inte kommer ge nån våldsam effekt vid måttliga laddtryck.

visstt du kan ha rätt...men går det ihop o sätta in motorn från Gsi-in?

Som sagt.. den enda riktigt stora ombyggnaden man behöver göra är att bygga om drivaxlarna..

Trabant 601 S "Trabbi" (1985)
mrjaba
23 september 2008 · 105 Inlägg

man behöver ej ta bort turbon på bes!
Du köper en beg motor som funkar. skit i skicket på den motorn. Lättare att byta motor än att pula isär turbo o skit..

BboyLuna
24 september 2008 · 261 Inlägg

mrjaba skrev:
man behöver ej ta bort turbon på bes!
Du köper en beg motor som funkar. skit i skicket på den motorn. Lättare att byta motor än att pula isär turbo o skit..

jo precis..ska göra såå nog!

Me-BboyLuna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang