5602
Sök

Inget Körkort men det är registrerat.

122 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Hejsan jag tog fyllde 18 igår och gjorde min "uppkörning" då.
Jag går transport utbildningen så mitt kort är gratis men det kommer med posten -.-nu när jag ringde polisen och frågade om kortet var registrerat så var det så big_smile
om jag nu far ut och blir stoppad visst får jag bara böter för inget körkort på mig? inga andra hemskheter?
snabba svar tack tongue
Mvh

"En klok man är den som begriper att han ingenting förstår"

358 Inlägg
25 september 2008
förstår inte frågan? ..

Se till att ha en typ av legitimation på dig så får du ingen böter. Skall inte få.. om du inte fått hem ditt körkort så har du ju den lilla papperslappen som du fick då du klarade kk

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

122 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
nej på min utbildning får man papperslappen på posten. det är hela grejen

358 Inlägg
25 september 2008
papperslappen ska man få direkt i handen.. körkortet skall man få på posten.. papperslappen är ett "tillfälligt körkort" medans man väntar 2-5 arbetsdagar på sitt kk.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

122 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Jo men på min utbildning får man lappen på posten :p varför vet jag inte med så är det.

Rebel with a cause
224 Inlägg
25 september 2008
Så länge du har ett klarat körkort räcker det med vanlig ID-handling eller pass som "körkort". 1500 spänn i böter om du inte kan styrka din identitet.

122 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
heltsonika skrev:
Så länge du har ett klarat körkort räcker det med vanlig ID-handling eller pass som "körkort". 1500 spänn i böter om du inte kan styrka din identitet.

det lät mysko? jag har fått lära mig att utan körkort så får man böter :p men om det var som du sa var det ju inga problem :p

144 Inlägg
25 september 2008
gick oxå fordonsprogramet... ochnär de e registrerat e de bara att ut och åka fast du måste ha med dej en annan id-handlig typ pass

122 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Teddybearvby skrev:
gick oxå fordonsprogramet... ochnär de e registrerat e de bara att ut och åka fast du måste ha med dej en annan id-handlig typ pass

Du är guld värd! big_smile
hoj!

16 Inlägg
25 september 2008
du måste vänta på lappen det var likadant för mig jag gick också transport
får inte köra utan

2 079 Inlägg
25 september 2008
janix skrev:
du måste vänta på lappen det var likadant för mig jag gick också transport
får inte köra utan

så är det

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

1 297 Inlägg
25 september 2008
Ojoj vilka gissningar.. ring VV och fråga och berätta vad de säger här. Så får de som bara sitter och gissar skämmas!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
25 september 2008
MrTobias skrev:
Ojoj vilka gissningar.. ring VV och fråga och berätta vad de säger här. Så får de som bara sitter och gissar skämmas!

haha äntligen ett vettigt inlägg.

Fan Jaacke90 som precis som kört upp du borde la veta hur det ligger till? frågade du inte uppkörningskontrollanten? shit, dagen i-landsproblem. Vänta på kortet för att vara på säkra sidan.

Gangstuh
122 Inlägg
25 september 2008
kan ju bero på att de e lite speciellt när man går transport.... jag klara uppkörningen i måndes... o uppskrivningen igår... o när jag hämta personbeviset o skulle skicka in papperna så sa min lärare att jag skulle göra om uppskrivningen... han gav mej ingen anledning eller nått... stark känsla av att han har något emot mej!

dARKiE
5 031 Inlägg
25 september 2008
Guustafsson skrev:
kan ju bero på att de e lite speciellt när man går transport.... jag klara uppkörningen i måndes... o uppskrivningen igår... o när jag hämta personbeviset o skulle skicka in papperna så sa min lärare att jag skulle göra om uppskrivningen... han gav mej ingen anledning eller nått... stark känsla av att han har något emot mej!

Vadå, om du har klarat det har du ju klarat det? ;S
går väl fan inte ändra på.

Precis som om någon skulle komma till mig nu 5 år efter taget B körkort, näh asså du måste göra om uppskrivningen.

Känns lite B det där.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Sök