Seglivade flugor!!!?

volvo_92 Blivande lastbilscaffis
30 juli 2008 · 134 Inlägg

Ertiyed skrev:

volvo_92 skrev:
har varit med om liknande satte sig vid ögat tänkte inte mer på, slår men den jävlen hinner flyga väck fick gå runt med en stor blåtira i 2 veckor, och min färldrar bara skrattade när jag gjorde det tyckte jag var dum i huvdet som knytter näven för en flyga i mitt egan ansikte....

HAHA! Det va ju ganska så komiskt gjort måste jag säga! big_smile

ja vad ska man säga, undrade vad som hande först..

Blivande lastbilscaffis
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
30 juli 2008 · 586 Inlägg

hmm, ja flugor och flugor. Jag kan väl säga som så mycket, att det har förekommit en del konstiga flugor i min åsyn. jag är inte heller helt främmande för, att det inom en viss framtid, kommer att bli flera. Senast hade en kompis problem med flugor och dylikt. han frågade mig om råd då han själv inte riktigt visste hur han skulle gå till väga. Är det som folk säger att Aftonbladet är att rekomendera? Men jag sa åt honom det att, ta en del 3 istället så slipper du allt bekymmer va... och det var faktiskt vad han gjorde tillslut.
Inte nog med att det gav ett mycket possetivt resultat, jag tror även att det var väldigt bra för sverige.

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
MrKerm Avstängd
30 juli 2008 · 1 557 Inlägg

volvo_92 skrev:

Ertiyed skrev:

volvo_92 skrev:
har varit med om liknande satte sig vid ögat tänkte inte mer på, slår men den jävlen hinner flyga väck fick gå runt med en stor blåtira i 2 veckor, och min färldrar bara skrattade när jag gjorde det tyckte jag var dum i huvdet som knytter näven för en flyga i mitt egan ansikte....

HAHA! Det va ju ganska så komiskt gjort måste jag säga! big_smile

ja vad ska man säga, undrade vad som hande först..

Hahaha lol

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Rejad Maskin stundent!
30 juli 2008 · 218 Inlägg

Haha kul tråd big_smile har varit med om en rätt sjuk fluga, den flög in i mikron på jobbet, tänkte att den jävlen skulle få vad den tålde, kör den i nån minut, inte fan dog den av de! Körde den 2 ggr till och öppnade sen, tror ni inte att flugjävlen flög ut?! Ok den flög rätt vingligt men flög trots allt...

I övrigt när de gäller de där små flygande äcklena så tycker jag nog att bromsarna e värst (inte den sortern som man använder för att stoppa bilen, kan vara bra att ha då och då) har slagit ihjäl minst 20 i postbilen på ett par veckor tongue

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
VolvoHanna
30 juli 2008 · 373 Inlägg

äh skaffa en katt så är problemet löst! Du behöver inte bekymmra dig över att jaga flugor det gör katten åt dig, å funkar inte det så skaffa dig ett vapen smile http://hannaeaxelsson.blogg.se/images/2008/bugkiller_14086082.jpg

Senast redigerat av VolvoHanna (30 juli 2008)

Liner
30 juli 2008 · 583 Inlägg

jag har en sån här blå lampa som hänger aldeless utanför dörren till mitt rum och när dom åker in i de blåa ljuset så grillas dom... man har lite då och då hur de som "bzzzzzzziiiitt" så tittar man så ligger de en fluga strax under lampan och ryker lite... smile nästan som i tecknad film big_smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Liner
30 juli 2008 · 583 Inlägg

Rejad skrev:
Haha kul tråd big_smile har varit med om en rätt sjuk fluga, den flög in i mikron på jobbet, tänkte att den jävlen skulle få vad den tålde, kör den i nån minut, inte fan dog den av de! Körde den 2 ggr till och öppnade sen, tror ni inte att flugjävlen flög ut?! Ok den flög rätt vingligt men flög trots allt...

I övrigt när de gäller de där små flygande äcklena så tycker jag nog att bromsarna e värst (inte den sortern som man använder för att stoppa bilen, kan vara bra att ha då och då) har slagit ihjäl minst 20 i postbilen på ett par veckor tongue

usch... bromsar gör ju ont också yikes
så kommer dom snabbt som små jas-plan...

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
30 juli 2008 · 560 Inlägg

Är nog älgloppor du menar tongue De är gräsliga, dör typ inte förräns man krossar huvudet med alla kraft man har tongue Fan, jag satte in ett myggnät i mitt fönster igår kväll, men inte fan är det tätt, har SJU jävla insekter här inne nu sad big_smile

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
30 juli 2008 · 887 Inlägg

Flugor är ok.. nåt däremot som I N T E är ok är dessa förbannade tveskjärtar!

I duschen, ute på altanen när man tar morgon/kvälls/efter maten/efter sexet-ciggen, på datorn osv osv osv!!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Darkie dARKiE
30 juli 2008 · 5 031 Inlägg

En sak jag dock inte fattar. Hur hårda slag tål dem?
Tex.
Man ser en fluga flyga runt i rummet, den flyger mot en och man gör en bitchslap på den och ser den störta ner av smällen och känner själv att man träffade den. Liktt förbannat är den där igen inom 20 sek.

Hur mycket tål dem ? Jag menar en bitchslap i den farten på en sådan liten varelse borde ju betyda döden direkt? Min polare trillar ju fan ihop av slapen! Varför gör inte en liten flugjävel det då? Borde ju ialf krascha alla ben? Om dem har nårra hmm..? eller nåt!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
30 juli 2008 · 586 Inlägg

Det jag brukar göra är att jag tar fram någon lämplig sprejflaska med bärnnbar vätska i. Sen fiskar jag fram tändaren och flamberar dom jävlarna. Då har dom inte  mycket mer att säga till om kan jag säga smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
30 juli 2008 · 560 Inlägg

VolvoHanna skrev:
äh skaffa en katt så är problemet löst! Du behöver inte bekymmra dig över att jaga flugor det gör katten åt dig, å funkar inte det så skaffa dig ett vapen smile http://hannaeaxelsson.blogg.se/images/2 … 086082.jpg

WORD !! big_smile big_smile big_smile

Even fools they say, can find a way out of the dark.
ZonaX Svetsare
1 augusti 2008 · 3 150 Inlägg

Hittade en trevlig liten krabat i köket i morse smile

Dock ingen fluga, men flygande odjur tongue

Ser kanske inte så stor ut pga att den rullade ihop sig efter att döden inträffade
http://img174.imageshack.us/img174/5414/20080801491uc6.jpg


http://img174.imageshack.us/img174/6154/20080801486nm0.jpg


När den ligger sträckt är denna nästan lika stor som överdelen på cola burken smile

Gadden är nästan 1 cm  big_smile

Senast redigerat av ZonaX (1 augusti 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
manta501
1 oktober 2008 · 1 Inlägg

Ertiyed skrev:
Hmmm kanske är dem. Denna va lite rödbrun och såg ganska plat ut på nåt sätt. fast det va efter att jag drämt till den med tidningen så kan ju varit därför! XD

Fasen, sökte på google och hittade din tråd. Registrerade mig bara för detta ämne, för jag känner igen mig exakt! När jag har gått med hunden i skogen har det hänt ca fem ggr nu i somras att en skum, platt och svårdödad fluga som nästan liknar en spindel i sättet att krypa har kravlat fram under tröjan eller ur håret. Oftast i nacken.

Igår var det dock droppen. Satt i skolan och kände att det kliade till på armen, men såg inget. Sedan hände det igen och jag viftade ner en sån där äcklig liten varelse på bordet. Sprättade instiktivt bort den mot en klasskompis, hehe. Verkar inte som någon annan såg, känns ju lite pinsamt att ha flugor krypande på sig.

Hursomhelst, vill också väldigt gärna veta vad detta är för slags kryp. Nästa gång jag jag hittar en, trycker jag in den i scannern och postar!

Mvh Tobbe

Team-Adolfsson Gödseldräng
1 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

manta501 skrev:

Ertiyed skrev:
Hmmm kanske är dem. Denna va lite rödbrun och såg ganska plat ut på nåt sätt. fast det va efter att jag drämt till den med tidningen så kan ju varit därför! XD

Fasen, sökte på google och hittade din tråd. Registrerade mig bara för detta ämne, för jag känner igen mig exakt! När jag har gått med hunden i skogen har det hänt ca fem ggr nu i somras att en skum, platt och svårdödad fluga som nästan liknar en spindel i sättet att krypa har kravlat fram under tröjan eller ur håret. Oftast i nacken.

Igår var det dock droppen. Satt i skolan och kände att det kliade till på armen, men såg inget. Sedan hände det igen och jag viftade ner en sån där äcklig liten varelse på bordet. Sprättade instiktivt bort den mot en klasskompis, hehe. Verkar inte som någon annan såg, känns ju lite pinsamt att ha flugor krypande på sig.

Hursomhelst, vill också väldigt gärna veta vad detta är för slags kryp. Nästa gång jag jag hittar en, trycker jag in den i scannern och postar!

Mvh Tobbe

kan svara direkt vad det är tongue
älgfluga
vi jägare har det lite jobbigt me såna som kryper in lite här å var ^^
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … ervi_1.jpg

Sleepy_One jopp
2 oktober 2008 · 145 Inlägg

brukar döda getingar med startgas i garaget smile

jomenvisst
Germax
2 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Ertiyed skrev:

alex_side skrev:
har varit med om samma sak... flugan var som den var gjord av pansar.... smällde min med böcker o skit men inte fan dog den....

Det måste finnas nån speciell art som kanske kallas för "Pansarflugan" big_smile en normal fluga hade ju varit så platt efter all stryk dessa tål.

Han har kanske gummigener.. gummifluga smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang