4922
Sök

Kopplings schema till JBL bas?

040 RedLine
1 219 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej, jag har köpt en JBL GTO1204BR-bas och ett passande slutsteg för 1500kr.
Nu undrar jag om någon har ett kopplings schema till den? 

Denna bas är det:
http://img262.imageshack.us/img262/5204/285gto1204brgp2.gif
http://img262.imageshack.us/img262/285gto1204brgp2.gif/1/w425.png

Tacksam för svar!
Mvh BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

733 Inlägg
18 oktober 2008
#2
varför behöver du kopplingsschema? basen sitter ju i en färdig låda och är bara att koppla in ?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 oktober 2008
#3
Du kan nog söka fram ca 8000 trådar med exakt samma fråga, för den är ju inte ovanlig! Och det är bara in med plus kablen från batteriet i plus, minus kablen i minus och jorda i vettig punkt i karossen, remoten från stereon till remot, och plus och minus från basen till plus och minus i steget ( Är det ett 2 kanals bör du nog brygga det först, då så billiga paket inte ger något direkt vettigt steg)


040 RedLine
1 219 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#4
_DamnIt skrev:
Du kan nog söka fram ca 8000 trådar med exakt samma fråga, för den är ju inte ovanlig! Och det är bara in med plus kablen från batteriet i plus, minus kablen i minus och jorda i vettig punkt i karossen, remoten från stereon till remot, och plus och minus från basen till plus och minus i steget ( Är det ett 2 kanals bör du nog brygga det först, då så billiga paket inte ger något direkt vettigt steg)

Ok tack, men förstår inte allt. Men steget kostade 2000 nytt:P
Sedan vet jag inte var remote kabeln går ut från stereon?
Måste man verkligen ha en kabel tillbaka till batteriet igen, räcker inte jord?
//BrajjAxx
Senast redigerat av BrajjAxx (18 oktober 2008)

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Trucker
1 220 Inlägg
18 oktober 2008
#5
Dra + kabel från batteriets plus till slutsteget b+ (säkringen ska sitta max 30 cm från batteriet) och sen jord tar du från karossen nära slutsreget (ska va lika grov som + kabeln och kopplar in jorden på gnd på slutsteget och remoutkabeln tar du och kopplar in på powerantenn kabeln bakom sterion, på en vanlig iso kantakt så är den blå! sen kopplar du en kontakt där och drar fram till slutsteget där du sätter den på rem. sen lågnivåkablarna drar du från sterion till slutsteget och trycker in dom där! sen drar du högtalarkabel från slutstegets plus på "kanal" sidan till basens + och sen en kabel från slutstegets minus till basens minus

Hoppas du förstår hur jag menar! big_smile

Vissa är bara bättre än andra!

040 RedLine
1 219 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#6
teamvolvoracing skrev:
Dra + kabel från batteriets plus till slutsteget b+ (säkringen ska sitta max 30 cm från batteriet) och sen jord tar du från karossen nära slutsreget (ska va lika grov som + kabeln och kopplar in jorden på gnd på slutsteget och remoutkabeln tar du och kopplar in på powerantenn kabeln bakom sterion, på en vanlig iso kantakt så är den blå! sen kopplar du en kontakt där och drar fram till slutsteget där du sätter den på rem. sen lågnivåkablarna drar du från sterion till slutsteget och trycker in dom där! sen drar du högtalarkabel från slutstegets plus på "kanal" sidan till basens + och sen en kabel från slutstegets minus till basens minus

Hoppas du förstår hur jag menar! big_smile

Fan vad bra:D Tack så mycket, fattade allt nu!
Skit snällt:D
Mvh BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

040 RedLine
1 219 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#7
Undrar 2 saker till!
Kvittar det hut tjocka kablarna mellan baslådan och slutsteget är?
Den blåa kabeln från stereon, skall jag bara kapa den och fästa remoten där eller?
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
18 oktober 2008
#8
Bara knippsa den blå kabeln å koppla in dig. Tjocka kablar är dyra kablar och är det dyrt så är det bra...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
18 oktober 2008
#9
Kablar tjocka som snörena till en munkjacka är nog lagomt smile

Svenska Subaru Imprezaklubben...

040 RedLine
1 219 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#10
Ubbe83 skrev:
Kablar tjocka som snörena till en munkjacka är nog lagomt smile

Okej? Alltså behövs inte så tjocka eller?
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

21 761 Inlägg
18 oktober 2008
#11
2,5mm2 räcker om kablarna är 1 meter långa och att det inte handlar om en bra bit över tex 500WRMS.

040 RedLine
1 219 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#12
Drönirettab skrev:
2,5mm2 räcker om kablarna är 1 meter långa och att det inte handlar om en bra bit över tex 500WRMS.

ok bra tack:D
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR


Sök