Du kan nog söka fram ca 8000 trådar med exakt samma fråga, för den är ju inte ovanlig! Och det är bara in med plus kablen från batteriet i plus, minus kablen i minus och jorda i vettig punkt i karossen, remoten från stereon till remot, och plus och minus från basen till plus och minus i steget ( Är det ett 2 kanals bör du nog brygga det först, då så billiga paket inte ger något direkt vettigt steg)
Du kan nog söka fram ca 8000 trådar med exakt samma fråga, för den är ju inte ovanlig! Och det är bara in med plus kablen från batteriet i plus, minus kablen i minus och jorda i vettig punkt i karossen, remoten från stereon till remot, och plus och minus från basen till plus och minus i steget ( Är det ett 2 kanals bör du nog brygga det först, då så billiga paket inte ger något direkt vettigt steg)
Ok tack, men förstår inte allt. Men steget kostade 2000 nytt:P Sedan vet jag inte var remote kabeln går ut från stereon? Måste man verkligen ha en kabel tillbaka till batteriet igen, räcker inte jord? //BrajjAxx
Dra + kabel från batteriets plus till slutsteget b+ (säkringen ska sitta max 30 cm från batteriet) och sen jord tar du från karossen nära slutsreget (ska va lika grov som + kabeln och kopplar in jorden på gnd på slutsteget och remoutkabeln tar du och kopplar in på powerantenn kabeln bakom sterion, på en vanlig iso kantakt så är den blå! sen kopplar du en kontakt där och drar fram till slutsteget där du sätter den på rem. sen lågnivåkablarna drar du från sterion till slutsteget och trycker in dom där! sen drar du högtalarkabel från slutstegets plus på "kanal" sidan till basens + och sen en kabel från slutstegets minus till basens minus
Dra + kabel från batteriets plus till slutsteget b+ (säkringen ska sitta max 30 cm från batteriet) och sen jord tar du från karossen nära slutsreget (ska va lika grov som + kabeln och kopplar in jorden på gnd på slutsteget och remoutkabeln tar du och kopplar in på powerantenn kabeln bakom sterion, på en vanlig iso kantakt så är den blå! sen kopplar du en kontakt där och drar fram till slutsteget där du sätter den på rem. sen lågnivåkablarna drar du från sterion till slutsteget och trycker in dom där! sen drar du högtalarkabel från slutstegets plus på "kanal" sidan till basens + och sen en kabel från slutstegets minus till basens minus
Hoppas du förstår hur jag menar!
Fan vad bra:D Tack så mycket, fattade allt nu! Skit snällt:D Mvh BrajjAxx
Undrar 2 saker till! Kvittar det hut tjocka kablarna mellan baslådan och slutsteget är? Den blåa kabeln från stereon, skall jag bara kapa den och fästa remoten där eller? //BrajjAxx