6241
Sök

finns de någon ritning till Suzuki Escudo vingen?

4 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej

jag svetsar ganska mycket är bra på Tig och Mig svets men har tänkt att försöka göra en likande vinge som ofta finns på "Suzuki Escudo" skulle vara underbart om någon har en länk till en ritning eller kan skicka en ritning, har inte hittat någon på nättet så skulle behöva lite hjälp med de.hmm

vet inte om de är ganska kort med fakta men är inte så på läst om just de här med styling, så därför kan jag inte vingens namn. Vet bara vad bilen heter.

MVH
En behövade

Avstängd
962 Inlägg
26 oktober 2008
#2
steelangel skrev:
vet inte om de är ganska kort med fakta men är inte så på läst om just de här med styling, så därför kan jag inte vingens namn. Vet bara vad bilen heter.

MVH
En behövade

http://www.autosrapidos.com/superautos/s/suzuki-escudopikespeak01.jpg

Kallar du den vingen för styling?... Vingen har med 99% säkerhet inget namn, eftersom den bara har använts på pikes peak bilarna?

4 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#3
prodrive skrev:
steelangel skrev:
vet inte om de är ganska kort med fakta men är inte så på läst om just de här med styling, så därför kan jag inte vingens namn. Vet bara vad bilen heter.

MVH
En behövade

http://www.autosrapidos.com/superautos/ … peak01.jpg

Kallar du den vingen för styling?... Vingen har med 99% säkerhet inget namn, eftersom den bara har använts på pikes peak bilarna?

jag tycker den är dö grym som sagt jag har väl ingen smak ^^ för vad man ska ha och inte ska ha på sina bilar..

Avstängd
962 Inlägg
26 oktober 2008
#4
Polisen och andra myndigheter kommer inte trycka den är lika dögrym som du wink

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2008
#5
lol, spelat för mycket Gran Turismo 4?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
26 oktober 2008
#6
Den lär ju väga asmycket om du gör den i plåt. Du kan ju alltid gjuta av den i kolfiber. Jag ger dig max 1 dag innan du blir stoppad och länsman ber dig vänligen men bestämt att riva bort vingen.

4 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#7
Rspeter skrev:
Den lär ju väga asmycket om du gör den i plåt. Du kan ju alltid gjuta av den i kolfiber. Jag ger dig max 1 dag innan du blir stoppad och länsman ber dig vänligen men bestämt att riva bort vingen.

aa har tänkt på de med.. därför har jag tänkt lite och skulle kunna göra aluminium som är lättare. då jag kan få tag i aluminiumsvets.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
26 oktober 2008
#8
steelangel skrev:
Rspeter skrev:
Den lär ju väga asmycket om du gör den i plåt. Du kan ju alltid gjuta av den i kolfiber. Jag ger dig max 1 dag innan du blir stoppad och länsman ber dig vänligen men bestämt att riva bort vingen.

aa har tänkt på de med.. därför har jag tänkt lite och skulle kunna göra aluminium som är lättare. då jag kan få tag i aluminiumsvets.

Även om du gör den med tejp och papper kommer du inte få köra med den

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 oktober 2008
#9
Gör du en seriös Escudo Pikes Peak-replika så tycker jag att du ska göra det! big_smile

"When innovation meets passion!"

3 714 Inlägg
26 oktober 2008
#10
lycka till att undvika böter/ombesiktning säger jag big_smile
Senast redigerat av bollen1986 (26 oktober 2008)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

4 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#11
ska försöka big_smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
27 oktober 2008
#12
Regler för stora vingar är en jungel. Evos och subarus får ha monstervingar medans andra bilar inte får eftermontera en decimeterhög liten vinge. Så om du ska göra vingen så gör fästen till den så du kan montera av/på den smidigt.

Avstängd
962 Inlägg
27 oktober 2008
#13
Rspeter skrev:
Regler för stora vingar är en jungel. Evos och subarus får ha monstervingar medans andra bilar inte får eftermontera en decimeterhög liten vinge. Så om du ska göra vingen så gör fästen till den så du kan montera av/på den smidigt.

Men det beror ju på att Evos och Imprezor kommer med vingar från fabrik och är där med godkända, fast byter man till en annan vinge (som min tex) så tror jag inte det är godkänt, men polisen och sbp kan ju inte hålla reda på alla olika typer av vingar som det finns tongue Dessutom är det ju en jävla skillnad på en osthyvel vinge i aluminium och en plast/glasfiber vinge som går sönder istället för att skada någon.

1 779 Inlägg
27 oktober 2008
#14
prodrive skrev:
Rspeter skrev:
Regler för stora vingar är en jungel. Evos och subarus får ha monstervingar medans andra bilar inte får eftermontera en decimeterhög liten vinge. Så om du ska göra vingen så gör fästen till den så du kan montera av/på den smidigt.

Men det beror ju på att Evos och Imprezor kommer med vingar från fabrik och är där med godkända, fast byter man till en annan vinge (som min tex) så tror jag inte det är godkänt, men polisen och sbp kan ju inte hålla reda på alla olika typer av vingar som det finns tongue Dessutom är det ju en jävla skillnad på en osthyvel vinge i aluminium och en plast/glasfiber vinge som går sönder istället för att skada någon.

men bara för att dom kommer med stora vingar från fabrik så gör dom väl lika mycke skada om de skulle hända något? som polisen förklaring till mig va, att om du kör på nån så kan han ruylla över bilen och fastna i vingen och slita av sig armen.

svarade ifs med att om han fastnar i vingen e de väl bra så slipper bilen bakom mig köra på honom också. big_smile

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Avstängd
962 Inlägg
27 oktober 2008
#15
akakaboto skrev:
men bara för att dom kommer med stora vingar från fabrik så gör dom väl lika mycke skada om de skulle hända något? som polisen förklaring till mig va, att om du kör på nån så kan han ruylla över bilen och fastna i vingen och slita av sig armen.

svarade ifs med att om han fastnar i vingen e de väl bra så slipper bilen bakom mig köra på honom också. big_smile

Jag sa inte att dom gör mindre skada, jag sa bara att dom är typgodkända med vinge och får där med ha det... Jag vet inte hur det är på Evos med Imprezans vingar går sönder så slita bort armar lär man inte lyckas med...

Edit: Din vinge är ju ett rakblad, ingen risk att slita av ben eller armar eftersom den troligen kapar bort kroppsdelar rätt effektivt... Den ser helt livsfarlig ut och om du inte förstår varför polisen klagar så är du nog inte allt för smart...
Senast redigerat av prodrive (27 oktober 2008)


Sök