5185
Sök

Simons 2,5" på Sierra - 91

309 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Hej alla. Jag var i förra veckan och tittade på olika sport avgassystem till Sierran. Började titta närmare på Simons sportavgas. Dom har ett som är lite större än 2,5" från katten och bakåt. Nu undrar jag om det är någon som vet om det mullrar mycket och hur gott det låter från en skala 1-10 kanske tongue.

Då jag vill att det skall mullra en hel del, är det kanske bättre att satsa på ett system som går hela vägen eller skulle det räcka med ett system från katten bakåt?

Att köra turbo är beroendeframkallande...

12 086 Inlägg
28 oktober 2008
Kompisen har bara en japs längst bak, orginal avgas med borttagen mittendämpare. Den brölar på duktigt, låter rätt ok, dock helt förjävligt inuti bilen smile Om du vill komma undan billigt alltså..

309 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Kan tänka mig att det är mittendämparen som är anledningen till ljudnivån inuti?? Skall köpa en japs iaf och se skillnaden..

Ford Racing
479 Inlägg
28 oktober 2008
2,5'' efter kat låter nästan som orginal...! Bygg eget! wink

Ja Just!

309 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Jag har tyvärr ingen erfarenhet utav det. Hur går man tillväga när man vill bygga eget? Kan man hitta intruktioner för det?

136 Inlägg
1 november 2008
körde 3" efter katt på min sierra med en 3" simons dämpare lät gött , körde även med enbart katten och 3" lät gött emn för mkt tongue kolla in min sida och kolla video klipp så hjar du 2 filmer där så hör du hur det låter tongue kan ju  ialf vara en liten vink om hur det kmr o låta tongue

Sök