3549
Sök

Lågnivå till 3 slutsteg, hur?

Golfare
349 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#1
Hallå, jag har insett att jag fått ett framtida problem..

Jag ska ha 3 budget-steg i bilen, problemet är att dom inte går att seriekoppla på lågnivån! Det innebär att jag måste förgrena lågnivån 2 ggr, så jag får 3 utgångar. Detta resulterar i att signalen blir väldigt låg?

Hur gör jag på bästa sätt för att lösa problemet? Finns det någon lågnivåförstärkare, typ försteg eller nånting att köpa? Billigaste lösningen är alltid den bästa enligt detta projekt... wink

Kom gärna med tips nu, mitt huvud står still!

/ epic


497 Inlägg
2 november 2008
#2
finns bara en förnuftig lösning på detta problem och det ä'r en eq finsnatt köpa för allt mellan 1000 kr och uppåt


2 665 Inlägg
2 november 2008
#3
Köp en stereo med 3st lågnivå ut så är det lugnt.

Har du filter i stegen eller stereon??

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Golfare
349 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#4
Rickard-v skrev:
Köp en stereo med 3st lågnivå ut så är det lugnt.

Har du filter i stegen eller stereon??

har inte köpt nån stereo än..

har separata filter till alla högtalare i hela bilen förutom basen, men då sitter det i steget, så det är inget jag behöver styra genom stereon..

Hade tänkt till en början att använda mig av min mp4a, men jag antar att den inte pallar lågnivån! Får ta o köpa mig en stereo då.. tongue

Antar att huvudenheter med 3 lågnivå ut är svindyrt?


2 665 Inlägg
2 november 2008
#5
Pioneer har 7000UB som billigaste med 3st lågnivå ut.
BRL tar 2828kr

Vill du anpassa färgerna på stereon blir det 700bt för en 600kr till

Fjärr ingår till båda.
Senast redigerat av Rickard-v (2 november 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

VW Ägare
1 011 Inlägg
2 november 2008
#6
Nejdå.

Jag har en Sony CDX-GT610. Den har de mesta man kan önska inkl 3 st lågnivå. 1 front, 1 bak, 1 sub.
Senast redigerat av Eberlund (2 november 2008)

Henrik Eberlund

Golfare
349 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#7
Eberlund skrev:
Nejdå.

Jag har en Sony CDX-GT610. Den har de mesta man kan önska inkl 3 st lågnivå. 1 front, 1 bak, 1 sub.

Har du faktiskt rätt i, dom hade lite fler modeller oxå som kostade runt 1500:- med 3 lågnivå!

Får tacka för svaren, nu vet jag.. smile


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
3 november 2008
#8
Man KAN hitta en Sony CDX-GT700 beggad för 1500-2000...
Då har man alla tre paren plus tidskompoch eq big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Skogskonsult
214 Inlägg
3 november 2008
#9
är nöjd med min Sony CDX-GT610, har ju tom usb, 1100 på netonnet för ett år sedan.

Golfare
349 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
#10
Aleck skrev:
är nöjd med min Sony CDX-GT610, har ju tom usb, 1100 på netonnet för ett år sedan.

Dom är jäkligt billiga, dessutom gillar jag sony smile

nakamichi vore ju drömmen, men det tar vi när ja har jobb big_smile


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 november 2008
#11
epic110 skrev:
Aleck skrev:
är nöjd med min Sony CDX-GT610, har ju tom usb, 1100 på netonnet för ett år sedan.

Dom är jäkligt billiga, dessutom gillar jag sony smile

nakamichi vore ju drömmen, men det tar vi när ja har jobb big_smile

Eclipse är ett hett tips annars....börjar dock bli svåra att få tag i här i Svea rike....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Golfare
349 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
#12
Lonefox skrev:
epic110 skrev:
Aleck skrev:
är nöjd med min Sony CDX-GT610, har ju tom usb, 1100 på netonnet för ett år sedan.

Dom är jäkligt billiga, dessutom gillar jag sony smile

nakamichi vore ju drömmen, men det tar vi när ja har jobb big_smile

Eclipse är ett hett tips annars....börjar dock bli svåra att få tag i här i Svea rike....

Kollade runt lite, börjar falla för dubbeldin spelare då dom flesta har 2-3 lågnivå ut.. Sen börjar dom bli jäkligt billiga oxå! smile



Sök