Klippta SAAB grillar

Founder
3 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Jag tycker att det är så tråkigt när folk klipper bort "mitten delen" i saab grillen för att man ska kunna få visa mer av sitt "tuffa" silver nät eller va man nu stoppat dit. De som klipper det kan ju lika gärna skaffa en annan bil för det är nästan som man tror att de skäms för att köra en SAAB. Vet ni över huvudtaget vad just den delen av grillen står för. Det är just det på hela bilen som reflekterar hela saab's historia. Mittendelen föreställer nämligen ett flygplan framifrån med välvda vingar. Om någon kan förklara på ett vettigt sätt för mig varför man ska plocka bort en så viktig del av bilen så kommer jag lyssna...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Mackan_84
5 juli 2004 · 136 Inlägg

så du tycker att alla saabar ska ha orginal grill??

jag tycker man ska hade som man själv vill

Founder
5 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Visst får man göra som man vill med sin bil, tycker bara det är så synd att man tar bort något på bilen som betyder så mycket för märket...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
alfista
6 juli 2004 · 46 Inlägg

hehe japp det är det som kommer att göra gm/subaru bilarna speciella (när de får saabgrill) tongue

Alfa 90 2.5 QO | Besatt av alfa ;)
Det är inte farten som dödar utan sättet du stannar på
Founder
6 juli 2004 · 1 414 Inlägg

*hehe* precis, det är det jag tycker är så patetiskt... men i subarun har man ändå gjort om grillen så att den inte direkt liknar siluetten av ett flygplan längre, samma sak i 9-7 och i 9-5 som kommer 2008... tyvärr...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
170KJ
14 juli 2004 · 1 Inlägg

Och alla Volvo-killar som tar bort Volvo-emblemet i deras grill gör det för att dom inte "vågar" visa att dom åker Volvo??
Tror inte de! Tanken har inte slagit dig att alla har en egen smak och man gör som man själv tycker är snyggt!

coffa Sundsvall
15 juli 2004 · 285 Inlägg

Tja det finns inte mycket styling till saab så jag tycker att det är hel okia att klippa å dona för att få ett litet eget stuk på bilen!

Åker just nu GTO 67,
Founder
15 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Men vad är det för eget stuk när "alla" gör det?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Rickard
15 juli 2004 · 47 Inlägg

Det är bara från M98 som grillen skall föreställa ett flygplan.
Har man en tidigare är det helt okej att kapa alltså?

Hade man skämts för sin bil så hade man väl knappast lagt ut den här och samtidigt kapat grillen för att den skall sticka ut lite.

Själv gillar jag inte någon form av "TFTF"-stylingen, men blir inte ett dugg mer förstående av att skriva ut det och frågasätta det på ett forum.
Ofta är styling snyggt i sin helhet. gör man bara en liten grej så ser det inte lika bra ut som om man hade gjort fler grejjer.
Tex: Större fälgar och sänkning går ju hand i hand liksom.

Hoppas att du inte mår allt för dåligt i fortsättning av avsaknaden av flygplansarvet:-)

Mvh
Rickard (som skäms över Saab)

Saab drivers don´t drive fast they just fly low!
Saab 9-3 Vector cab "Päronens" (2006)
Saab 9-3 Aero Cab "White Pearl" (2004)
Founder
15 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Det är även tidigare än M98 som mitten delen ska föreställa ett flygplan... har varit så ända från starten. Håller fullständigt med dig om att det är helheten på bilen som gör det... De "saab" bilar som nu kommer byggas i framtiden aser jag inte har något med flygplansarvet alls att göra vilket är väldigt synd för det är ju en av grundstenarna i saabs historia... Jag tycker vi lägger ner den här disskusionen för jag har inte fått något vettigt svar på min första fråga, tycker fortfarande inte om det... folk får göra precis som dom vill med sina bilar, annat har jag inte sagt... Det man kan summera är i alla fall att det viktiga är i alla fall att man själv gillar sin egen bil!! Sen får alla ha sina åsikter...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang