Motor Tvätt

Stoffe25
9 maj 2005 · 1 Inlägg

Hejsan!
Har just köpt Turtle motortvätt. Ved någon vad det är jag bör tänka på?  dvs vad ska jag täcka över?

Black Knight
9 maj 2005 · 711 Inlägg

Viktigaste är att du inte har alltför högtryck på kablarna sen om du har skydd i form av kåpa (finns i alla fall i min BMW eller de nya bilarna) så ska du se till att vattnet inte kommer i genom där.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Hell
9 maj 2005 · 30 Inlägg

Vad du inte skall blöta ner är framför allt:
Fördelarn
Insuget

Annars så är det ju sunt förnuft som får gälla..


Hell

Gardinstång
loudness
10 maj 2005 · 4 554 Inlägg

ha bilen igång när du tvättar.. om bilen stannar så har du spolat för mycke..

d.fagersten
18 maj 2005 · 150 Inlägg

täck över elektronikboxar fördelare, även akta en del rörliga delar ex gasspjället.. inte bra om det tränger in vatten och medel där. Det vet jag av egen erfarenhet mitt spjäll på bilen stannade på fullgas när jag gjorde en kickdown det kunde gått illa i morgontrafiken..hehe

Kör lite av varje ;)
mrcelica
18 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Se till att inte motorn är varm, alu toppar kan spricka eller vrida sig...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Stefan1973
18 maj 2005 · 305 Inlägg

Kan ge ett tips .  Motortvätta INTE en mondeo . 
sjukare dumbygge får man leta efter  vattnet sammlas å rinner när under tändhattarna . undrade vad som flög i bilen  hacka å gick skit .
lyfte ena tändhatten  jaha  där va det en pool med en tändhatt som knappt stack upp .va samma på alla stiften. = byta stiften efter torkat ur ordentligt . så helst Inget vatten på motorn på mondeo (4cyl 2.0i 16V 132 HK) modellen zetech i allafall .
bara ett tips smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang