Stötdämpare från GE Motorsport?

Nires
4 december 2008 · 50 Inlägg

Har tänkt att beställa stötdämpare från deras hemsida http://gemotorsport.jetshop.se/, någon som har en erfarenhet av deras produkter? Något att ha?

NxV ElectroRaggare
4 december 2008 · 883 Inlägg

Jag har aldig köpt från GE, men jag har hart både gott och ont om dem.  Är du inte ett stötdämparfreak som kräver stötdämpare för typ rallykörning så kommer FK dämpare duga gott.
Sen finns det alltid pessimister som klankar ner på allt och alla, men det är sånt man får leva med wink

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
MrSkyline89 driver with style
4 december 2008 · 800 Inlägg

jag har tyvärr inte själv sånna än men en polare te mig har ett sånt kitt i sin vectra a å han verka va helt nöjt.... mkt bra priser med tycker jag smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Nires
4 december 2008 · 50 Inlägg

NxV skrev:
Jag har aldig köpt från GE, men jag har hart både gott och ont om dem.  Är du inte ett stötdämparfreak som kräver stötdämpare för typ rallykörning så kommer FK dämpare duga gott.
Sen finns det alltid pessimister som klankar ner på allt och alla, men det är sånt man får leva med wink

Är inte ute efter värsting grejer men man vill ju att det ska hålla ett tag iaf tongue

MrSkyline89 driver with style
4 december 2008 · 800 Inlägg

Nires skrev:

NxV skrev:
Jag har aldig köpt från GE, men jag har hart både gott och ont om dem.  Är du inte ett stötdämparfreak som kräver stötdämpare för typ rallykörning så kommer FK dämpare duga gott.
Sen finns det alltid pessimister som klankar ner på allt och alla, men det är sånt man får leva med wink

Är inte ute efter värsting grejer men man vill ju att det ska hålla ett tag iaf tongue

han har kittet nu i över ett år å de e fortfarande stelt som en bakvagn på en epa  wink

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
twin_cam Smålänning
4 december 2008 · 7 877 Inlägg

Hur funkar det på kassa vägar?

Är det jättelångt ifrån BIlstein, eller ligger det nära? Tråkigt att flyga av vägen bara för att det är några ordentliga tjälskott där wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Nires
4 december 2008 · 50 Inlägg

Opel16V skrev:

Nires skrev:

NxV skrev:
Jag har aldig köpt från GE, men jag har hart både gott och ont om dem.  Är du inte ett stötdämparfreak som kräver stötdämpare för typ rallykörning så kommer FK dämpare duga gott.
Sen finns det alltid pessimister som klankar ner på allt och alla, men det är sånt man får leva med wink

Är inte ute efter värsting grejer men man vill ju att det ska hålla ett tag iaf tongue

han har kittet nu i över ett år å de e fortfarande stelt som en bakvagn på en epa  wink

Det är ju bra wink jag har inte riktigt tänkt o köpa ett helt kit då jag redan har sänkningssats på och det är bara stötdämparna bak som är slut tongue

NxV ElectroRaggare
4 december 2008 · 883 Inlägg

Kvalitetsmässigt håller de nog ihop bra, men det var några killar på Autopower som gnällde över att de fick sämre väghållning på sina banbilar. men, för oss vanliga dödliga så ska de duga utmärkt.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
MrSkyline89 driver with style
5 december 2008 · 800 Inlägg

NxV skrev:
Kvalitetsmässigt håller de nog ihop bra, men det var några killar på Autopower som gnällde över att de fick sämre väghållning på sina banbilar. men, för oss vanliga dödliga så ska de duga utmärkt.

jag håller med dig...

jag hörde med GM-motorsport om dom hade ett kit till min Omega men de enda han kunde greja fram va nårra fjädra som man redan har wink

men jag tycker att GM,s grejer duger för vanligt vägåkning... visst de gupper rejält på dåligare vägar men bilen ligger som klistrat på vägen.....
de mäktes när jag åkte med en kompis som har ett sånt kit i sin vectra å en jävlar hare sprang ut på  vägen.... bilen låg som en bräda på vägen i 160 knyck vid väjningen....

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Germax
5 december 2008 · 12 086 Inlägg

Jag har mest hört positiva saker, farsan köpte sig ett kit till sin S80, dämpare och fjädrar och den går riktigt fint. Inte för hård men ändå stabilt.

steifan DR!FTT3KN!K3R
5 december 2008 · 10 427 Inlägg

Kanske ska hålla isär eller iaf skriva vilka stötdämpare ni har köpt i satserna smile
Finns väl iaf två typer inne i Motorsport-shoppen till vissa bilmodeller.

Lip Mesa gasstötdämpare och G&M sportstötdämpare.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Germax
5 december 2008 · 12 086 Inlägg

steifan skrev:
Kanske ska hålla isär eller iaf skriva vilka stötdämpare ni har köpt i satserna smile
Finns väl iaf två typer inne i Motorsport-shoppen till vissa bilmodeller.

Lip Mesa gasstötdämpare och G&M sportstötdämpare.

hum.. farsans dämpare va svarta iaf tongue Inte gula som de flesta dom har..

JUSTer
5 december 2008 · 451 Inlägg

Super grejer smile

Gula dämpare

Röda fjädrar

steifan DR!FTT3KN!K3R
5 december 2008 · 10 427 Inlägg

JapMax skrev:

steifan skrev:
Kanske ska hålla isär eller iaf skriva vilka stötdämpare ni har köpt i satserna smile
Finns väl iaf två typer inne i Motorsport-shoppen till vissa bilmodeller.

Lip Mesa gasstötdämpare och G&M sportstötdämpare.

hum.. farsans dämpare va svarta iaf tongue Inte gula som de flesta dom har..

Ja då var det Lip Mesa grejer, från Spanien.
Dom gula från G&M är ju riktiga sportdämpare, eller kallas så av GE iaf smile

Nires
5 december 2008 · 50 Inlägg

Har beställt dom gula nu, får väl hoppas att dom är dugliga smile

Germax
5 december 2008 · 12 086 Inlägg

steifan skrev:
Ja då var det Lip Mesa grejer, från Spanien.
Dom gula från G&M är ju riktiga sportdämpare, eller kallas så av GE iaf smile

Vad är lip mesa då? Det låter ju skit iaf tongue

peegee Forummoderator
5 december 2008 · 2 924 Inlägg

ja har det på min Passat och även snart på min S2a och jag tycker de är helt ok men ja kräver inte stenhård racingkänsla heller, lite komfort skadar inte för mig smile

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
steifan DR!FTT3KN!K3R
6 december 2008 · 10 427 Inlägg

JapMax skrev:

steifan skrev:
Ja då var det Lip Mesa grejer, från Spanien.
Dom gula från G&M är ju riktiga sportdämpare, eller kallas så av GE iaf smile

Vad är lip mesa då? Det låter ju skit iaf tongue

Lipmesa has more than 30 years experience as a manufacturer of shock absorbers for Original Equipment, as well as for the automotive aftermarket. Today, we produce more than 3 million shock absorbers and gas springs annually and are proud to feature major manufacturers such as Audi, Citroen, Nissan, Peugeot, Renault, Seat and Suzuki within our customer base.

http://www9.qha.com/uk/brands/lipmesa.htm

Produkt-katalog:
http://www2.qha.com/catalogues/lipapp.pdf

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang