4742
Sök

Biliga 12volts batteri?

21 761 Inlägg
7 december 2008
#21
Nä, så länge man håller batteriet mer än 50% laddat så ska det inte frysa vid normala vintertemperaturer iaf. Men vintern -99....då var det inte "normal" vintertemperatur. wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#22
Drönirettab skrev:
Nä, så länge man håller batteriet mer än 50% laddat så ska det inte frysa vid normala vintertemperaturer iaf. Men vintern -99....då var det inte "normal" vintertemperatur. wink

Nej fyy. Kommer ihåg den vintern även om jag var rätt ung då. vi hade som kallast -52 grader i hembyn.
(kitkiöjärvi, 9 mil norr om pajala).

Fönstret i mitt sovrum sprack, blev lite spänningar då det var varmt inne, även om det var dubbelglas.

Å du, man ville verkligen inte gå ut med hunden wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 586 Inlägg
7 december 2008
#23
Nu i vintertider har nog vilken mack som helst bra priser på batterier


21 761 Inlägg
7 december 2008
#24
Oj, hade ni så kallt. Hos oss var det "bara" runt 40-41 grader kallt och i Pålsträsk, mellan Älvsbyn och Luleå, var det omkring 45-46 grader har jag för mig. Definitivt myggfritt iaf. wink

Va, ville du inte gå ut med hunden?

Vekling. wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#25
Drönirettab skrev:
Oj, hade ni så kallt. Hos oss var det "bara" runt 40-41 grader kallt och i Pålsträsk, mellan Älvsbyn och Luleå, var det omkring 45-46 grader har jag för mig. Definitivt myggfritt iaf. wink

Va, ville du inte gå ut med hunden?

Vekling. wink

hehe okay. Nu har vi hamnat rätt mkt offtopic, men vill bara säga en sak till..

... Hunden var inte så jävla kåt på fara ut hon heller wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

6 851 Inlägg
7 december 2008
#26
Måste säga det att jag anser att biltema är klart värt pengarna. Men som Drönirettab säger så ska man väl förståss undvika djupurladdningar.
Självklart finns det bättre, men kanske inte för de pengarna. Lägger hellre runt 1000:- för ett där ifrån, än att köpa ett på tex. rusta eller öb för 7-800..


Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#27
TT-Avant skrev:
Måste säga det att jag anser att biltema är klart värt pengarna. Men som Drönirettab säger så ska man väl förståss undvika djupurladdningar.
Självklart finns det bättre, men kanske inte för de pengarna. Lägger hellre runt 1000:- för ett där ifrån, än att köpa ett på tex. rusta eller öb för 7-800..

Precis så tänkte jag med. Men jag har hört både gott och ont om biltemas batterier, mest bra saker faktiskt.

Så jag köpte mig ett, så får jag ju se själv vad jag tycker om det.
Är jag inte nöjd, då vet jag till nästa gång.

Man ska skaffa sig en egen uppfattning och inte lita blint på andras.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#28
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D


6 851 Inlägg
7 december 2008
#29
Ja det är bra att bilda sig en egen uppfattning. SJälv har jag haft ett i S6an hela sommaren och ett tag bakåt det. Funkat kalas, även när jag tävlat.
Dock fick det ge ny plats för ett DEKA AGM batteri, vet inte om det va det som gjorde skillnad när jag spela högre, eller om det va lådans ombyggnad?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#30
volvo_dude skrev:
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D

Det är ju kul för dig, men försår inte riktigt vad der ger för nyttig info i tråden?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#31
te_wik skrev:
volvo_dude skrev:
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D

Det är ju kul för dig, men försår inte riktigt vad der ger för nyttig info i tråden?

Mvh Tommy

min tråd så spela roll?


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#32
Smedhult skrev:
volvo_dude skrev:
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D

känns de bra nu när du fick skryta ur dej lite om hur mycket rabatt du har och hur dumma folk är som handlar batteri på biltema?

aaa big_smile


Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#33
volvo_dude skrev:
te_wik skrev:
volvo_dude skrev:
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D

Det är ju kul för dig, men försår inte riktigt vad der ger för nyttig info i tråden?

Mvh Tommy

min tråd så spela roll?

Okay, men missade faktiskt att du var trådskaparen, du frågade ju efter batterier så då förstår jag
ditt inlägg.

Trodde de bara va nå fjant som återigen bara ville skryta om sina rabatter som till 80% är helt påhittade.
För det var ju inte din mening, eller hur? tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#34
te_wik skrev:
volvo_dude skrev:
te_wik skrev:

Det är ju kul för dig, men försår inte riktigt vad der ger för nyttig info i tråden?

Mvh Tommy

min tråd så spela roll?

Okay, men missade faktiskt att du var trådskaparen, du frågade ju efter batterier så då förstår jag
ditt inlägg.

Trodde de bara va nå fjant som återigen bara ville skryta om sina rabatter som till 80% är helt påhittade.
För det var ju inte din mening, eller hur? tongue

Mvh Tommy

nä efter som jag frågade först om de fanns några sen beställde jag 1 lika bra och säga de för då är ju tråden meninglös ju /behövs låsas/tas bort?


21 761 Inlägg
7 december 2008
#35
volvo_dude: Se nu bara till att ditt nya batteri inte råkar ut för en massa djupa urladdningar så kommer det säkert att hålla bra. smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#36
Drönirettab skrev:
volvo_dude: Se nu bara till att ditt nya batteri inte råkar ut för en massa djupa urladdningar så kommer det säkert att hålla bra. smile

borde inte ladda ur så mkt då de bara är klockan i bilen som går och bilen står still till 99%


Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#37
volvo_dude skrev:
Drönirettab skrev:
volvo_dude: Se nu bara till att ditt nya batteri inte råkar ut för en massa djupa urladdningar så kommer det säkert att hålla bra. smile

borde inte ladda ur så mkt då de bara är klockan i bilen som går och bilen står still till 99%

Njaa du. Det är just de att bilen står still och inet får någon laddning från generatorn som gör att celler dör eller att batteriet laddar ur.
Även om det bara är en liten strömförbrukning, som klockan. Dock tar det ett tag.

Mhv Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

21 761 Inlägg
7 december 2008
#38
volvo_dude skrev:
borde inte ladda ur så mkt då de bara är klockan i bilen som går och bilen står still till 99%

Det var bara ett allmänt tips. smile


Sök