Volvo hjärtar Saab = sant?

Mr_Flax
10 december 2008 · 46 Inlägg

jaa.. vad tycker ni om att volvo o saab ska gå ihop? har väl alltid vart konkurenter om man säger så..

volvo-folket vägrar köpa saab och saab-folket vägrar köpa volvo..

vad tycker ni om detta om det skulle bli verklighet?

diskutera nu!

mvh robb

You are so far behind you´re think your first...
FireTraXX DFFL
10 december 2008 · 9 020 Inlägg

Vem bryr sig?
Båda två är för dyra för vad man får.
Så nu lär väl kvalitén halveras och priset dubblas.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
10 december 2008 · 6 957 Inlägg

Ojoj en tråd gjord för krig tongue

Fast med saabs design å volvos motorer vrf inte?

Tänk en 9-3 med 5 cyl turbomotor...ballt tongue

OEM <3
IceEyes Varningar: För många..
10 december 2008 · 2 552 Inlägg

Känns lite som att slå ihop Djurgården och AIK men va fan, varför inte? Finns det ingen annan utväg så..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Hammarslag Inläggskritiker
10 december 2008 · 990 Inlägg

Bjork skrev:
Ojoj en tråd gjord för krig tongue

Fast med saabs design å volvos motorer vrf inte?

Tänk en 9-3 med 5 cyl turbomotor...ballt tongue

Vad är det för fel på saab motorerna wink snarare saabmotorer med volvo lådor smile
Ifs har volvo 5an ett ljud som är mycket grymmare än 4cyl

Senast redigerat av Hammarslag (10 december 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Foyrik www.barnaltsweden.se
10 december 2008 · 139 Inlägg

Jag tror för det första inte att det skulle få lov att ske med tanke på Bryssel-gängets idiotiska ideer, men om  man nu bortser från detta, så varför inte, det kunde varit kul å se vad som skulle skapas ur en sådan förening, personligen lägger jag större hopp till att BMW är intresserade av Volvo.....

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
azid Det som inte dödar gör ont
10 december 2008 · 2 668 Inlägg

eller att slå ihop vatten och olja

2slow
Muttley
10 december 2008 ·

hmmm okej, visst jag tycker designen på 95 kombi är rätt snyggt men jag tycker inredningen suger. och jag tycker att min v40 var bekvämare i sätena än en 93 sportkombi -06 så jag tror faktiskt de kan bli intressant om de hade gjort bilar ihop smile
inget negativt så men de är min åsikt.

coffa Sundsvall
10 december 2008 · 285 Inlägg

FireTraXX skrev:
Vem bryr sig?
Båda två är för dyra för vad man får.
Så nu lär väl kvalitén halveras och priset dubblas.

Okej ?? Tycker man får mycket bil för pengarna iaf saabarna ... Kolla priser på Audi BMW samt andra eropa bilar tror bara att det är Opel som har billigare bil i samma kvalitets klass ... 

Jag tror att båda tillverkarna har mycket att lära av varandra och med det kanske vi kan komma att tillverka en svensk bil som klarar att mäta sig med dom bästa ... men men !

Åker just nu GTO 67,
FireTraXX DFFL
10 december 2008 · 9 020 Inlägg

coffa skrev:

FireTraXX skrev:
Vem bryr sig?
Båda två är för dyra för vad man får.
Så nu lär väl kvalitén halveras och priset dubblas.

Okej ?? Tycker man får mycket bil för pengarna iaf saabarna ... Kolla priser på Audi BMW samt andra eropa bilar tror bara att det är Opel som har billigare bil i samma kvalitets klass ... 

Jag tror att båda tillverkarna har mycket att lära av varandra och med det kanske vi kan komma att tillverka en svensk bil som klarar att mäta sig med dom bästa ... men men !

En Audi eller BMW är mycket finare bilar, de är värda pengarna.
En Volvo eller Saab kostar alldeles för mycket.

Innan du svarar så fundera en stund på hur mycket en V70 kostar och hur mycket en 5-serie med likvärdig motor kostar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MilleN
10 december 2008 · 9 108 Inlägg

Det finns redan en tråd om eventuell sammanslagning här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=112579

Dock klarar den sig utan diverse barnsliga pajkastare så håll den seriös tack.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang