6264
Sök

Har jag sabbat dörrsidan??????

498 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
#1
Jag ska bygga om dörrsidorna för att få plats med lite mera högtalare :-). Jag ska plasta lådor på dörrsidan och för att det ska fästa ordentligt så tog jag bort vinylen (hela dörrsidan skalades). För att få bort all vinyl så använde jag excenter slip och 80 papper.

Tanken är att allt ska lackas, men efter jag löst en del i forum här på Garaget så verkar det som man inte får slipa på plast om man sedan ska lacka eftersom plasten reser sig.

Så ni som vet, har jag sabbat dörrsidan?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/32253/520971_lar8n1.jpg
Så här såg det ut när jag nyss hade börjat tagit bort vinylen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/32253/520977_v5f9ha.jpg
Här är den slipad


Forummoderator
26 678 Inlägg
14 december 2008
#2
Du lackar väl inte direkt på plasten, utan du lägger väl nån sorts grundprimer
eller vad det heter på plasten..och sen färgen ovanpå?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

498 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
#3
AirOne skrev:
Du lackar väl inte direkt på plasten, utan du lägger väl nån sorts grundprimer
eller vad det heter på plasten..och sen färgen ovanpå?

Det ska göras ordentligt så alla moment som ska göras innan lack ska fixas


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
14 december 2008
#4
plastgrund finns det som hindrar att det reser sig
sedan lägger man på slipgrund/spackel o sedan grundfärg o lack smile


498 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
#5
sir_daniel skrev:
plastgrund finns det som hindrar att det reser sig
sedan lägger man på slipgrund/spackel o sedan grundfärg o lack smile

Då kan jag lungt börja att kapa och bygga :-)



Sök