2957
Sök

Batteriet dog, sedan slutade tutan funka...

123 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Satt i bilen och lyssnade på musik och hade ACn på medans bilen var avstängd och typ +2 grader ute. Batteriet dog och en vänlig man fick sätta igång den, nu funkar bilen fin fint men tutan dog, jag kan inte tuta längre.

Vad är felet? Är det kortslutning eller har nån sladd gått av och hur löser jag detta?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 december 2008
kickade skrev:
Satt i bilen och lyssnade på musik och hade ACn på medans bilen var avstängd och typ +2 grader ute. Batteriet dog och en vänlig man fick sätta igång den, nu funkar bilen fin fint men tutan dog, jag kan inte tuta längre.

Vad är felet? Är det kortslutning eller har nån sladd gått av och hur löser jag detta?

Hur kan du ha igång AC`n ifall bilen inte är igång?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

123 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
kickade skrev:

Hur kan du ha igång AC`n ifall bilen inte är igång?

Mvh Tommy

Elen var igång så jag hade radion och ACn på. Något sätt och lösa problemet på?

9 108 Inlägg
15 december 2008
Flyttar till elektronik-delen.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 december 2008
kickade skrev:
Elen var igång så jag hade radion och ACn på. Något sätt och lösa problemet på?

Okay du hade alltså igång kupefläkten, inte ac`n.. För de kräver att motorn går så att ac pumpen drivs av en drivrem.

bilen går igång bra nu och batteriet är fullt laddat?

Att tutan slutar fungera pga att batteriet har vart dålig har jag svårt att tro.
Kolla säkringen och / eller mät vad du får för ström till tutan.

EDIT; skriv gärna vad det är för bil oxå!

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (15 december 2008)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

123 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Ber om ursäkt, givetvis var der kupefläkten som var igång i kylan big_smile

Det är en gammal Toyota Corolla 95a. Tutan funka perfekt innan detta missöde.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 december 2008
kickade skrev:
Ber om ursäkt, givetvis var der kupefläkten som var igång i kylan big_smile

Det är en gammal Toyota Corolla 95a. Tutan funka perfekt innan detta missöde.

Okay, jadu... då har jag ingen aning, har aldrig hört talas om nåt liknande.. yikes

Men mät iaf och se ifall du får ström till tutan får du det så är det väl tutan som sagt upp sig.

Mvh Tommy

Sök