Vad är det med folk och märket Volvo?!

Volvo_Mannen Volvoskadad
28 december 2008 · 6 017 Inlägg

fattar inte varför denna tråd inte har låsts än?! :S

Jonas
-Mackan- Fire And Silk
28 december 2008 · 2 254 Inlägg

Opel16V skrev:
nja de med hålen har du rätt i just nu men vilken normal bil har inte dom efter 15år å 28 000 mil utan att de ens va tanken på att lyta på mattorna nån gång för att hälsa på rosten? tongue

En bil med rosthål efter endast 15år måste vara en riktig hög min Mercedes är ifrån 1989 och den är alltså snart 20år gamla och det har endast börjat komma ytrost på framskärmarna. Den är 98% rostfri under.

Ingen ''normal'' bil är genom rutten efter 15år, förutom några fåtal nyare mercedes, men detta var pga av den miljövänliga lacken och jag menar vad gör man inte för miljön. tongue Och om bilen började rosta så fixade mercedes rosten på goodwill. Men dessa problem är nu borta som tur är.

Senast redigerat av -Mackan- (28 december 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
xorox_88 Smack that ass!!
28 december 2008 · 2 953 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
fattar inte varför denna tråd inte har låsts än?! :S

moderaterna måste sova eller nått

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
volvo__matte
28 december 2008 · 551 Inlägg

Hellquist skrev:

Opel16V skrev:
nja de med hålen har du rätt i just nu men vilken normal bil har inte dom efter 15år å 28 000 mil utan att de ens va tanken på att lyta på mattorna nån gång för att hälsa på rosten? tongue

ja de med vältvarning e dom äldre volvo mästarna på lol

15 år och genomrostat? Anser du det normalt? Min 850 är från 1996, alltså 12år och inte det minsta rostig, finns absolut ingen rost på den. (Ja, jag har varit under och tittat, står ju uppallad i garaget) Min tidigare 740 var från 90 och det var ingen rost i golvet. Det kanske är normalt på Opel med rost efter ett par år?

haha precis tongue min 740 från 88 e rostfri. enda rosten som finns e lite vid framdörren. inget mer smile gått 31 000 mil+ Samma med min gamla 740-88 hade gått 38-39 000 mil de va lite ytrost i karossen inget mer smile

Senast redigerat av volvo__matte (28 december 2008)

Volvo For Life =)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
MrSkyline89 driver with style
28 december 2008 · 800 Inlägg

Hellquist skrev:

Opel16V skrev:
nja de med hålen har du rätt i just nu men vilken normal bil har inte dom efter 15år å 28 000 mil utan att de ens va tanken på att lyta på mattorna nån gång för att hälsa på rosten? tongue

ja de med vältvarning e dom äldre volvo mästarna på lol

15 år och genomrostat? Anser du det normalt? Min 850 är från 1996, alltså 12år och inte det minsta rostig, finns absolut ingen rost på den. (Ja, jag har varit under och tittat, står ju uppallad i garaget) Min tidigare 740 var från 90 och det var ingen rost i golvet. Det kanske är normalt på Opel med rost efter ett par år?

visst rostar Opel... men finns med sånna Oplar som e helt rostfria i underredet! min astra har inte ett enda rosthål i hela underredet (den e från 97) och en polares kadett som är från 80-talet har inte heller nån rost.....

min omega är visst en rostburk men jag hålla på att fixa de å de är första rostlagringen på den! däremot har jag sett många 740 som e helt bortkexat.. tom 850! har bort i en verkstad i 15år å vi har svetsat upp många bilar.... tom 850!

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Navkapsel
28 december 2008 · 4 637 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Knerten skrev:

Volvo740-88 skrev:

Kör du sliten volvo tongue eller har du tung fot ? Hur kan du få den till 1.2 l milen. Jag har lätt fot.

tung fot o 16v motorn tongue haha.

Men 16v ska ju igentligen dra mindre än en 8v för 16v har bättre förbränning, men det kanske inte är så wink

Mkt mer effekt.

MrSkyline89 driver with style
28 december 2008 · 800 Inlägg

xorox_88 skrev:

Volvo__Mannen skrev:
fattar inte varför denna tråd inte har låsts än?! :S

moderaterna måste sova eller nått

ja troligen tongue el så kan denna tråden va fö att släppa fram de man tycker ist för att klicka runt bland bilarna å rösta ner alla bilar man inte tycker om....

har själv råkat ut för de flera ggr sad

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
-Mackan- Fire And Silk
28 december 2008 · 2 254 Inlägg

Rost på en Volvo 850 som är av 1994 årsmodell eller nyare är väldigt väldig sällsynt!

Senast redigerat av -Mackan- (28 december 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
MrSkyline89 driver with style
28 december 2008 · 800 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

prodrive skrev:
Igår såg jag en riktig Volvoraggare i en rollad mattsvart Volvo 740 körandes genom byn i säkert 80-90, där det är 50 gräns...  Jag önskar att polisen kunde ta fast sådana idioter och ta deras körkort resten av livet och sen misshandla skiten ur äcklen, innan dom drar rakt in i en familj med barnvagn i 100blås......

Detta ökade mitt hat mot Volvoraggare, fyfan!

Vad en Volvoraggare gör ska väl inte betyda att alla är sådana? Jag tycker att Volvofolk kör bra. De jag tycker beter sig illa i trafiken är BMW-ägare men inte faan betyder det alla alla som kör BMW är idioter?

jag har sett mer 2/7/940 på tokställ forbi folk mitt inne i stan än Bmw.... spec 2 å 740 är ungdomsbilar och dom flesta överskattar sin förmåga när dom kör... jag har många exempel på folk som prcis fått kortet elr inte ens har kortet å ligger med sina volvosar på idiotställ  i stan å krockat med de enar el andrar sad

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
påsen If your not out of control, your not in control
28 december 2008 · 686 Inlägg

I familjen äger vi 5 volvos
1st. 460 -91
1st. 745 -88
1st. 740 -88
1st. 940 -93
1st. 360 -88

Alla är helt rostfria undertill, har haft ett antal ägare osv. så dem är inte pedantskötta.
Ingen av dem dricker överdrivet mycket, min 360 är den som gått minst (ca. 25000mil) och den dricker aldrig över 1 L/mil.
Min 940T är den som gått längst (ca. 44000mil) och den dricker runt ca. 1 L/mil om jag kör vanlig statstrafik.
940in har haft ett antal ägare varav några är ungdomar så den har gått hårt men funkar kanon fortfarande.

Förstår inte gnället mot Volvo ägare faktiskt.
Finns dem som kör mycket mycket värre i trafiken än vad Volvo-förare/ägare gör.

Opel16V skrev:

prodrive skrev:
Igår såg jag en riktig Volvoraggare i en rollad mattsvart Volvo 740 körandes genom byn i säkert 80-90, där det är 50 gräns...  Jag önskar att polisen kunde ta fast sådana idioter och ta deras körkort resten av livet och sen misshandla skiten ur äcklen, innan dom drar rakt in i en familj med barnvagn i 100blås......

Detta ökade mitt hat mot Volvoraggare, fyfan!

jag har sett mer 2/7/940 på tokställ forbi folk mitt inne i stan än Bmw.... spec 2 å 740 är ungdomsbilar och dom flesta överskattar sin förmåga när dom kör... jag har många exempel på folk som prcis fått kortet elr inte ens har kortet å ligger med sina volvosar på idiotställ  i stan å krockat med de enar el andrar sad

Beror allt detta på att dem kör volvo eller på att dem är dumma i huvudet ?
Om dem kört bmw t.ex. hade det berott på bilen eller på föraren då ?
För så som ni skriver det så värkar det mest som om ni tycker att det är bilens fel att dessa idioter kör som dem gör.

/Påsen

Senast redigerat av påsen (28 december 2008)

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
xorox_88 Smack that ass!!
28 december 2008 · 2 953 Inlägg

Opel16V skrev:

xorox_88 skrev:

Volvo__Mannen skrev:
fattar inte varför denna tråd inte har låsts än?! :S

moderaterna måste sova eller nått

ja troligen tongue el så kan denna tråden va fö att släppa fram de man tycker ist för att klicka runt bland bilarna å rösta ner alla bilar man inte tycker om....

har själv råkat ut för de flera ggr sad

ja men nu vet dom vilka dom ska rösta ner på

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Bjork OEM <3
28 december 2008 · 6 957 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Opel16V skrev:

MHperformance skrev:

Är man lycklig bara för att man är rik? Det tog nog rekord idag

jag kan inte påstå att jag e rik.... men e jävlar inte så fattig å åker runt i en gammal sunken volvo tongue

Kamprad, en av världens rikaste med några hundra miljarder ska visst åka runt i en 245:a vad jag läste för ett tag sedan, var dock ett tag sedan jag hörde något om detta.
Jag vet många rika som åker runt i gamla Volvo och många fattiga som åker runt i nyare bilar.

Nja inte 245 men en 240 GL -93 har han, har även haft en Skoda Octavia..dock hyrbil tongue

OEM <3
Aruzo Ace Ventura
28 december 2008 · 1 240 Inlägg

-Mackan- skrev:
Rost på en Volvo 850 som är av 1994 årsmodell eller nyare är väldigt väldig sällsynt!

Ja det är inte vanligt.. Volvos rostskydd ska då ingen gnälla över iaf!

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Goffen Administratör
28 december 2008 · 2 974 Inlägg

Finns bara en anledning till en sånhär tråd.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang