5073
Sök

shiftlight

Xenoholic
2 559 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
#1
är det nån här som vet var man hämtar signalen till en shiftlight på en saab 9-5 Aero -00 ?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#2
Ingen Som Vet ????

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

12 086 Inlägg
30 december 2008
#3
Tändspolen är de ju i vanliga fall, men försök hitta samma signal som varvräknaren går på.

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#4
JapMax skrev:
Tändspolen är de ju i vanliga fall, men försök hitta samma signal som varvräknaren går på.

Det kunde ja oxå räkna ut roll , men tänkte att nån här kanske visste vilken kabel det var(finns ju några o välja på) smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Dunken
30 december 2008
#5
Hej
Stift 28 i Trionic7 hansken kopplar du till varvtalsingången på din shiftlight.
Sen vill den förmodligen ha +12v och jord oxå. (stift 28 är oanvänt, så här måste man dra ny kabel ända ner till boxen och sätta i nytt stift o kontakten)
Färger får du gissa själv då jag inte har en aning om vad du har för mätare.

+12v brukar vara röd, jord svart och puls-kabeln kan vara vilken färg som hellst.
Men OBS! det är bara så man brukar göra. Inga garantier gällande färgerna.
Detta gäller dock 9-3 vet ej om det är samma till 9-5 men det är ju bara kolla boxen.
Hoppas du vart lite klokare iaf.
Mvh Dunken

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#6
OK Tack för hjälpen "Dunken".

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D


Sök