2670
Sök

Nissan "skyline" GTR R35

Meister
6 763 Inlägg
20 augusti 2008
FL3JM skrev:
yakozan skrev:
ZR1 är ca 30% dyrare i USA. Tror att ZR1an skulle kosta run 1.3miljoner här har jag för mig att jag läst nånstans. Bra mycket dyrare än GTRen med andra ord.

Du har rätt att utgånspriset är 1.3 mille här, men i usa ligger priset på runt 720 loppor (fullt utrustad), importerar man en sån hamnar man väl på runt 900 papp va? Är det 25% moms? Är inte riktigt säker, men man lär ju iaf hamna under millen. Och man kan serva den rätt lätt. (Dock loosar man garantin förmodar jag, men om man importerar via nån importfirma brukar dom kunna fixa garanti ändå.)

http://jalopnik.com/396344/2009-corvett … bhp-103000

Varför skulle en sån vara lättare att serva än någon annan bil?

83 Inlägg
20 augusti 2008
Moms = 25% (Varuvärde+tull+frakt)
Tull = 10% (Varuvärde+frakt)

Frakt, lokala hanterings kostnader osv tillkommer.
Senast redigerat av Bogen (20 augusti 2008)

Fiesta ST 150

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 augusti 2008
camaro67 skrev:

Beprövat concept med V8'a, inte fyrhjulsdrift så det drar ned kostnader och risken att drivaxel går sönder, finns ganska mycket. Elektroniken är "simplare". Som sagt, det är ett beprövat concept, Corvette fanns ju ett antal år före Nissan kom med sina vidunder.

Japanska bilar är satans avancerade när det kommer ner till kritan.
Senast redigerat av Siarnaq (20 augusti 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Meister
6 763 Inlägg
20 augusti 2008
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:

Beprövat concept med V8'a, inte fyrhjulsdrift så det drar ned kostnade och risken att drivaxel går sönder, finns ganska mycket.

Den maskinen som sitter i zr1:an är väll inte direkt beprövad? Den har aldrig suttit i en produktionsbil förut. Fyrkrafset är väll en grej. Men nu va de vanliga service-grejor som de pratades om

1 396 Inlägg
20 augusti 2008
r-ted skrev:
våren 2010

Har du beställt en din jävel ??? big_smile

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 augusti 2008
camaro67 skrev:
Den maskinen som sitter i zr1:an är väll inte direkt beprövad? Den har aldrig suttit i en produktionsbil förut. Fyrkrafset är väll en grej. Men nu va de vanliga service-grejor som de pratades om

Men tanken med en V8'a är beprövad, det skiljer inte mycket från andra V8'or om man kollar på sprängskisser, så man kan nog säga att den är beprövad. Sisådär en 60 års värt.

Mycket elektronik brukar medföra "barn sjukdomar" så att säga. Med Corvette så har den inte alls lika mycket elektronik som Nissan har, därmed är det mindre risk att råka ut för ett el eller program fel. Sen det där med kväve och däcken var ju bara löjligt. xD

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

333 Inlägg
20 augusti 2008
FL3JM skrev:
yakozan skrev:
ZR1 är ca 30% dyrare i USA. Tror att ZR1an skulle kosta run 1.3miljoner här har jag för mig att jag läst nånstans. Bra mycket dyrare än GTRen med andra ord.

Du har rätt att utgånspriset är 1.3 mille här, men i usa ligger priset på runt 720 loppor (fullt utrustad), importerar man en sån hamnar man väl på runt 900 papp va? Är det 25% moms? Är inte riktigt säker, men man lär ju iaf hamna under millen. Och man kan serva den rätt lätt. (Dock loosar man garantin förmodar jag, men om man importerar via nån importfirma brukar dom kunna fixa garanti ändå.)

http://jalopnik.com/396344/2009-corvett … bhp-103000

MSRP på en fullsmetat GTR ligger på 466700:- i staterna smile
Om ZR1an kostar 720 så blir det lite över en mille om man räknar på 10k kr i frakt.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
20 augusti 2008
Bjork skrev:
r-ted skrev:
våren 2010

Väntar med spänning big_smilebig_smile

Du är då fan inte själv tongue GO R-TED big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

333 Inlägg
20 augusti 2008
Waho skrev:
Bjork skrev:
r-ted skrev:
våren 2010

Familjepulka modell snabb anländer April 2009 smile

7 120 Inlägg
20 augusti 2008
FL3JM skrev:
Är inte den dyrare än nya Corvette ZR1? Känns lite meningslöst att köpa en sån isåfall då den blir totalt torkad av en ZR1'a på ringen med hela 2.6 sekunder! wink
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei … _lap_times

Nämen va konstigt att den är snabbare! Kostar ju bara 30% mer, har 150hk mer och väger mindre. wink

RE-雨宮
481 Inlägg
20 augusti 2008
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:

Beprövat concept med V8'a, inte fyrhjulsdrift så det drar ned kostnader och risken att drivaxel går sönder, finns ganska mycket. Elektroniken är "simplare". Som sagt, det är ett beprövat concept, Corvette fanns ju ett antal år före Nissan kom med sina vidunder.

Första skylinen kom 1957, så dom har väl några år på nacken också.
FL3JM skrev:
Är inte den dyrare än nya Corvette ZR1? Känns lite meningslöst att köpa en sån isåfall då den blir totalt torkad av en ZR1'a på ringen med hela 2.6 sekunder! wink
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei … _lap_times

Eller så köper man en V-Spec när den kommer så slipper man oroa sig för det. sen är skylinen 4sitsig, ser bra mkt snyggare ut, och är så jävla mycket coolare än Corvetten.
Dessutom spelar ringentider föga roll för mig då jag förmodligen skulle ligga ett gäng minuter efter ändå.
Senast redigerat av chrno (20 augusti 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S

158 Inlägg
20 augusti 2008
finns ju en skyline r35 gtr. som har gjorts i några år nu. sen finns de ju den nya nissan GTR.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
20 augusti 2008
Ajfa skrev:
finns ju en skyline r35 gtr. som har gjorts i några år nu. sen finns de ju den nya nissan GTR.

Nää det finns det inte har inte funnits nån gtr sen 34an

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 augusti 2008
chrno skrev:
Första skylinen kom 1957, så dom har väl några år på nacken också.
ett gäng minuter efter ändå.

Mjo, sjävklart så fanns den ju med turboladdade sexan och ATTESA programmet. wink

Det var det jag menade, dom riktiga värsting Skylines så att säga, dom kända, kom på början av 90-talet.

Edit för att jag stavar som en jävla skelögd mastodont.
Senast redigerat av Siarnaq (20 augusti 2008)

RE-雨宮
481 Inlägg
20 augusti 2008
Ajfa skrev:

En V35 har funnits, ingen GTR

RE-Amemiya Kitted FD3S

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
20 augusti 2008
AudiRs4b7 skrev:
Ja den heter bara GTR, därför skrev jag skyline inom citationstecken men det är en skyline smile inte minst till utseendet. Tänkte beställa ifrån USA där jag har en bra kontakt och får det till hyfsat bra pris.
Men det måste vara någon som har sett den som kan ge lite info om tex ljudet osv.

nä det är ingen skyline..
http://www.nissan.co.jp/EN/lineup.html
Senast redigerat av maximus (20 augusti 2008)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
20 augusti 2008
Tycker du ska satsa på en.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Teddan
2 495 Inlägg
20 augusti 2008
yakozan skrev:
Waho skrev:
Bjork skrev:

byta big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

333 Inlägg
20 augusti 2008
r-ted skrev:
yakozan skrev:
Waho skrev:

byta big_smile

He he. Inte min direkt :p
Har du bokat Racing Academy?
Kanske ses på visningen i Göteborg smile

46 Inlägg
31 december 2008
ang service så har ja kollat med Sebastian Jönsson på hedin bil i gbg som e ansvarig för GTR..frågade honom om vad som gällde med import GTR ..och detta fick ja fån honom..

"Hedin Bil Göteborg ombesörjer att du får din bil servad."

tänkte om nån ville veta smile
Senast redigerat av 940_racing_ (31 december 2008)

[img]http://img20.imageshack.us/img20/2940/9402ye8.jpg[/img]

Sök