4848
Sök

motor problem med min 940 turbo

32 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#21
a ska täsata en lmm då
babyblue242 skrev:
Ja vadå har bytt turbo också? Du åker ju inte konstant laddtryck/belastning från det att du vrider på nyckeln,alltså surar den..
Fortfarande så måste man mappa,byta lmm för att få sakerna att lira ihop. Det är ju inte så att man får 25000 hästar bara för att man byter snurra och spridare,finns ju lite styrsystem som också vill vara med och leka wink


32 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#22
ska tästa byta lmm då
babyblue242 skrev:
Ja vadå har bytt turbo också? Du åker ju inte konstant laddtryck/belastning från det att du vrider på nyckeln,alltså surar den..
Fortfarande så måste man mappa,byta lmm för att få sakerna att lira ihop. Det är ju inte så att man får 25000 hästar bara för att man byter snurra och spridare,finns ju lite styrsystem som också vill vara med och leka wink


Forummoderator
10 576 Inlägg
1 januari 2009
#23
richard_eklind skrev:
ska tästa byta lmm då
Det kommer inte hjälpa.

Jag kan hjälpa dig mappa bilen så den får ut alla hästar, samt får rätt bränslemängd.  PM:a mig med info om din motor om du är intresserad. Det är inga konstigheter att hitta 300hk i en 940 utan att förta sig.
Senast redigerat av torpis (1 januari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

371 Inlägg
1 januari 2009
#24
mrbuggy skrev:
richard_eklind skrev:
okej ska det inte komma bensin i returen
bybban skrev:
har ni kollat btr? ryck lös retur slangen på tomgång, det ska INTE komma bensin där då.
De SKA komma mycket bensin i returen...   en stråle hela tiden..! gör de inte de så surar den ner sig..!
Han menade inte att, om man rycker vacumslangen så ska det inte komma bensin där ifrån??
För det händer att membranet i btrn går sönder och sen börjar den dra bränsle igenom vacumslangen och bilen surar ner sig.


Entreprenör
1 784 Inlägg
1 januari 2009
#25
need_4_boost skrev:
mrbuggy skrev:
richard_eklind skrev:
okej ska det inte komma bensin i returen
De SKA komma mycket bensin i returen...   en stråle hela tiden..! gör de inte de så surar den ner sig..!
Han menade inte att, om man rycker vacumslangen så ska det inte komma bensin där ifrån??
För det händer att membranet i btrn går sönder och sen börjar den dra bränsle igenom vacumslangen och bilen surar ner sig.
Då får man ju skriva "vakumslangen"...inte returen.  ;-)

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 januari 2009
#26
mrbuggy skrev:
Då får man ju skriva "vakumslangen"...inte returen.  ;-)
Måste vara ett av de största bekymmren att det förkortas och blandas ihop hej vilt.  Wastegate och dumpventil, Diff/Diffbroms/diffrential osv.  Man kan handla grejor till fan avlöser en utan att bilen går bättre för det om man inte vet namnet på det som strular till att börja med.

Det är ju inte allt för långsökt att misstänka spridarna om bilen börjar gå kass efter ett spridarbyte = mappning.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 januari 2009
#27
torpis skrev:
mrbuggy skrev:
Då får man ju skriva "vakumslangen"...inte returen.  ;-)
Måste vara ett av de största bekymmren att det förkortas och blandas ihop hej vilt.  Wastegate och dumpventil, Diff/Diffbroms/diffrential osv.  Man kan handla grejor till fan avlöser en utan att bilen går bättre för det om man inte vet namnet på det som strular till att börja med.

Det är ju inte allt för långsökt att misstänka spridarna om bilen börjar gå kass efter ett spridarbyte = mappning.
Så sant...Mycket gissande blire..Ibland går de lite långt med det också...man kan nästan plocka ihop en motor extra me alla tips som dyker upp..å ingen fattade nånting..!

One Man Clan
4 287 Inlägg
1 januari 2009
#28
sätt på en större luftmassemätare så har du nog löst problemet...om den är chippad från början vill säga..


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
1 januari 2009
#29
Om bilen är chippad så testa att bygga en större LMM, funkar inte det så är det mappning som gäller skulle jag tro.
Och det är inte det allra lättaste då jag misstänker att du kör på LH2.4 där man behöver en emulator för ca. 30000:- mellan styrbox och dator när man mappar.

Men om bilen är chippad så montera en större LMM.
Är den inte chippad så gör du det och monterar en större LMM.
Hjälper inget av detta så får du låta någon som kan det mappa bilen åt dig, då kan du även få ut lite extra HK som inte går med ett chip.
Annars så är det ju bara te å montera tillbaka originalspridarna så ska ju bilen gå riktigt igen.

/Påsen

PÅSEN RACING

20 Inlägg
1 januari 2009
#30
Får den tillräckligt med luft?

32 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
#31
okej vad ska jag göra så jag får ut mycket häst då
torpis skrev:
richard_eklind skrev:
ska tästa byta lmm då
Det kommer inte hjälpa.

Jag kan hjälpa dig mappa bilen så den får ut alla hästar, samt får rätt bränslemängd.  PM:a mig med info om din motor om du är intresserad. Det är inga konstigheter att hitta 300hk i en 940 utan att förta sig.


Forummoderator
10 576 Inlägg
1 januari 2009
#32
richard_eklind skrev:
okej vad ska jag göra så jag får ut mycket häst då
torpis skrev:
richard_eklind skrev:
ska tästa byta lmm då
Det kommer inte hjälpa.

Jag kan hjälpa dig mappa bilen så den får ut alla hästar, samt får rätt bränslemängd.  PM:a mig med info om din motor om du är intresserad. Det är inga konstigheter att hitta 300hk i en 940 utan att förta sig.
Som sagt, PM:a mig....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök