4523
Sök

El Problem? 244 Glt -82

Yrkes Chafför
380 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjena fick hem nya bilen nyss typ och märkte att Torkare och Kupe fläkten inte funkar..
Någon som har något förslag på vad det kan vara..

Och det sitter ett Defa larm i den som ska vara urkopplat. fick med två dosor.
Nått man ska koppla i igen eller rycka ur?

Tack på förhand

Mvh Melle

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Forummoderator
26 678 Inlägg
17 januari 2009
#2
Har du kollat så det inte är så enkelt att säkringarna har gått? Själv sätter man igång och river och sliter och mitt i allt så kommer man på att..."fasen..man kanske ska kolla ändå" smile
Om inte säkringarna har gått..prova att rucka i kablarna bakomför och rengör.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Yrkes Chafför
380 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#3
Ne alla säkringar är hela:(

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

21 761 Inlägg
17 januari 2009
#4
Funkar signalhornet och cigarettändaruttaget?

Yrkes Chafför
380 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Funkar signalhornet och cigarettändaruttaget?

har annan ratt där tuten inte är ikopplad..'har inte kolla det.. finns det något relä eller nå?

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

21 761 Inlägg
17 januari 2009
#6
Det jag tänkte på är att säkring 1+2+3 har (enligt elschemat) en enda matningskabel (gul 4 mm2) på säkringsdosans baksida, på dessa säkringar går ju både torkare och fläkt och eftersom de sakerna inte funkar så kanske tuta+ciguttaget inte heller funkar. I så fall kan man misstänka att matningen till säkringarna bråkar. smile

Denna matningskabel ska tydligen komma ifrån uttag "X" på tändlåset. Har du en multimeter så är det ju enkelt att mäta vid dosan förstås.
Senast redigerat av Drönirettab (17 januari 2009)

OVERBOOSTED
852 Inlägg
18 januari 2009
#7
orginal fel att fläkten brukar gå sönder på dom     byt!!!!!

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Yrkes Chafför
380 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#8
jh-hindersson skrev:
orginal fel att fläkten brukar gå sönder på dom     byt!!!!!

Jo det vet ja med. men när inte torkarna funkar med?

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

21 761 Inlägg
18 januari 2009
#9
Har du mätt någonting på säkringsdosan än?

Yrkes Chafför
380 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#10
Drönirettab skrev:
Har du mätt någonting på säkringsdosan än?

Ska nog göra det imorron lutar det åt.. vore ju fint att hitta felet:P

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

21 761 Inlägg
18 januari 2009
#11
Att börja kolla vid dosan ger ju ett snabbt svar om det ens kommer någon spänning till säkringarna. Det underlättar för vidare felsökning. smile

21 761 Inlägg
19 januari 2009
#12
Nä, sånt syns inte i det schemat iaf (Haynes). smile


Sök