3790
Sök

Knäpp utetemp

Xenoholic
2 559 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57189/523460_1z55y5.jpg


För ett tag sedan så fick vår utetemp.mätare tokspelet och visade så här när som helst. Nån som har nån aning om vad som kan va fel ?(kan även visa 15 + när det är minus ute)

Kan även tillägga att acc börjar pumpa värme som en tokig när den visar så kallt.
Var vid foto-tillfället +grader ute.

Tacksam för svar.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 833 Inlägg
18 december 2008
#2
Tempgivarn. Min pajja och min bil visa typ -40 hela tiden.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 december 2008
#3
Tempgivaren troligtvis

Min visar -37 hela tiden. (har ingen tempmätare)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Xenoholic
2 559 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
#4
Squadron skrev:
Tempgivarn. Min pajja och min bil visa typ -40 hela tiden.

Den som sitter fram i spoilern menar du?hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 833 Inlägg
18 december 2008
#5
Börvara den ja. Kom på nu att när min flippa så vart det motortempen. Vattentempgivaren i motorn var kass då.

I ditt fall bör det vara tempgivarn i fronten.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Xenoholic
2 559 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
#6
Nån som vet om det är samma på 9-3 o 9-5 årsm  -99  -00?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#7
Aerocombi skrev:
Nån som vet om det är samma på 9-3 o 9-5 årsm  -99  -00?

Det var samma! Problemet löst:)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#8
Samma problem uppstod nu igen. sad
Kan väl knappast bero på givaren igen eller (den jag bytte till var inte ny men funkade perfekt en vecka eller så) kan felet sitta i SIDen?sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 januari 2009
#9
Kan sitta i SID:en men oxiderad kontakt, dåliga kablar är mkt mer troligt!
Har du tillgång till multimeter så mät om motståndet ändras från när den vart ute och när den vart inne en stund. Koppla loss givaren från bilen alltså och ta in och mät. Vänta 10 minuter och mät igen, då ska du ha ett annat värde...

Men troligtvis är det grönt i kontakten till givaren/kabelbrott eller oxiderade kablar...


Xenoholic
2 559 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#10
Ok ska testa o mäta. Kabelbrott uteslöt jag för då blir det bara streck va?
Utetempen kan man ju va utan men ACCn får ju flippen, nu sista tiden har den visat en utetemp på mellan 35-50 +grader o då får man ju köra på max värme inne.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D


Sök