4899
Sök

Vad är AM-radio?

1 963 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Ja? hehe va är de för något? När jag mixtrar med den får jag aldrig in något.. så ja undrar va egentligen de är?.. FM är ju "normala" kanaler.. ääh

Men are not born - Men are made

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
26 januari 2009
jag har ingen aning om vad de e , har aldrig hört talas om

Nissan Silvia

1 963 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Går att välja mellan AM och FM radio i många radio apparater=)

Dieselgypsy
538 Inlägg
26 januari 2009
Haha... AM är mittvågen wink Det används inte för ofta i Sverige, även om det skulle vara händigt att ha det i Sverige eftersom man har mycket större räckvidd smile

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

blacken
26 januari 2009
AM är amplitudsmodulering av radiosignalen, fm är frekvensmodulering av densamma. krångligt att förklara här, så läs här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Amplitudmodulering

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 januari 2009
Finns till och med LW som är radio lång våg frekenser som inte ofta användes här i Sverige däremot Tyskland, Frankrike, spanien, Italie, suisse, Austerike och fler använder lika mycket LW som Sverige använder FM.
Även AM användes rätt ofta i EU länder

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 722 Inlägg
27 januari 2009
hehe lekte med en gammal radio för något år sen .. och den kunde man lyssna på alla frekvenser big_smile

Hehe Lite kul o sitta o lyssna  på ett annat språk big_smile inte finska eller norska ... tongue
tror jag fick italienska coh ryska big_smile ?? roll

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 963 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Okej där ser man, de borde sända bandit på am då smile funkar ju inte i borås, får nöja sig med skit pop o rnb o sån dynga..

I got Dubs!
2 423 Inlägg
27 januari 2009
Kan välja AM och FM i min lexus big_smile

1 963 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Ja får inte in några signaler på min FM. Va kan de vara för fel då? Original antennen sitter på osv..

1 963 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
En audi s3.. så man tycker ju de borde vara lite kvalite på radion där=D Audi original dessutom.. Ja hann läsa första meningen till du skrev de om VAG och min ingår ju där.. perkkele blir ju sur nästan..
Oj ja menar am .. men de är ganska dålig mottagning på FM också=/

2 337 Inlägg
27 januari 2009
Kuriosa:

Om du har bärbar AM-radio och motstationen hör/hörs dåligt, då är det bara att skrika i radion, det förlänger räckvidden på en amplitudmodulerad våg. Tyvärr funkar inte detta på FM-stationer, vilket många (speciellt nya soldater) verkar tro.

VW Ägare
1 011 Inlägg
27 januari 2009
Felax skrev:
En audi s3.. så man tycker ju de borde vara lite kvalite på radion där=D Audi original dessutom.. Ja hann läsa första meningen till du skrev de om VAG och min ingår ju där.. perkkele blir ju sur nästan..

OT: Perkele heter det tongue

Henrik Eberlund

1 963 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Eberlund skrev:
Felax skrev:

OT: Perkele heter det tongue

Ser mer finskt ut med en massa likadana bokstäver jämte varandra big_smile

Sök