1933
Sök

Vad gör man när man fått bilen repad?

Fordonstekniker
157 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Vad i helvette ska man göra när man kommer ut till párkeringen o ser att nån ?smile(/%¤)=%(&="!!! har repat hela sidan på bilen??? mad

Rubriken redigerad // Mod
Senast redigerat av Niko_turbo (29 januari 2009)

De ska vara mer än det verkar;)

Muttley
29 januari 2009
finns inget mer än att gråta om man inte hittar boven. tyvärr.

Fordonstekniker
157 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
blir så jävla sur när man kommer ut o ska åka me en nypoleradbil o ser att nån jävla sak har varit på o dragit en repa på sidan!!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 januari 2009
Niko_turbo skrev:
blir så jävla sur när man kommer ut o ska åka me en nypoleradbil o ser att nån jävla sak har varit på o dragit en repa på sidan!!

Kan förstå det, men de enda du kan göra är att polisanmäla de.. leta efter vittnen.
Sen hoppas på att försäkringen täcker det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Dieselgypsy
538 Inlägg
29 januari 2009
Grattis.. välkommen till klubben, du är en av otroligt många som blivit det :S

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 januari 2009
Var glad att du inte kom på dem på bar gärning åtminstone, jag vete fan hur jag reagerat iaf...
Idiotet mad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
29 januari 2009
Rquired skrev:
Var glad att du inte kom på dem på bar gärning åtminstone, jag vete fan hur jag reagerat iaf...
Idiotet mad

Ja absolut! Hade jag sett någon som stog och repade min bil skulle jag ju bara börja veva som en propeller  tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

3 059 Inlägg
29 januari 2009
Niko_turbo skrev:
Vad i helvette ska man göra när man kommer ut till párkeringen o ser att nån ?smile(/%¤)=%(&="!!! har repat hela sidan på bilen??? mad

Vad man ska göra?
Polisanmäl och ring ditt försäkringsbolag.

Vad var det för parkering? Vid en butik eller?
Kolla om det finns övervakningskameror som har koll på parkeringen.
Senast redigerat av Smajly (29 januari 2009)

1 571 Inlägg
29 januari 2009
Skulle man komma på någon med att repa ens bil skulle jag f*n ringa hämta tillhyggen, ringa en ambulans och sen börja misshandla, jag lider med trådskaparen.

DFFL
9 020 Inlägg
29 januari 2009
Inte ett dugg, finns inget att gräma sig över.
Bara att bita det sura äpplet och betala självrisken.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
962 Inlägg
29 januari 2009
Man ställer inte finbilen ifrån sig, man skaffar en bruksbil som man skiter totalt i.

Fordonstekniker
157 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Den stog på en allmän parkering utan övervakningskameror.. bilen framför blev också repad fast den fick sin på huven....
Smajly skrev:
Niko_turbo skrev:

Vad man ska göra?
Polisanmäl och ring ditt försäkringsbolag.

Vad var det för parkering? Vid en butik eller?
Kolla om det finns övervakningskameror som har koll på parkeringen.

Fordonstekniker
157 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Hade precis skaffat en till bil som fick stå i garaget den här natten o nån väfla idiot kom o repa den!!
prodrive skrev:
Man ställer inte finbilen ifrån sig, man skaffar en bruksbil som man skiter totalt i.

77 Inlägg
4 februari 2009
Jag lider med dig..fy fan så arg jag skulle bli..skulle nog hamna på akuten med hjärtinfarkt eller nåt liknande....man kan väl tyvärr inte göra så mkt annat än att betala självrisken om man inga bevis,vittnen har,men fördjävligt är det verkligen.

Jag är helt sjukt rädd om min bil,törs aldrig åka till en stormarknad tex en lördag utan åker och handlar antingen då butiken öppnar 8 eller just innan de stänger 22..och parkerar så långt bort från entren som det bara går,har dessutom en kameraattrapp mitt på instrumentbrädan och en Kamera/Videobevakningsskylt i bakrutan som är lika stor som 1/3 del av rutans bredd,kan kanske fungera lite avskräckande i alla fall...mer än så kan jag inte göra känns det som,utan att stanna kvar i bilen själv och spöa upp den som gör nån skada på bilen då förstås men det skulle bli lite praktiskt svårt.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 februari 2009
Family_man skrev:
Jag lider med dig..fy fan så arg jag skulle bli..skulle nog hamna på akuten med hjärtinfarkt eller nåt liknande....man kan väl tyvärr inte göra så mkt annat än att betala självrisken om man inga bevis,vittnen har,men fördjävligt är det verkligen.

Jag är helt sjukt rädd om min bil,törs aldrig åka till en stormarknad tex en lördag utan åker och handlar antingen då butiken öppnar 8 eller just innan de stänger 22..och parkerar så långt bort från entren som det bara går,har dessutom en kameraattrapp mitt på instrumentbrädan och en Kamera/Videobevakningsskylt i bakrutan som är lika stor som 1/3 del av rutans bredd,kan kanske fungera lite avskräckande i alla fall...mer än så kan jag inte göra känns det som,utan att stanna kvar i bilen själv och spöa upp den som gör nån skada på bilen då förstås men det skulle bli lite praktiskt svårt.

Svårt att förstå om du är ironisk men jag hoppas det  !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

627 Inlägg
5 februari 2009
Mmm älskar såna människor som gör sånt.. har själv haft äcklig oflyt med min.
1) Blev påbackad på vänster front av en kärring med en V70, men som tur va lämnade hon en lapp! Ärliga människor gillar vi! Hon hade för övrigt backsensorer... big_smile
2) En vecka senare har en annan lirare rammat vänster front + fälg och bara stuckit.. då e man nöjd.
3) I fredags kom jag ut till bilen, sätter mig och kör 100 m och märker att ratten drar höger. Går ut och får se ett snitt på mina två månader gamla (svindyra) 19" däck.. nån jävel som satt en kniv i sidan på däcket..

God forbid om man tar såna lirare på bar gärning asså.. Men som någon nämnde här. Gör en polisanmälan och ge sedan försäkringsbolaget ärendenr som du får av polisen. Skadegörelse är lägre självrisk om man har vissa tillägg på sin bilförsäkring etc.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
5 februari 2009
Family_man skrev:
från entren som det bara går,har dessutom en kameraattrapp mitt på instrumentbrädan och en Kamera/Videobevakningsskylt i bakrutan som är lika stor som 1/3 del av rutans bredd,kan kanske fungera lite avskräckande i alla fall...mer än så kan jag inte göra känns det som,utan att stanna kvar i bilen själv och spöa upp den som gör nån skada på bilen då förstås men det skulle bli lite praktiskt svårt.

Är inte det där lite väl? Förresten, vid den senare tidpunkten så är nog risken 10ggr större att du får en skada på bilen om den står långt bort från entrén, mörkt och kanske inte syns så bra, perfekt läge att krossa en ruta eller dra en nyckel. Bättre att ställa den nära där det är ljus samt folk i rörelse.

Ontopic:

Har själv varit där, dock bara halvförsäkring, men det var på gamle 740in så var bara att maska, spackla o lacka med sprayburk..

Har du helförsäkring så tar nog försäkringsbolaget skadan skall du se, upprörd blir man, men allt går att fixa till! smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

77 Inlägg
5 februari 2009
mastrovious skrev:
Mmm älskar såna människor som gör sånt.. har själv haft äcklig oflyt med min.
1) Blev påbackad på vänster front av en kärring med en V70, men som tur va lämnade hon en lapp! Ärliga människor gillar vi! Hon hade för övrigt backsensorer... big_smile
2) En vecka senare har en annan lirare rammat vänster front + fälg och bara stuckit.. då e man nöjd.
3) I fredags kom jag ut till bilen, sätter mig och kör 100 m och märker att ratten drar höger. Går ut och får se ett snitt på mina två månader gamla (svindyra) 19" däck.. nån jävel som satt en kniv i sidan på däcket..

God forbid om man tar såna lirare på bar gärning asså.. Men som någon nämnde här. Gör en polisanmälan och ge sedan försäkringsbolaget ärendenr som du får av polisen. Skadegörelse är lägre självrisk om man har vissa tillägg på sin bilförsäkring etc.

Ja det är makalöst vilken otur man kan ha om det vill sig illa,har varit väldigt förskonad vad gäller parkeringskador,fick en L-formad 10 cm repa under midjelisten på min förra bil(Focus C-max 1.8GHIA -05)som syntes ordentligt eftersom bilen var lackad i en mörkt vinrödfärg(Deep rosso red).
Repan gick inte att få bort själv och jag lämnade inte in bilen heller utan lärde mig leva med det även om jag störde mig på repan resten av tiden jag ägde bilen:/

77 Inlägg
5 februari 2009
tsdi skrev:
Family_man skrev:

Svårt att förstå om du är ironisk men jag hoppas det  !

Jo nog var jag lite ironisk alltid=)...skulle ju såklart inte spöa upp nån jag ertappade med att skada min bil även fast man säkert tänker såna tankar inombords men det stannar ju vid det.....fast väldigt förbannad skulle man såklart bli,med all rätt:|

Sök