Ska jag byta Golfen mot denna

skuggan_30
13 juni 2006 · 37 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/8480750.htm?ca=22_s
vad tycker ni är lite sugen faktiskt

Henko Rallytok
13 juni 2006 · 165 Inlägg

Tycker jag inte..
Golfen du har duger ju bra...

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93
ghost_boy83 CREW
13 juni 2006 · 2 594 Inlägg

är du dum? hur mycket soppa tror du inte den bilen drar? och den kostar mer i både försäkring och skatt varför tror du han vill byta? han gör det största klippet om nu byter

mannen666666 preem pump
13 juni 2006 · 836 Inlägg

visst ska du byta om du känner för det
men det är ju faktiskt som föregående talare skrev oxå
begär wen rejäl slant emellan... går han inte med på det så kan han dra

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
TyranN Biltokig
13 juni 2006 · 345 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
är du dum? hur mycket soppa tror du inte den bilen drar? och den kostar mer i både försäkring och skatt varför tror du han vill byta? han gör det största klippet om nu byter

Alltså, du har ingen aning om hur mycket hans golf är värd heller. Om golfen är värd 20-23000 tycker jag han ska byta rakt av. Sen kan man inte vara extremt ekonomisk i varje läge som du verkar vara, billig försäkring och billig soppa är inte grejen med en bil. Det är att ta sig från plats A till plats B i en grymt fin bil! tongue

Caffe
13 juni 2006 · 1 436 Inlägg

Tycker golfen är snyggare och har mer utstrålning...

Lägg de extra soppapengarna på lite styling till goffen så är den snart snyggast i stan.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
volvo_240_tic ingen aning
13 juni 2006 · 687 Inlägg

byt golfen men inte till jeep:en

även zebran har sina fläckar
Volvo 240 Estate "Klöver" (1981)
Volvo S60 D "Black Ace" (2006)
BoraV6
13 juni 2006 · 677 Inlägg

Hade hellre haft Jeepen. Men inte efter att ha kört och tankat brorsans. Dom drar soppa nå så jävulskt!
Enligt färddator ska hans dra 1,1 i 90 blås konstant fart. Och färddatorn brukar ju sällan visa rätt!
Billig i stan: skulle inte tro det!

Men annars en lite halvkul bil om man har lite terräng i närheten. smile

Madhouse
13 juni 2006 · 1 079 Inlägg

Har en polare som ägde en sån där och han var grymt missnöjd, krångel med växellådan och övriga drivlinan, drog soppa nåt så grymt, stor och klumpig, elfel mm var som att åka i en båt. Den bilen var kanske ett måndagsexemplar men efter att ha sett hur mkt strul han hade med bilen så kommer då iaf inte jag ha en sådan bil inte för att jag tänkt det ändå men...

Byt till nåt roligare än en Jeep tycker jag iaf.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
ghost_boy83 CREW
13 juni 2006 · 2 594 Inlägg

TyranN skrev:

ghost_boy83 skrev:
är du dum? hur mycket soppa tror du inte den bilen drar? och den kostar mer i både försäkring och skatt varför tror du han vill byta? han gör det största klippet om nu byter

Alltså, du har ingen aning om hur mycket hans golf är värd heller. Om golfen är värd 20-23000 tycker jag han ska byta rakt av. Sen kan man inte vara extremt ekonomisk i varje läge som du verkar vara, billig försäkring och billig soppa är inte grejen med en bil. Det är att ta sig från plats A till plats B i en grymt fin bil! tongue

Nej men soppan blir ju bara dyrare och dyrare så det blir ju enklare att sälja en golf än en stor klumpig jeep som drar en massa soppa

Merclone Leg. Spådam
13 juni 2006 · 816 Inlägg

Körde 98 års Jeep Grand Cherokee Limited LX innan, och kan verkligen inte hålla med några av föregående talare. Visst, den drar inte som en Golf, men herregud, den slukar inte så jävla mycket! Sant är visserligen att skatt och försäkring är dyrare, men det är en underbar bil att rulla runt med! Och klumpig? Sant är ju att det är en stor bil, men det har ju designteamet och konstruktörerna tänkt på, så det är absolut inga problem varken att fickparkera eller ta sig runt med den, eller vad fan man nu tänker göra.
Det finns ju en miljard Golfar på vägarna i sverige... Satsa på Jeepen!

Senast redigerat av Merclone (13 juni 2006)

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
freddemannen
13 juni 2006 · 13 Inlägg

Tycker att du ska behålla Golfen! Tanka den bilen är inget roligt!

BMW 320 (2004)
Fredrik.Gustavsson
13 juni 2006 · 2 123 Inlägg

Tycker du ska välja helt själv.
Enligt mig finns det för och nackdelar med båda.
Golfen: Tråkig, Slö, Finns en miljard av dom men billig skatt,försäkring och bensin
Jeepen: Stor, Manlig, Ball men betydligt dyrare skatt,försäkring och bensin
Valet ligger hos dig men jag skulle ju definitivt valt Jeepen framför golfen.
Det är en fråga om pengar, sen kan du alltid säga att du tänkt 35000 kr för din bil och kanske tjäna en slant ?
Lycka till med valet hur du än blir, huvudsaken är att du är nöjd.

Johlsson "A Johlsson"
13 juni 2006 · 302 Inlägg

Ja, svaret på den frågan står ju skrivet i min panna, så behåll golfen för Guds skull om du frågar mig.

rancho
13 juni 2006 · 33 Inlägg

jag håller med de andra. behåll golfen...
Fast behöver man utrymme så kanske den andra  bilen är bättre

BoraV6
13 juni 2006 · 677 Inlägg

Håller med om att den inte är klummpig och svängradien är riktigt grymm.
Men däremot så måste jag rätta er som säger att det är en stor bil. Invändigt är den inte mycket större än golfen! Och det är fakta!

MeloveGolf Vw trimmare
13 juni 2006 · 2 995 Inlägg

vi har en jeep grand cherooke limited 03  v8 4.7L(Svart) med lunar lights + 22" fälgar,fullutrustad
Dom går att få snygga och att den har 4wd + v8 gör inte saken sämre....extremt roliga att köra dyra i drift osv men ack så roligt att ta sig fram överallt och känna kraft när man vet att man mosar en liten bil lätt wink

"Håller med om att den inte är klummpig och svängradien är riktigt grymm.
Men däremot så måste jag rätta er som säger att det är en stor bil. Invändigt är den inte mycket större än golfen! Och det är fakta!"

*Host* wanna bet?...lastutrymme finns det i överflöd och man sitter bekvämt och inte trångt
anledning att den inte kan räknas som "Större" är att en jeep är fullmatad med andra funktioner
mittstöd osv men gott om plats finns det och att man har helskinn är inte helt fel.....

EDIT: GAHHH läste att det var 6:an behåll golfen istället ^^

Senast redigerat av MeloveGolf (13 juni 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
ludde__mannen draminbil.nu
13 juni 2006 · 1 382 Inlägg

Handlar det bara om pengar som verkar vara argumentet hos de flesta som svarat så behåll SJÄLVKLART golfen! Men handlar det om bilen så byt!
Vet inte vilket pris golfarna ligger så om det är jämt upp eller någon ska lägga pengar har jag inte en aning om!
Men som sagt! jeepen är ju 8ggr fetare!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang