Skaffa diffspärr ?

SKytrax
28 maj 2005 · 108 Inlägg

funderar på att svetsa igen mina drev , men vad är negativt med detta ? kanske bättre och skaffa en luft driven spärr som finns på jeepar o dyl

loudness
28 maj 2005 · 4 554 Inlägg

det beror helt på hur redd du e om bilen.. är de en sladda bil rekomenderar jag esabdiff.. nackdelen med diffad är ju att de sliter mer däck eftersom ena hjulet går snabbare i kurvorna alternativ är ju slungdiff som jag själv skulla välja på en bakhjulsdriven bil..

Sharky
30 maj 2005 · 10 287 Inlägg

Esabdiff på framhjulsdrivet är.....inte rekommendabelt dock.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
criller Aktiv Medlem
31 maj 2005 · 1 303 Inlägg

Vad ska man ha för diff då....vart hittar man alla???


www.?????.???

Mvh Christian
carnageman Rallyförare
31 maj 2005 · 1 075 Inlägg

lamelldiff... sök i altavista...
AGA diff funkar fint om man har råd med nya däck lite då och då...
Ev köpa en orginalbakaxel/klump med diff ifrån värstingbilen i serien.
T.ex volvo 1031 finns med diffspärr, likaså alla Omega B MV6, Omega A 3000, BMW M3&M5 samt vissa 325or vet jag har diffspärr...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
petsson
1 juni 2005 · 17 Inlägg

Tjena grabbar. Nu är ja splitt ny på sidan, och hittar inte riktigt. Jag undrar nu vad du har för bil. M3 och M5 har diff, precis som 316, 318, 320, 323, 325, (E-30) samma vis för 5 serie, bla bla bla... med vissa udantag. givetvis har du inte samma styrka i dffen på en 320 som i 325, men det fixar du med ett par shimms. hittar du ingen bmw bak, så har manta (opel) samma grejjer. getrag låda och så vidare. Nu vet jag som sagt inte vad du kör för bil, men om det är volvo eller liknande, (annan bakvan än MB, BMW, AUDI, OPEL osv, dvs "stel" bakaxel typ VOLVO, CHRYSLER,GM och FORD bilar med motor utan mycket mer). Personligen gav jag just en ny lamell diff till 10-31, 10 splines till en polare som ja inte behovde. Kostar peningar, så kör du volvo och inte vill lägga 6-10 000, svetsa, annars kör bmw klump. billigare än opel. Finns på skroten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang