Ska man få skit från sina kompisar för man har tung högerfot?

defuncta
26 maj 2005 · 196 Inlägg

Ska man verkligen få skit från sina kompisar bara för man gillar fart och spänning?


mina kompisar kommer med kommentarer som "den lär ju köra ihjäl sig" eller t.ex. "Du är ju galen"

en spontan tanke bara

VARFÖR SKA ALLA VARA SÅ JÄVLA LYDIGA OCH TRÅKIGA LITE FART SKADAR VÄL INTE smile

mvh defuncta

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Psychotic Brum säger bilen.
26 maj 2005 · 394 Inlägg

Man kanske bör ta åt sig lite när ens kompisar säger åt en att lugna ner sig..
fart, spänning och en död 2 barns mamma kanske får en att fundera om inte annat.. inte för att jag är ett helgon men lite vet bör man ju försöka ha litte vett..
(edit)
läste här in en tråd brevid att du inte skaffat körkort än så det säger ju en del..
att få kommentarer om att man kör som en galning inan man äns fått körkort verkar ju inge vidare..

Senast redigerat av Psychotic (26 maj 2005)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Aero T16
29 maj 2005 · 1 327 Inlägg

Så länge som man inte kör ihjäl nån annan än sig själv så gör det ju inte så mycket, men att riskera andras liv bara för att man är fartdåre, det är ju idiotiskt.

zchnygg Herr
29 maj 2005 · 12 Inlägg

säger som föregånde talare. lungna ned dig i trafiken.. vill du gasa av dig finns det banor.

daim
30 maj 2005 · 67 Inlägg

Du inser snart att det inte håller när du väl kör av för det kommer garanterat att hända om du fortsätter köra såhär. Bara att hoppas att du är ensam i bilen och inte tar någon annan med dig.

Ps. Undvid träd om du vill överleva.

Snabbare
30 maj 2005 · 153 Inlägg

jag har varit med om ett par "nära döden" upplevelser när det gått lite FÖR fort och efter det lugnar man ner sig...
det där med överskattning är livsfarligt!
vet man sin och bilens gräns går så klarar man sig...
vill man tänja gränser bör man göra det på bana...

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
30 maj 2005 · 1 660 Inlägg

Trycka på lite ordentligt när man vet vad man gör, känner till sina egna, bilens o vägens egenskaper o ser tillräckligt långt fram tycker jag kan vara en göra-goo känsla,  akta bara så inte bängen ser!!! Har överskattat migsjälv o så tidigare, men lärt mig gränser som jag håller med viss marginal... Snart 10 år med lappen...

carnageman Rallyförare
31 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Man ska veta vart man har sina gränser bara, vet du det säkert - då kan du köra efter dom. (trafikens grundregel - sunt förnuft går före alla trafikregler...)
Den lagen går väl att tolka på två sett om man vill, t.ex hastighetsanpassning även UPPÅT och inte bara neråt, men snuten lär ju garva om du hänvisar till den ifall dom klockar dej för fortkörning så fixa en sån här istället så är du iallafall varnad i förväg smile http://www.sr1.se/filmer/whistler1745.wmv

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
BoraV6
31 maj 2005 · 677 Inlägg

Som sagt blir man varnad av sina kompisar så kanske man inte kör så bra eller klokt eller vad man ska kalla det.

Denno
31 maj 2005 · 49 Inlägg

Är farten värd att dö för?
Om du svarar ja sök hjälp smile

Stoffe Verkmästare
1 juni 2005 · 97 Inlägg

Om du inte ens fått ditt körkort ännu och dina vänner klagar på hur du kör bör du nog tänka över din körstil. Normalt sett brukar det ju va vännerna som hetsa att man ska köra fortare, men om det är ombytta roller så kör du med största säkerhet över din förmåga. Det innebär att du KOMMER att skada dig själv och i värsta fall andra, förr eller senare.

Jag kör ganska skarpt själv, men jag försöker att tänka efter före. Dvs inte köra vårdslöst. De gånger jag vill pressa ordentligt söker jag mig till någon bana istället.

Lycka till i framtiden!

Katten
1 juni 2005 · 72 Inlägg

Dom är ju bara rädd om dig... Tror du inte de?

Jag gillar åxå lite fart, men man måste ju ha kontroll o de har verkligen inte alla..

Jag håller med dom andra, köra fort, riktigt fort, kan du ju göra på bana..

Sen är de klart att man kan köra på lite ibland, men man måste ju tänka på att de finns fler än du i trafiken..

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls...
TS_quattro fyrkrafsare
1 juni 2005 · 1 443 Inlägg

ok, då ska vi se om jag har fattat dethär...
1. du har inget körkort
2. du tycker inte det skadar att stå på lite
3. dina polare tycker redan nu, innan du skaffat körkort att du ska lugna ner dej

mötte en kille som förmodligen tänkte som du häromdan, en lagom rostig 740 GLT kommer som satan genom en lagom feldoserad kurva i vått väglag. jag ser på långt håll att det kommer skita sig och ställer mej på bromsen.
killen får mycket riktigt sladd, en sladd han inte är beredd på som när han är ute på en parkering vintertid och sladdar med flit. nu får han en riktig sladd som han parerar alldeles för hårt, får en rejäl retur, parerar igen, återigen för hårt. får en riktig idiotretur (igen). nu hjälper det inte att parera längre vilket killen i sin enfald inte begriper, han provar nu att gasa sej ur sin något tillkrånglade situation som man kan göra på snö. problemet är dock att en  gammal 740 hur mycket glt den än må vara är lite för klen för att spinna hursomhelt på våt asfalt. den tar resolut grepp i marken och killen far av vägen, genom två taggtrådsstängsel för att sedan sluta färden i ett djupt dike mitt på en åker... man ska inte tro man kan köra bil bara för at man vet hur man trycker på gasen, förr eller senare skadar man i bästa fall sig själv eller i värsta fall kör ihjäl någon man möter eller har med sig i bilen.
tänk dej för!
som tidigare talare sagt: om man vill gasa så finns det banor!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Rejuhannes
1 juni 2005 · 42 Inlägg

Stå på Högerfoten Defuncta Jag använder högerhnaden ofta ( moppe )

Snutjagis!!!!!
Rejuhannes
1 juni 2005 · 42 Inlägg

TS_quattro skrev:
som tidigare talare sagt: om man vill gasa så finns det banor!

Japp och den banan heter motorväg tongue

Snutjagis!!!!!
TS_quattro fyrkrafsare
2 juni 2005 · 1 443 Inlägg

ja visst... åka rakt fram skitfort... jättekul om man e en dum fet amerikan...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
MarcusL #2573
2 juni 2005 · 1 489 Inlägg

Rejuhannes skrev:
Stå på Högerfoten Defuncta Jag använder högerhnaden ofta ( moppe )

Moget sagt.

Skaffa körkort först. Och vill du dö så sök dig till en bana. Tror inte du vill ha ett barns liv på ditt samvete om du kör in i en unge. Idiottråd detta borde låsas för länge sedan !

• Även den starka måste ta i när han skiter
Markus_C Kart & Mätningstekniker
2 juni 2005 · 701 Inlägg

Rejuhannes skrev:

TS_quattro skrev:
som tidigare talare sagt: om man vill gasa så finns det banor!

Japp och den banan heter motorväg tongue

Ha ha vad gör denna människan på sidan han kör gö moped.

Snabbare
2 juni 2005 · 153 Inlägg

Mm som sagt vill man verkligen pressa 100% är det bara bana som gäller! Där kan du överleva en avåkning i hög fart, du skadar ingen annan och bilen går antagligen inte sönder lika mycket...
Om dina kompisar säger att du kör för hårt är dom väl antagligen inte några fart-fantaster eller så är det du som kör över din förmåga och gör resan till en skräckupplevelse istället för något kul..vad vet jag..

Visst man krocka och skrota bilen och göra sig riktigt illa....
Men kan man leva med att nån av ens polare inte kommer tillbaka eller får men för livet pga ens egen idiot körning?
Jag skulle inte palla det iaf...

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang