3156
Sök

Undrar fall varsel ljusen på volvo bilarna får lackas blåa??

385 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
#1
hej. undrar fall det är lagligt med blåa varsel ljus på 740 eller om det är ok att ha något annat än vanliga lampor?? sen har jag en s70 som jag köpte blå parkerings ljus till på micro om det är lagligt?? har frågat många men ingen som vet:S tackar för svar:P mvh

börn i varje hörn är fett rätt;)

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 februari 2009
#2
NEJ inte lagligt.
Endast VITT eller GULT ljus frammåt.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

385 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
#3
Aerocombi skrev:
NEJ inte lagligt.
Endast VITT eller GULT ljus frammåt.

tackar:D kunde tänka mej detta...

börn i varje hörn är fett rätt;)

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
21 februari 2009
#4
Aerocombi skrev:
NEJ inte lagligt.
Endast VITT eller GULT ljus frammåt.

Hoppas dom tar bort gult ljus så bara vitt blir tillåtet framåt. Jag tycker att det är fult med gult ljus framåt och dessutom mår jag illa av den gula nyansen lysena på bilarna har, fattar inte varför.


Fire And Silk
2 254 Inlägg
21 februari 2009
#5
Var kan man köpa dessa riktigt gula lamporna? Jag testade de på biltema men de var mer "Guld" färgade. Jag är ute efter de där gammal som verkligen är Gula.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 februari 2009
#6
-Mackan- skrev:
Var kan man köpa dessa riktigt gula lamporna? Jag testade de på biltema men de var mer "Guld" färgade. Jag är ute efter de där gammal som verkligen är Gula.

Var en tråd om gula lampor för nån veka sen. wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Fire And Silk
2 254 Inlägg
21 februari 2009
#7
Aerocombi skrev:
-Mackan- skrev:
Var kan man köpa dessa riktigt gula lamporna? Jag testade de på biltema men de var mer "Guld" färgade. Jag är ute efter de där gammal som verkligen är Gula.

Var en tråd om gula lampor för nån veka sen. wink

I allmänt delen?

Någon har lust att länka?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

282 Inlägg
Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
21 februari 2009
#9
blåa lampor får ändast utryckningsfordon ha!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 februari 2009
#10
-Mackan- skrev:
Aerocombi skrev:
-Mackan- skrev:
Var kan man köpa dessa riktigt gula lamporna? Jag testade de på biltema men de var mer "Guld" färgade. Jag är ute efter de där gammal som verkligen är Gula.

Var en tråd om gula lampor för nån veka sen. wink

I allmänt delen?

Någon har lust att länka?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=118661

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D


Sök