Var köpa dubbelturbokit till cheva 350?

Loefgren Trucker
1 mars 2009 · 70 Inlägg

nån som vet av nån återförsäljare som säljer dubbelturbokit till cheva 350?

Moparboy440
1 mars 2009 · 4 682 Inlägg

brukar finnas en hel del olika på ebay.

Loefgren Trucker
4 mars 2009 · 70 Inlägg

tackar för tipsen! ös på med mera om ni kommer på nåt...

Melker_elk Blyfot och motor dödare
4 mars 2009 · 388 Inlägg

Varför inte bygga själv? det kan bli billigare + att man får mer valmöjlighet ang delar.
det underlättar lite om man vet vad det är för bil med.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Germax
4 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Ofta kan man köpa kit innehållandes grenrör, 2 turbos och en intercooler. Typ perfekt resten bygger man ihop efter eget recept. På ebay då förståss..

bollen1986
4 mars 2009 · 3 714 Inlägg

JapMax skrev:
Ofta kan man köpa kit innehållandes grenrör, 2 turbos och en intercooler. Typ perfekt resten bygger man ihop efter eget recept. På ebay då förståss..

Klart det går köpa färdiga kitt men det kostar mer + att det är roligare att bygga eget tongue

Senast redigerat av bollen1986 (4 mars 2009)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Germax
4 mars 2009 · 12 086 Inlägg

bollen1986 skrev:

JapMax skrev:
Ofta kan man köpa kit innehållandes grenrör, 2 turbos och en intercooler. Typ perfekt resten bygger man ihop efter eget recept. På ebay då förståss..

Klart det går köpa färdiga kitt men det kostar mer + att det är roligare att bygga eget tongue

Jasså, vart köper du 2 modellanpassade grenrör i rostfritt, 2 turbos och en IC under 6K? Snälla vart? tongue
Och jag förstår inte riktigt vad du menar, du skriver i princip samma sak som jag skrev.

camaro67 Meister
4 mars 2009 · 6 763 Inlägg

JapMax skrev:

bollen1986 skrev:

JapMax skrev:
Ofta kan man köpa kit innehållandes grenrör, 2 turbos och en intercooler. Typ perfekt resten bygger man ihop efter eget recept. På ebay då förståss..

Klart det går köpa färdiga kitt men det kostar mer + att det är roligare att bygga eget tongue

Jasså, vart köper du 2 modellanpassade grenrör i rostfritt, 2 turbos och en IC under 6K? Snälla vart? tongue
Och jag förstår inte riktigt vad du menar, du skriver i princip samma sak som jag skrev.

Jag kollade lite igår och undrade hur fan de kan vara så billigt. Ett kinaagg här i sverige går ju på ett par k och för typ  6 så får man 2 plus grenrör och ic. Jag fattar inte hur de kan bli så billigt. Någon som gör de?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Janneutanb
4 mars 2009 · 7 272 Inlägg

camaro67 skrev:

JapMax skrev:

bollen1986 skrev:

Klart det går köpa färdiga kitt men det kostar mer + att det är roligare att bygga eget tongue

Jasså, vart köper du 2 modellanpassade grenrör i rostfritt, 2 turbos och en IC under 6K? Snälla vart? tongue
Och jag förstår inte riktigt vad du menar, du skriver i princip samma sak som jag skrev.

Jag kollade lite igår och undrade hur fan de kan vara så billigt. Ett kinaagg här i sverige går ju på ett par k och för typ  6 så får man 2 plus grenrör och ic. Jag fattar inte hur de kan bli så billigt. Någon som gör de?

Sämre kvalité på material, inte samma toleranser på delarna samt MYCKET lägre lön till arbetarna.
Sen är ju inte saker billiga här i Sverige...

Xuri One Man Clan
4 mars 2009 · 4 287 Inlägg

camaro67 skrev:

JapMax skrev:

bollen1986 skrev:

Klart det går köpa färdiga kitt men det kostar mer + att det är roligare att bygga eget tongue

Jasså, vart köper du 2 modellanpassade grenrör i rostfritt, 2 turbos och en IC under 6K? Snälla vart? tongue
Och jag förstår inte riktigt vad du menar, du skriver i princip samma sak som jag skrev.

Jag kollade lite igår och undrade hur fan de kan vara så billigt. Ett kinaagg här i sverige går ju på ett par k och för typ  6 så får man 2 plus grenrör och ic. Jag fattar inte hur de kan bli så billigt. Någon som gör de?

inte jag heller de är sjukt... från staterna hade jag hemma min turbo,ic+ grenrör + dumpventil+siliconslangar+stålomspunnaslangar  för 3600kr inkl frakt...

Visst oljetätningen gick sönder efter 1000mil på turbo men de kan lika gärna varit mitt fel...dock så kostade bara riktiga rejslager+ alla tätningar 580kr till å då var grejerna i alla fall totalt billigare än en kinaturbo här i sverige...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
camaro67 Meister
4 mars 2009 · 6 763 Inlägg

Brains skrev:

camaro67 skrev:

JapMax skrev:

Jasså, vart köper du 2 modellanpassade grenrör i rostfritt, 2 turbos och en IC under 6K? Snälla vart? tongue
Och jag förstår inte riktigt vad du menar, du skriver i princip samma sak som jag skrev.

Jag kollade lite igår och undrade hur fan de kan vara så billigt. Ett kinaagg här i sverige går ju på ett par k och för typ  6 så får man 2 plus grenrör och ic. Jag fattar inte hur de kan bli så billigt. Någon som gör de?

Sämre kvalité på material, inte samma toleranser på delarna samt MYCKET lägre lön till arbetarna.
Sen är ju inte saker billiga här i Sverige...

Ne de är sant men vad kostar ett kinaagg i sverige? 3k? 2st är 6k = ic och grenrör gratis

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
4 mars 2009 · 2 456 Inlägg

big_smile Kitt till C6an.

http://www.vette.se/shop/vette/images/shop/302-1019l.jpg

Drygt 150,000 loppor för det kitter.

http://www.vette.se/shop/vette/images/shop/302-1019l2.jpg

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Germax
4 mars 2009 · 12 086 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag kollade lite igår och undrade hur fan de kan vara så billigt. Ett kinaagg här i sverige går ju på ett par k och för typ  6 så får man 2 plus grenrör och ic. Jag fattar inte hur de kan bli så billigt. Någon som gör de?

Det fattar jag. I Sverige har vi först o främst 20% moms på alla priser, sen så är svenskar ena jävlar på att "lägga på".. och det kan jag till viss del förstå då de är en jävla massa skatter man som företagare måste betala i Sverige.

Ett skitbra exempel är ju den här HKS ssqv kopian som kostade ca 2500kr i början när den kom.
Nu kan ju iofs inköpspriset ha sjunkit MEN idag kan man köpa en likadan för ner mot 400kr har jag sätt. Jag slår vad om att inköpspriset för en svensk detaljhandel är ca 150kr för de där jävla junket. Skaplig förtjänst där i början då de la på några tusen per produkt innan priset pressades ner. tongue

Efter att ha handlat utomlands i över 4 år så har jag insett att man alltid ska kolla utanför sverige först, oavsätt vad det är i princip. Nu när kronan är så svag så handla jag likförbannat 4 tändstift för 140kr inkl frakt från england ist för att köpa samma skit på mekonomen för 212kr.

Nej jag köper inget i onödan i det här jävla landet längre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang