Volvo s70 t5, hackar när laddtrycket kommer

Markus_K
26 februari 2009 · 44 Inlägg

Hej


Fick ett problem med bilen igår, jag körde på 3:ans växel och tröck ner gasen i botten, när turbon började ladda så röck bilen (precis som bensinen började ta slut på en moped) enda vägen till varvstoppet, testade även att köra fullt på 2:ans växel, då hackade bilen precis likadant, och efter jag växlat så började motorelektronik lampan lysa.

Någon som har varit med om något liknande å vet vad felet är? eller är det bara ringa till verkstaden så dom får åtgärda det?

johan-s70-t5
26 februari 2009 · 299 Inlägg

skulle tippa på massemätarn min bettede sig precis så när den pajja.......

Frosted
26 februari 2009 · 1 878 Inlägg

kolla gasspjällets slang då den brukar fara illa utav laddtryck. den slangen som förgrenar sig upp till tomgångsmotorn. och eventuellt titta på felkoderna. gå över alla tänddelar så dem är okej. också

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
26 februari 2009 · 31 Inlägg

Hade en polare som hade precis samma fel fast på en 940..  Det var soppapumpen.

jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

låter alla gånger som soppapumpen eller dårligt filter i bästa fall. Kolla även tändstiften och byt dom på samma gång

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
26 februari 2009 · 1 342 Inlägg

Låter som ett mysterium för Mc-Gyver

Audis in Scandinavia Crew
Marlboroman
26 februari 2009 · 8 233 Inlägg

Soppafilter, stift, kablar, rotor, fördelarlock och tändspole är väl listan på det som ska misstänkas i första hand.

Kikade nyligen på en bekants som höll på å röck under lasstryck, i det fallet va det en kombination av tändkablarna va gamla ch i behov av byte och att vevhusventilationen va igensatt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
MartinThorssell
26 februari 2009 · 86 Inlägg

Är laddtrycket höjt? funkar wastegate ventilen?
Min polare hade det problemet en gång. och då var det en kille som hade mixtrat med laddet, så bilen spikade!

MVH/Martin

Markus_K
26 februari 2009 · 44 Inlägg

Tack för alla svar.

Är förmodligen tändkablarna som har gjort sitt.
Har reparationspapper från verkstad som jag fick av förra ägaren, att tändkablarna va dåliga och behöver bytas ut

_ralle_ Servicetekniker
26 februari 2009 · 235 Inlägg

Kolla om du kan se om det har varigt överslag från en tändkaben mot tändstiftsbrunnen. kan se om det är lite svart och bränmärke på tändkablen.

mvh ralle

Team Chevy740
Chevrolet Chevelle SS "SKUNKEN" (1972)
Volvofarfar
27 februari 2009 · 1 312 Inlägg

Kolla slangen under till intercoolern så inte slangklämman har rostat av! det felet har jag varit med om

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
V40ThoppE Bilar, datorer och hundar
27 februari 2009 · 187 Inlägg

börja med stiften, brukar balla ur om det är orginalstift och man laddar på lite. Orkar inte få fram en ren gnista vid laddtryck. testa att byta till hårdare diton.

kimitallica
6 mars 2009 · 13 Inlägg

Om problemet inträffar vid 3000 och uppåt så är det tändsystemet som inte hänger med.

Nissan 200sx "Rs13" (1992)
Krille1989
8 mars 2009 · 5 Inlägg

kolla vad det är för felkod kanske kan vara felkod för laddtrycks reglering som jag hade då kan det bero på turbon vara lossa slangen och kolla till ic

Markus_K
8 mars 2009 · 44 Inlägg

Har glömt av att skriva, men dagen efter jag fick det problemet så var jag ute och körde, då gick bilen precis som den ska göra, helt konstigt.


Men nu är tändstiften å tändkablarna utbytta.

winberg_vti
8 mars 2009 · 43 Inlägg

kolla spridarna så de inte är igensatta

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang