Hur botar du bakfyllan?

Stefan Varberg Supraman
9 mars 2009 · 2 300 Inlägg

Enkelt, kör varannan vatten el läsk och inte dricka på tom mage.
Bästa sättet jag hittat hittils.
Kräver inte mer än att man har den inställningen när man börjar.
Sen behöver man inte dricka till man e så full att man knappt kan prata.
Låter som världens moralkärring men skulle inte säga de om de inte va sant.
De e bra att ha ett mål för morrondagen som gör att man måste va någorlunda pigg att klara av, då tänker man mer på att inte dricka.
Mer promille gör inte kvällen roligare.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
te_wik Forummoderator
9 mars 2009 · 12 813 Inlägg

Några glas vatten och en tesked salt innan du går och lägger dig är de bästa big_smile

Se till att nyktra till något innan du lägger dig oxå, jag brukar sluta dricka vid 2, sen e jag vaken till 5 typ, vaknar kl 11 sen pigg och kry! big_smile

Men de viktigaste e nog att inte blanda olika sorter, kör på antingen det ena eller det andra... och håll dig undan vin, speciellt vitt vin.. du blir aldrig helt återställd efter en riktig vinfylla wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Alecci
9 mars 2009 · 2 014 Inlägg

Utekvällarna då man dricker sansat räcker det med något slags käk samt en treo på kvällen och sedan en treo på morgonen för att slippa bli bakis.

Gamingkvällarna hos polaren däremot är värre, för man dricker alltid så satans onödigt mycket samt att man hållr på ganska länge (dricker konstant 14-05 typ). Att slippa huvudvärken är simpelt (treo på kvällen, treo på morgonen) men illamåendet brukar däremot hålla i sig och inte fan blir man människa förrän 7-8 kvällen därpå.

Det värsta är dock att jag ganska ofta får bakishuvudvärk redan efter någon pilsner. Normalt sett tvingar man sig att supa bort den, och när man fått i sig 8-9 starka har man glömt bort den. Kan dock vara riktigt segt att ta sig dit ibland... Sägs ju att man inte bör inta värktabletter i samband med alkohol, så tips hur man löer detta vore uppskattade.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
9 mars 2009 · 1 874 Inlägg

Ja du. Själv brukar jag skippa att dricka. Eller så försöker jag att dricka måttligt. Det är väl det bästa. Annars är det svårt. Någon fet/onyttig mat + mjölk brukar vara guld om man är bakis, dock.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 mars 2009 · 5 753 Inlägg

Alecci skrev:
Sägs ju att man inte bör inta värktabletter i samband med alkohol, så tips hur man löer detta vore uppskattade.

Det har man ju gjort några gånger, inte med vilje utan mer för man inte riktigt tänkt sig för, men huvudvärken går över och jag känner ingen skillnad på drickandet endå smile

Senast redigerat av _Glenne_ (9 mars 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Alecci
9 mars 2009 · 2 014 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Alecci skrev:
Sägs ju att man inte bör inta värktabletter i samband med alkohol, så tips hur man löer detta vore uppskattade.

Det har man ju gjort några gånger, inte med vilje utan mer för man inte riktigt tänkt sig för, men huvudvärken går över och jag känner ingen skillnad på drickandet endå smile

Samma här, har också intagit diverse piller mot huvudvärken, men enligt rekommendationer ska man ju inte göra det (antagligen på grund av att tabletterna oftast är blodförtunnande), så det vore ju bra om man kunde hitta en annan lösning.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
M103
9 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Massa vätska, softa, fet mat, lite frisk luft.

Germax
9 mars 2009 · 12 086 Inlägg

De här med att dricka varannan vatten måste ju va töntigaste man kommit på?
Vem fan sitter på fest och dricker ett glas vatten? Då har man lixom tappat poängen, tvångskänslan att häva i sig ett glas äckligt vatten bara för att då är jag fan hällre bakfull.

Ang värktabletter, är de inte så att de bara är panodil, paracetamol som är farligt tillsammans med alkohol? Typ ipren, ibuprofen är de ingen fara med?

rossboss
9 mars 2009 · 265 Inlägg

jag har hört typ samma att ang. tabletterna nej som sagt orka dricka vatten en fest då pissar man ju fn bara smile ut allt tongue

M103
9 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Jag såg nåt engelskt program på TV där de testade
1. knappt någon frukost, bara kaffe och piller
2. nyttig "lätt" frukost med frukt och juicer
3. flottig engelsk frukost med korv, ägg och bacon mm

Gruppen som åt det feta klagade minst. Helt ovetenskapligt och hittade tyvärr inte klippet smile

Senast redigerat av henrikh (9 mars 2009)

Roundcube
9 mars 2009 · 801 Inlägg

om man mot förmodan skulle ha druckit och mot ännu större förmodan vakna upp och va bakis... då hade jag botat den med en holk. det funkar kanon.

rudhem
9 mars 2009 · 188 Inlägg

en jefel till när man vaknar brukar göra susen

Ledsjö Outlaw´s
rossboss
9 mars 2009 · 265 Inlägg

jo bakfylla HOJJA ! sad)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
10 mars 2009 · 3 404 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Mer promille gör inte kvällen roligare.

Fel! En feg sate som en själv måste ha både en två och tre bärs innanför västen för att va dum nog att dra ut och röjja på dansgolvet lol

Själv blir jag inte bakis men jag har tvingat i kompisar som druckit lite för mycket minst 1liter vatten och kanske en tesked salt, förhoppningsvis har det hjälpt lite.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Jimmy_N Makaronborrare
10 mars 2009 · 993 Inlägg

henrikh skrev:
Jag såg nåt engelskt program på TV där de testade
1. knappt någon frukost, bara kaffe och piller
2. nyttig "lätt" frukost med frukt och juicer
3. flottig engelsk frukost med korv, ägg och bacon mm

Gruppen som åt det feta klagade minst. Helt ovetenskapligt och hittade tyvärr inte klippet smile

Har också för mig att jag sett detta.
Kan det vara Brainiac programmet heter?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 mars 2009 · 5 753 Inlägg

Jag brukar alltid lyxa till det med en fet pizza innan man börjar, mest bara för att ha nått i magen, blir så jävla hungrig annars om man dricker på tom mage tongue



Jag brukar festa näst intill varje helg, och jag har provat det mesta, tom mage, mätt mage, druckit vatten, inte druckit vatten, och allt vafan det är, men det spelar ingen roll endå, oavsett vad eller hur jag gör så blir jag inte bakis, och eftersom jag jämt blir redlöst full så tror jag inte det beror på att man inte dricker tillräckligt smile

Senast redigerat av _Glenne_ (10 mars 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
rossboss
10 mars 2009 · 265 Inlägg

pizza är riktigt gott när man är bakis smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 mars 2009 · 5 753 Inlägg

Nånting som är godare är fläskfilé, klyftpotatis, beasås och en iskall cola, visseligen dubbelt så dyr än pizza men bra nog så mkt godare dagen efter tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
rossboss
10 mars 2009 · 265 Inlägg

å det lät inte fel smile fläskfile ska göras i helgen tror ja smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang