3484
Sök

Bosch Big Knick 225: lång/smal ljusbild (pencilbeam)

282 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#1
Tjena!

Ska sätta 3 extraljus på bilen, men vet inte om jag ska använda 3 "flood" eller 2 "flood" och 1 "pencilbeam". Men det jag blir fundersam på är hur glaset/refflektorn ser ut på "pencilbeamen" Vill ju att glasen ska se ungefär likadan ut.. Och jag har sökt en bild på pencilbeamen till förbannelse! Har kollat överallt, men inte funnit nått.. Finns det ingen som kan lägga upp en bild på bosch bigknick 225 pencilbeam  /   smal/lång? Undrar även om det är positionsljus i detta extraljus..

Tack på förhand!


282 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
#2
Vafasiken.. Någon på detta ställe borde vel veta? yikes


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
20 mars 2009
#3
bombare skrev:
Vafasiken.. Någon på detta ställe borde vel veta? yikes

pencilbeam ser ut som ett klarglas stort sett, de är väldigt liten brytning i glaset, endast för att hålla ihop ljusbilden för att få längre vidd...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

812 Inlägg
20 mars 2009
#4
jag har 3 st bigknick 225 med brett ljus och 100w lampor och dom lyser tillräckligt långt tycker jag
jag valde dom för det skillde inte så mycket på längden på dom som lyser lång och dom som lyser brett

kolla sida 4
http://www.bosch.se/content/language1/d … SW4100.pdf


Xenoholic
2 559 Inlägg
20 mars 2009
#5
Kör med 2 breda o en långsmal o dom ser ganska lika ut faktiskt.
Men hade jag köpt i dag, så hade jag nog köpt 3 st breda för dom lyser oxå tillräckligt långt.
Sen så finns/fanns inte pencilbeam med park,bel så då fick man borra o sätta i en själv med
rostig reflektor som tack efter några år.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

282 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
#6
Aerocombi skrev:
Kör med 2 breda o en långsmal o dom ser ganska lika ut faktiskt.
Men hade jag köpt i dag, så hade jag nog köpt 3 st breda för dom lyser oxå tillräckligt långt.
Sen så finns/fanns inte pencilbeam med park,bel så då fick man borra o sätta i en själv med
rostig reflektor som tack efter några år.

Okej.. Det blir nog 3 breda för mig då.. Såg på "ljusbilden" som föegående skrev att det inte var så värst stor skillnad på den breda och den långa. Ska ju även xenonkonvertera så längden blir nog rätt bra ändå smile
Senast redigerat av bombare (21 mars 2009)



Sök