Som sagt den bara dör ibland (inte ofta) ... de är som om den inte får bensin i mindre än en halv sekund...sen funkar den som vanligt men de blir ett litet hack typ...nån som har nån aning eller till och med erfarenheter ?... känns ju som bränslepumpen men kan ju va nått glapp i tändningen..som sagt , nån som har en aning ? // joakim
Hade likadant problem på min 9-5 2.0t och då var det vevaxelgivaren som var kass och behövde bytas. ryckte till under körning. inte ofta men 1-2 gånger under 2-3mils körning. kan vara nåt att kolla upp.
Som "superhug" säger, det är med största sannolikhet vevaxelgivaren. Antar att bilen gått mer än 15000 och att detta endast inträffar när motorn är varm??
Min hade svårt att komma igång överhuvudtaget ibland fast den var varm. Körde jag exempelvis 20-30 min och sen stannade för att tanka kunde det hända att den inte ville starta. Och har den stått nån timme och kallnat så gick den igång utan problem. Men jag e tyvär ingen expert eller inte ens medelmåttig vad det gäller bilar hehe Tur var bara att jag hade likadana simptom på min.
kolla även slangen som som går från magnetventilen till kompressor delen på min bil hade den utvidgat sig och satt på 3 kvart. detta medförde att laddtrycket skenade och att systemet klippte/slog i från