4788
Sök

Material till att bygga kjolpaket??

333 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#1
Hej

jag har börjat bygga ett kjolpaket på min nissan sunny men undrar om vad man ska ha för material för att fylla ut för att få dom bredare o lägre??   Tack på för hand

Markus:)


1 675 Inlägg
10 april 2009
#2
fogskum! ( den lite dyrare sorten).

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

333 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#3
okej jag har kört biltemas fogskum på den bakre kofångaren men när jag lägger på glasfibret så sjunker skumet in en bit=/


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
10 april 2009
#4
Lägg på något tåligare på fogskummet då?. Alu folie eller nått. slipa lite på de så borde glasfibermattan fästa fint

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 675 Inlägg
10 april 2009
#5
Blondie1 skrev:
okej jag har kört biltemas fogskum på den bakre kofångaren men när jag lägger på glasfibret så sjunker skumet in en bit=/

aja baja inte biltemas. Själv kör jag på clas olhssons fog skum bra pris och bra kvalitet.

http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=23490241

finns i en butik nära dig tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Driver
2 111 Inlägg
10 april 2009
#6
Skivorna som används till markisolering vid byggnationer rekommenderas annars. Kommer inte på vad de heter justnu. Lila/rosa till färgen.

jepp, fogskummet smälter om du har på polyester på det. Vill du använda fogskum så klä in det med folie eller liknande.

Tänk på att du sällan behöver klämma ut så mycket fogskum som du tror, det expanderar kraftigt.

Lycka till med bygget!.

MVH Janken


Edit: skitsamma vilket märke av fogskum du kör, vet inget som stått emot en polyesterattack utan att bli deformerat. Täck in eller kör med skivor. (De "dyrare" som man använder vid riktiga byggnationer kanske står sig bättre dock, lite mer kvalle på dessa.)

Byggmax har då haft billigt fogskum tidigare, funkar bra när man man bara ska bygga form.
Senast redigerat av Janken (10 april 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 675 Inlägg
10 april 2009
#7
Janken skrev:
Skivorna som används till markisolering vid byggnationer rekommenderas annars. Kommer inte på vad de heter justnu. Lila/rosa till färgen.

jepp, fogskummet smälter om du har på polyester på det. Vill du använda fogskum så klä in det med folie eller liknande.

Tänk på att du sällan behöver klämma ut så mycket fogskum som du tror, det expanderar kraftigt.

Lycka till med bygget!.

MVH Janken

Till dyrare fog skum behöver du inte skydda det med folie. Då blandar ni nog inte polyester rätt eller kör med en biligare sort. Gjort detta många gånger så vet.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Driver
2 111 Inlägg
10 april 2009
#8
volvo_1987 skrev:
Janken skrev:
Skivorna som används till markisolering vid byggnationer rekommenderas annars. Kommer inte på vad de heter justnu. Lila/rosa till färgen.

jepp, fogskummet smälter om du har på polyester på det. Vill du använda fogskum så klä in det med folie eller liknande.

Tänk på att du sällan behöver klämma ut så mycket fogskum som du tror, det expanderar kraftigt.

Lycka till med bygget!.

MVH Janken

Till dyrare fog skum behöver du inte skydda det med folie. Då blandar ni nog inte polyester rätt eller kör med en biligare sort. Gjort detta många gånger så vet.

Read above.

wink.

Har också hållit på med fogskum en hel del och rekommenderar skivor alla gånger.
Till större byggen dvs frontar osv.
Senast redigerat av Janken (10 april 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 675 Inlägg
10 april 2009
#9
Janken skrev:
volvo_1987 skrev:
Janken skrev:
Skivorna som används till markisolering vid byggnationer rekommenderas annars. Kommer inte på vad de heter justnu. Lila/rosa till färgen.

jepp, fogskummet smälter om du har på polyester på det. Vill du använda fogskum så klä in det med folie eller liknande.

Tänk på att du sällan behöver klämma ut så mycket fogskum som du tror, det expanderar kraftigt.

Lycka till med bygget!.

MVH Janken

Till dyrare fog skum behöver du inte skydda det med folie. Då blandar ni nog inte polyester rätt eller kör med en biligare sort. Gjort detta många gånger så vet.

Read above.

wink.

Har också hållit på med fogskum en hel del och rekommenderar skivor alla gånger.
Till större byggen dvs frontar osv.

Ja skivorna håller jag med om helt rätt wink Men inte det du sa om fog skummet tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

333 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#10
man får tacka för alla tips:D Mvh Markus:)



Sök