Inför: Cougarträff under Classic Car Week? Rättvik V31

MrCougar70
17 februari 2009 · 22 Inlägg

Cougarträff i Rättvik v31.

Detta är en uppmaning till alla Mercury Cougar ägare i vårt avlånga land.
Det gäller Cougars mellan 67/73 , oavsett skick.
Jag och Cougar 69 har en tanke/önskan/förhoppning  om att kunna samla ihop en massa Cougars i Rättvik v 31 (CCW.) och visa att det finns en bil som heter
Mercury Cougar och är en lyxigare version av Mustangen
och den är en storebror till Mussen…
Men Cougarn har tyvärr inte fått den uppmärksamhet/uppsving som den förtjänar.
Så alla Cougar ägare i Sverige ställ up på en kul grej och på sama gång träffa andra Cougar ägare och utbyt erfarenheter.
Tyvärr så är vi inte så många med förkärlek till en underskattad muskelbil.
Men kanske kan vi dra igång ett kontaktnät för våra Cougars????

Sänd ett mail till mig om intresse finns...

Senast redigerat av WeDo (17 februari 2009)

WeDo
17 februari 2009 · 3 390 Inlägg

Fast Rättvik ligger väl i Dalarna och inte utomlands va ? wink  Flyttar den till rätt del.

MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
MrCougar70
18 februari 2009 · 22 Inlägg

WeDo skrev:
Fast Rättvik ligger väl i Dalarna och inte utomlands va ? wink  Flyttar den till rätt del.

MVH
Mod

Det är jag fullt medveten om.. Jaha var skall jag vara? Och var är jag flyttad till?
Med andra ord vilken del är den rätta för denna tråd.

MrCougar madroll

MrCougar70
18 februari 2009 · 22 Inlägg

MilleN skrev:
Västra Svealand och Gävleborg smile

Hmmm känns fel att den skall ligga i en tråd som bara berör en del av vårt avlånga land.
Den är riktad till hela landet och det är  meningen att jag skall nå ut till så många som möjligt.
Eller skall jag lägga ut den i alla sektionerna. Känns fel.Och är antagligen det också..

Detta är ännu ingen officiell träff, det är ett försök till att starta en...

MrCOUGAR

WeDo
18 februari 2009 · 3 390 Inlägg

Den ska ligga enbart i denna del och hänvisar då till forums regeln §3

Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).


MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
SNL
18 februari 2009 · 615 Inlägg

Öhm, sorry MrCougar.
WeDo har nog just förstört hela sammankomsten av Cougars under CCW, tack vare honom blir det nog inga Cougars sad

Trist!

Let's stance!
MrCougar70
18 februari 2009 · 22 Inlägg

Fizzer skrev:
Öhm, sorry MrCougar.
WeDo har nog just förstört hela sammankomsten av Cougars under CCW, tack vare honom blir det nog inga Cougars sad

Trist!

Ånej, den skall bli av. Det finns ju andra forum/trådar  och en diskution är aldrig fel.Även den väcker intresse..

Tack för inlägget.

MrCOUGAR cool

MrCougar70
19 februari 2009 · 22 Inlägg

Hej jag har lite nyheter om träffen. Det har blivit 8 bilar på denna korta tid. Och det anser jag vara en bra start. Men jag vet att det finns några stycken till, så var med och gör något som jag  tror kan bli en stor grej.
Att samla så många Cougars som möjligt på en och samma plats tror jag inte är gjort tidigare.
Rätta mig om jag har fel....

MrCOUGAR

WeDo
20 februari 2009 · 3 390 Inlägg

Fizzer skrev:
Öhm, sorry MrCougar.
WeDo har nog just förstört hela sammankomsten av Cougars under CCW, tack vare honom blir det nog inga Cougars sad

Trist!

På vilket sätt har jag gjort det ? hmm  Jag tror inte träffen fått mer uppmärksamhet av att ligga i internationellt-delen. Samma regler för alla.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
MilleN
24 februari 2009 · 9 108 Inlägg

Som sagt, samma regler gäller för alla, när det är Elmia t.ex. så annonseras det ut i evenemangsforumet för Östra Götaland och Jönköping och ingen annanstans. Snarare är det så att det är mindre folk som kollar i det internationella forumet.

Dom andra trådarna blev låsta framförallt för att rubriken inte sa något om vad det handlade om (undersökning med baktanke-trådarna) helt enkelt, såg att du rapporterat angående det igen MrCougar. Justerar även denna rubriken lite då detta inte handlar om hela Classic Car week utan om en Cougarträff under CCW? Du får väl ändra tillbaks om du inte håller med.

cougar69
28 februari 2009 · 8 Inlägg

Hej !!!!
Tror inte garaget är rätta platsen för detta, verkar bara vara en massa tugg om småsaker,
nej vi får flytta oss till nån tidning i stället.
Tror hellre på en liten notis i en sån.
mvh Cougar69

Chevrolet Avalanche z71 "Dragbilen" (2002)
Mercury Cougar "XR-7" (1970)
Mercury cougar XR7 "tiltratt power Windows" (1970)
MrCougar70
1 mars 2009 · 22 Inlägg

cougar69 skrev:
Hej !!!!
Tror inte garaget är rätta platsen för detta, verkar bara vara en massa tugg om småsaker,
nej vi får flytta oss till nån tidning i stället.
Tror hellre på en liten notis i en sån.
mvh Cougar69

Instämmer.. Har även lagt ut den i raggare i focus.

Men det verkar som att här är  som du säger ingen ting för en som har en jänk..

Besviken

Rojpen
20 april 2009 · 2 230 Inlägg

alla vet ju när CCW är och vart det ligger (om man är raggare eller har det intresset). så är folk nyfiken så kollar dom ju i den tråden så klart. så nog kommer det komma folk om det syns, är ju tidig än så länge så. annars är det ju bara att slänga iväg ett PM till alla dom som har dessa bilar kan inte vara allt för många?
fina bilar dock.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang