Knacking volvo 740 GLT b234f

TurbOla Reservdansk
21 april 2009 · 6 271 Inlägg

_mattsson_ skrev:
så länge man kör med helsyntets olja så kommer motorn aldrig å gå tyst så slå i vanlig mineral olja så kommer det bli tyst å motorn kommer att hålla längre oxå...

Det där var fan det värsta jag har hört idag! tongue

Jag hoppas att du inte påstår att mineralolja är bättre än helsyntet?
Helsyntetsolja är gjord för att klara mer slitage, då oljan är förstärkt för att inte kedjorna som bildar oljan inte ska kunna brytas av och tappa smörjningen så lätt.

Däremot kan jag hålla med om att en del får motorn att sluta ticka med mineralolja, men det vet jag inte svaret på varför det är så.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
_mattsson_
21 april 2009 · 140 Inlägg

TurbOla skrev:

_mattsson_ skrev:
så länge man kör med helsyntets olja så kommer motorn aldrig å gå tyst så slå i vanlig mineral olja så kommer det bli tyst å motorn kommer att hålla längre oxå...

Det där var fan det värsta jag har hört idag! tongue

Jag hoppas att du inte påstår att mineralolja är bättre än helsyntet?
Helsyntetsolja är gjord för att klara mer slitage, då oljan är förstärkt för att inte kedjorna som bildar oljan inte ska kunna brytas av och tappa smörjningen så lätt.

Däremot kan jag hålla med om att en del får motorn att sluta ticka med mineralolja, men det vet jag inte svaret på varför det är så.

själv skulle jag aldrig köra på helsyntet för ja vet va det är för skit som är uppbyggd på nästan bara kemikalier till skilnad mot mineral olja...

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
21 april 2009 · 1 899 Inlägg

_mattsson_ skrev:
själv skulle jag aldrig köra på helsyntet för ja vet va det är för skit som är uppbyggd på nästan bara kemikalier till skilnad mot mineral olja...

Kan bara säga skyll dej själv isf.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
_mattsson_
21 april 2009 · 140 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:

_mattsson_ skrev:
själv skulle jag aldrig köra på helsyntet för ja vet va det är för skit som är uppbyggd på nästan bara kemikalier till skilnad mot mineral olja...

Kan bara säga skyll dej själv isf.

jag kan tyvärr bara säga det samma om du kör på det andra skiten... jag har själv hållt på mycket med oljor så ja vet, men så är det väll som så att alla har ju olika åsikter om saker.

wesakgamc StaticVikings(Member)
23 april 2009 · 53 Inlägg

(b234F motorn är rekommenderad att endast köras på helsyntet) tongue just for everyone's note-books smile

Och det där med tickningar å knackningar, en skvätt ATF-olja gör susen har jag hört många säga smile tränger ju in jäkligt bra i små hörn o.s.v. ;P

Senast redigerat av SuLiMaN (23 april 2009)

Live long and prosper
Buick Lesabre "Bjucken" (1965)
BMW E36 320 "Static Viking" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang