För breda däck - Lösning

Kewin Älskar tysk konst!
28 april 2009 · 88 Inlägg

Tja, kör på 235/35-19 när den rekommenderade storleken är 225/35-19 och vid fullt rattutslag tar däcken i lite grann. Så jag undrade om ett par 10mm spacers på vardera sida skulle lösa detta eller bara göra saken värre?

Tacksam för svar smile

volvoentusiasten
28 april 2009 · 4 005 Inlägg

Kewin skrev:
Tja, kör på 235/35-19 när den rekommenderade storleken är 225/35-19 och vid fullt rattutslag tar däcken i lite grann. Så jag undrade om ett par 10mm spacers på vardera sida skulle lösa detta eller bara göra saken värre?

Tacksam för svar smile

Beror på vart dina däck slår i. Om däcken inte tar i yttre hjulhuskant så är det inga problem.

Kewin Älskar tysk konst!
28 april 2009 · 88 Inlägg

linuslinje skrev:

Kewin skrev:
Tja, kör på 235/35-19 när den rekommenderade storleken är 225/35-19 och vid fullt rattutslag tar däcken i lite grann. Så jag undrade om ett par 10mm spacers på vardera sida skulle lösa detta eller bara göra saken värre?

Tacksam för svar smile

Beror på vart dina däck slår i. Om däcken inte tar i yttre hjulhuskant så är det inga problem.

de tar i inre hjulhuskanten... så det borde vara en lösning eller?

Janken Driver
28 april 2009 · 2 111 Inlägg

Jupp. Dit me spacers. Tjocklek beroende på hur mycket det tar i och hur mycket utrymme du har utåt.

Senast redigerat av Janken (28 april 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Kewin Älskar tysk konst!
28 april 2009 · 88 Inlägg

Janken skrev:
Jupp. Dit me spacers. Tjocklek beroende på hur mycket det tar i och hur mycket utrymme du har utåt.

Går efter att däcken bör vara 225 (nu 235), så jag slänger på en 10mm på varje sida.

Germax
28 april 2009 · 12 086 Inlägg

Tar de i "lite grann"?
Det gör mina 235or oxå och de skiter jag i tongue Inte så ofta man svänger fullt ändå.

Germax
28 april 2009 · 12 086 Inlägg

Kewin skrev:

Janken skrev:
Jupp. Dit me spacers. Tjocklek beroende på hur mycket det tar i och hur mycket utrymme du har utåt.

Går efter att däcken bör vara 225 (nu 235), så jag slänger på en 10mm på varje sida.

10mm är mkt, du kommer troligen få problem på utsidan ist.
Dessutom kan du inte ha 10mm utan navstyrning då orginal styrnign försvinner in i spacern.
Om du nu vill kan du prova med 3mm, räcker inte de kan du prova 5 oxå om de går. 10 går inte.

SPOOL OO=00=OO
28 april 2009 · 132 Inlägg

Kewin skrev:

Janken skrev:
Jupp. Dit me spacers. Tjocklek beroende på hur mycket det tar i och hur mycket utrymme du har utåt.

Går efter att däcken bör vara 225 (nu 235), så jag slänger på en 10mm på varje sida.

Men då får du ju tänka på att 235:orna bygger ju 5 mm utåt och 5 mm innåt. så då borde väll en spacer på 5mm räcka?

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen
BMW 328 CI E46 "SEIDL" (2000)
BMW 525 TDS e34 "Waffen" (1995)
Kewin Älskar tysk konst!
28 april 2009 · 88 Inlägg

SPOOL skrev:

Kewin skrev:

Janken skrev:
Jupp. Dit me spacers. Tjocklek beroende på hur mycket det tar i och hur mycket utrymme du har utåt.

Går efter att däcken bör vara 225 (nu 235), så jag slänger på en 10mm på varje sida.

Men då får du ju tänka på att 235:orna bygger ju 5 mm utåt och 5 mm innåt. så då borde väll en spacer på 5mm räcka?

Jo precis, sen märkte jag faktiskt att däcken tar i på bakre utsida, och efter spacers bara skulle flytta det närmare mot hjulhuset i det här fallet skulle d bara bli värre tongue

Men äsch kan jag leva med big_smilebig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang