4818
Sök

Stereon har låst sig, Ford focus GHIA 00 - 6000 CD RDS EON

4 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Hej!

Jag är ny här på forumet och behöver lite hjälp.

Vi har en "Ford Focus GHIA" från 2000 med en stereo vid namn "6000 CD RDS EON" som har låst sig. Vi försökte ett antal gånger att skriva in koden vi fick med bilen utan att lyckas. Efter ett tag så lämnade vi in bilen till Ford. När vi fick tillbaka bilen så sade de att stereon låst sig och att vi var tvungna att köpa en ny. Jag har försökt att återställa den igen så att man kan skriva in koden men det går inte.

Vilket jag tycker låter konstigt eftersom att man borde väl ändå kunna "reparera" den på något sätt?

Jag är väldigt okunnig inom bilar så om jag skrivit för lite information om bilen / stereon så säg till.

Tacksam för hjälp,

Niklas
Senast redigerat av Memon (30 april 2009)

2 600 Inlägg
30 april 2009
stämmer slår du in koden flera gånger och misslyckas så låser den sig. vet inte om det går att få igång den igen men tro inte de. men om du ska köpa en ny så skulle jag köpa en ny eftermark stereo får du bättre ljud me=) men du får köpa adapter hos ford så den nya steron passar in i bilen.

gör som jag kör gubba racer=)

654 Inlägg
30 april 2009
Finns det inte en lång kod som man kan använda? Har för mig att jag har en sådan i alla fall....Ford måste kunna hjälpa dig!

4 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Finns det inte en lång kod som man kan använda? Har för mig att jag har en sådan i alla fall....Ford måste kunna hjälpa dig!

Jo jag har en kod men efter att vi skrivit in koden ett par gånger och skickat in den till ford så går det inte att skriva in en kod längre vilket är problemet. Och Ford sa till oss att den låst sig och att vi måste köpa en ny men borde det inte gå att låsa upp den igen?

689 Inlägg
30 april 2009
Kan kanske lösa sig med en "norsk reset", dvs plocka bort batteripolerna i ~30min

4 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Kan kanske lösa sig med en "norsk reset", dvs plocka bort batteripolerna i ~30min

Det var så vi fick problemet från början och jag har provat det igen utan att lyckas.

689 Inlägg
30 april 2009
Memon skrev:

Det var så vi fick problemet från början och jag har provat det igen utan att lyckas.

Okej, vissa bilmodeller så behöver man ha på tändningen 30min och sen kan man slå in koden igen, provat de?

SQ
1 343 Inlägg
30 april 2009
grejen är juh de som typ med mobiler.. stäng av eller bryt strömmen från batterit så måste man starta om stereon med en kod, om detta misslyckas t ex 3 ggr (typ som 3 försök med pinkod är de puk sedan)
men har aldrig hört om de finns någon slags puk kod till dessa..

men måste faktiskt hålla med kimpan.. men om du bestämmer dig för att byta så köp eftermarknads stereo, blir mkt bättre ljud..

annars har ja en orginalare från min -99 som funkar fint smile som är till salu!

Ljudnörd!

4 005 Inlägg
30 april 2009
På min originalvolvosterero så var jag tvungen att ha tändningen på i 4h innan den började acceptera nya koder. Vet att flera märken gör likadant.
Men om den fortfarande vägrar ta emot koder så måste något vara fel på den.
Begagnad eftermarknadsstereo rekommenderas!

654 Inlägg
30 april 2009
Det känns mest som om Ford jävlas

4 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Ok tack för alla svar!
Verkar som att vi måste köpa ny stereo då. Skulle väl egentligen frågat här innan den låst sig.

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
30 april 2009
jag har en originalstereo du kan få köpa billigt tongue

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

Sök