Körkort osv

K1NG3N
10 mars 2009 · 557 Inlägg

Sådär, då var halkbanan bokad. Fick den 26/3. Finns det nåt speciellt jag ska tänka på eller bara köra i sin egen takt?

blacklin3 Ugglan-racing
10 mars 2009 · 362 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Sådär, då var halkbanan bokad. Fick den 26/3. Finns det nåt speciellt jag ska tänka på eller bara köra i sin egen takt?

gött.. kör så brett de går, de gillar dom:D

How does dust taste sucker??
Pierre-na
10 mars 2009 · 398 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Sådär, då var halkbanan bokad. Fick den 26/3. Finns det nåt speciellt jag ska tänka på eller bara köra i sin egen takt?

Ta det lungt ,lyssna noga på vad dom säger och läs skyltarna dom har på halkbanan (hastighet) ,btw vart finns halkbana i gällivare?

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
K1NG3N
10 mars 2009 · 557 Inlägg

Pierre-na skrev:

TeamNorrland skrev:
Sådär, då var halkbanan bokad. Fick den 26/3. Finns det nåt speciellt jag ska tänka på eller bara köra i sin egen takt?

Ta det lungt ,lyssna noga på vad dom säger och läs skyltarna dom har på halkbanan (hastighet) ,btw vart finns halkbana i gällivare?

Precis. Den ligger lite utanför i ett ställe som heter Nunnisvaara. Men jag ska ta halkbanan ute i Kalix som ligger ca 20mil härifrån pga att det är över 2 månaders vänte tid här.

K1NG3N
4 maj 2009 · 557 Inlägg

Jag har räknat ut hur mycket jag just nu har lagt ut. Och det är 7700:-, och lite mer kommer det bli. Men snart är det dax för teori och uppkörning. Såhär gör jag just nu: Kombinerar med övningsköra med körskolan och hemma. Pluggar via ett program som STR har.

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 maj 2009 · 1 948 Inlägg

Som jag säger till alla som frågar hur jag gjorde.... plugga plugga plugga... o sen när du är trött på det.. .plugga lite till... och ge inte upp eller slappna av föränns du har lappen i din hand.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Prolac
4 maj 2009 · 123 Inlägg

håller med aces,plugga plugga.själv hade jag problem med teorin då jag satt mest på datorer o gjorde test,men ända som hjälpte var att sätta sig med boken och tokläsa då klarade jag teorin helt galant.körningen och halkan hade jag inga problem med det satte man på första.Lyck till!

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
LeKodd Militär
4 maj 2009 · 22 Inlägg

jag läste enbart boken "Pluggis". Det står bara hur det är i den boken, inte varför det är så. Rätt bra ändå faktiskt.,

torpis Forummoderator
4 maj 2009 · 10 572 Inlägg

fixa rubriken

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
K1NG3N
4 maj 2009 · 557 Inlägg

Jag har också inhandlat mig den. Så ska sitta och plugga mellan STR programmet och Pluggis.

biber
4 maj 2009 · 429 Inlägg

Ta det lungt när du övningskör och räkna med puckon som flyger förbi dig när du kör upp, så håll utsikt, kolla i speglar men inte överbläng, den du kör upp med kommer se om du kollar i dom eller ej så inget du behöver överbevisa. Kolla över axeln, lägg dig inte i bussfilen (själv-experience).

Lycka till smile

// Pontus
te_wik Forummoderator
4 maj 2009 · 12 813 Inlägg

Hehe, gjorde halkbanan i gällivare, "mördar bengt" är en trevlig prick! hahah.

Jag läste inte boken, läste bara genom sidorna med vägskyltar en gång..
Körde 6 lektioner sedan gjorde jag teorin, halkbanan och uppkörningen.

Klarade allt på första smile


Som sagts innan i tråden så ska man inte vrålplugga, utan läs i lugn och ro tills du förstår texten.
Sen på uppkörningen så var lugn, stressa inte och framförallt gör överdrivna rörelser med huvudet när du ska kolla speglar, det räcker inte att bara "vrida" ögonen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
K1NG3N
4 maj 2009 · 557 Inlägg

Förra vecka när jag kom från en by här utanför Gällivare så när jag var vid korsningen in till Jokkmokk, Malmberget och centrum men nu är det ju en rondell dära men iallafall så var allting grönt och sen så när jag just var påväg ut så kom det en VW Transporter i hög fart från Jokkmokks hållet och stannade inte ens när han såg att jag var påväg ut. Så slängde mig på bromsen och det var säkert en 30cm ifrån. Kände hjärtat i halsgropen iallafall. Både jag och morsan var förvånad att det inte smällde men jag handlade först och tänkte sen. Hehe.

te_wik Forummoderator
4 maj 2009 · 12 813 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Förra vecka när jag kom från en by här utanför Gällivare så när jag var vid korsningen in till Jokkmokk, Malmberget och centrum men nu är det ju en rondell dära men iallafall så var allting grönt och sen så när jag just var påväg ut så kom det en VW Transporter i hög fart från Jokkmokks hållet och stannade inte ens när han såg att jag var påväg ut. Så slängde mig på bromsen och det var säkert en 30cm ifrån. Kände hjärtat i halsgropen iallafall. Både jag och morsan var förvånad att det inte smällde men jag handlade först och tänkte sen. Hehe.

Det är ju bra, precis så man ska reagera.
Man ska inte behöva tänka i ett sådant läge, det ska ske reflexmässigt.. Det är det som gör en till en bra förare samtidigt som man ska kunna tänka och förutse vad som kan hända ifall transportern inte stannar.

Hade det hänt på uppkörningen så hade du fått cred för det, ifall det nu inte är så att du skulle kunnat förutse vad föraren i andra bilen kommer att göra, vid minsta tvekan på om han kommer stanna eller inte så ska du stå still och inte ta några risker. Tar du en risk så blir du kuggad direkt.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang