Såg idag när jag var ute o körde och parkerade bilen att det läcker typ vatten från bilen. Det läcker från höger sida, men har ingen aning om vad det är. Om det är kylaren eller om det är AC:n som har börjat läcka? Nån som vet vad det kan vara? Smakade på det och det smakade ingenting... Kör en v40 2,0.
nej det droppar bara men det blir ju en normalstor fläck på marken... den har ju inte gjort så förut så jag får väl hoppas på att det inte är så farligt...
Var ute o tittade för en stund sen och då hade det nästan slutat.
Jag tror som alla andra kondens. Har fått samma på min bil oxå, kommit med värmen. Fast å andra sidan får ju ac:n jobba lite mer nu. Så det e nog lugnt!
Jag kan tänka mig att alla bilar med AC/ACC lider av det problemet när värmen överstiger 30 grader, vilket var fallet i stora delar av Sverige idag och igår.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
det behöve inte vara över 30 grader ute för att det ska rinna kan göra det vid t:ex 17 grader också beror på hur man har det inställt... troligen på det kallaste nu
det behöve inte vara över 30 grader ute för att det ska rinna kan göra det vid t:ex 17 grader också beror på hur man har det inställt... troligen på det kallaste nu
Jo, men jag skrev att jag trodde att alla led av det nu, pga värmen, just pga att AC:n jobbar för fullt... Mängden kondens ökar ju med värmeskillnaden
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)